• Anonym (jawohl)

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Så för någon månad sedan såg jag lite porrsidor här och där i hans historik i sin surfplatta... han påstår att han råkade klicka porreklam som påstås komma i samband med en spelsida han besöker mellan jämna mellanrum..
    Saken är den att den sidan han påstås besöka hade inte blivit sökt efter i samband med porrsidorna.
    Sedan nu gick han in i badrummet för ca en timme sedan och satte på kranen. Smög försiktigt utanpå och hörde liksom runkrörelser (han använder lotion eller barnolja när han runkar) samt att han hade täckt för nyckelhålet (som jag vet att han aldrig gör annars...).
    Hörde även ett tyst grymtande ljud. Då gick jag dit och sa att jag var kissig så hörde jag att hans röst och andning var tung. Då frågade jag om han runkade och han sa nej att han skiter...
    Men saken är den att när jag gick in i badrummet kort efter att han kom ut så luktade det inte skit och han påstod att hans skit inte luktar illa... 
    Jamen visst hur dum tror han att man är liksom?

Han bedyrar och säger att han inte har runkat överhuvudtaget men bevisen talar ju för att han har det. 

Varför har han så svårt att tala om det och förnekar att han har det?
    Om vi är i ett förhållande så borde han väl ändå kunna tala om det?
    Och om han nu har behov av att runka till porr så måste det ju innebära att jag inte räcker till, för det är ju en sak om han gör det om jag är sjuk eller av någon annan anledning inte kan ha sex med honom men när han gör det när båda är hemma ja då får man sina funderingar om allt verkligen är som det ska...

Ursäkta det blev långt, känner mig bara grovt oälskad just nu och kränkt för att han inte kan prata om det...

Jag vet att han inte sket därinne för det luktade inte skit och han var där säkerligen i tre kvart liksom...

• Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr
  • Auditanne
    Anonym (Tjolahopp) skrev 2015-03-23 18:56:14 följande:
    Förresten! Jag kan väl inte tvinga mig att gilla något som jag inte gillar? Och det betyder inte att man är egocentrisk, det är väl värre att låtsas gilla något man inte tycker om egentligen. Tänk lite längre....
    Om du inte är egocentrisk, varför kan du inte uppskatta mannens sexualitet gentemot sig själv då? 

Och nej, jag försöker inte tvinga dig till att tycka om något du inte tycker om, försöker bara förstå hur du tänker.

Om din partner hade sagt till dig att han tyckte det var äckligt att se dig onanera, hade du inte blivit det minsta sårad då? Jag hade blivit väldigt ledsen och förmodligen avslutat relationen. 
  • Anonym (Tjolahopp)
    Auditanne skrev 2015-03-23 19:05:13 följande:
    Om du inte är egocentrisk, varför kan du inte uppskatta mannens sexualitet gentemot sig själv då? 

Och nej, jag försöker inte tvinga dig till att tycka om något du inte tycker om, försöker bara förstå hur du tänker.

Om din partner hade sagt till dig att han tyckte det var äckligt att se dig onanera, hade du inte blivit det minsta sårad då? Jag hade blivit väldigt ledsen och förmodligen avslutat relationen. 
    Om jag är med så tycker jag inte att det är äckligt att han onanerar, det är om han gör det när han är ensam hemma, typ inne på toaletten.
  • LauraPalmer
    Auditanne skrev 2015-03-23 19:01:40 följande:
    Ja, det är viktigt att han är fullt ärlig och då även förklarar för mig varför han blir avtänd av att ligga bredvid mig om jag onanerade.
    Jag hade nog i ärlighetens namn blivit lite ledsen om han sagt något sådant samt undrat hur han kan uppleva min sexualitet som något avtändande.

Nog för att okåthet i sig kan vara en neutral känsla (som också bör respekteras naturligtvis) men avtändande?

Som att han skulle äcklas av min kåthet bara för att han själv inte är kåt? Återigen ett väldigt egocentriskt synsätt på sex.
    Det är väl rätt ego att anta att ens partner tycker att det är ok att man ligger och onanerar i sängen med.

När det kommer till sex så tycker jag inte att man ska behöva förklara sig om det är något man inte är bekväm med.

Däremot så har man en skyldighet att fråga partnern om det är ok.

- Är det lugnt att jag onanerar bredvid dig i sängen?

Vid ett nej får man helt enkelt acceptera det och gå någon annan stans. För så viktigt kan det väl inte vara att få onanera i någon annans sällskap att man måste dissekera frågan i småbitar. 

Man kanske inte är på humör helt enkelt. Man kanske känner sig påtvingad. Oavsett anledning så är det ok att säga ifrån.
  • Anonym (Tjolahopp)
    Auditanne skrev 2015-03-23 19:05:13 följande:

Det är ju inget jag skulle säga högt till min partner eftersom jag vet att det kan såra honom, så....det man inte vet mår man inte dåligt av.

Sårad är väl att ta i, däremot besviken och lite ledsen. Så om han nu tycker det är äckligt om jag skulle onanera, så är jag ju tacksam om han håller det för sig själv.

• Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 19:10:09 följande:
    Det är väl rätt ego att anta att ens partner tycker att det är ok att man ligger och onanerar i sängen med.

När det kommer till sex så tycker jag inte att man ska behöva förklara sig om det är något man inte är bekväm med.

Däremot så har man en skyldighet att fråga partnern om det är ok.

- Är det lugnt att jag onanerar bredvid dig i sängen?

Vid ett nej får man helt enkelt acceptera det och gå någon annan stans. För så viktigt kan det väl inte vara att få onanera i någon annans sällskap att man måste dissekera frågan i småbitar. 

Man kanske inte är på humör helt enkelt. Man kanske känner sig påtvingad. Oavsett anledning så är det ok att säga ifrån.
    Ja men det är väl inte ego att anta ens partner inte äcklas av ens sexuella självtillfredsställelse?

Jag hade inte respekterat en man som blir avtänd av min sexualitet på det viset. Det enda jag gör är ju att ta på mig själv och jag fattar inte hur detta kan skapa obehag hos en älskande partner.
    Hade fimpat en man som hade såna konstiga tycken och föreställningar om att känna sig påtvingad. Låter inte sunt för fem öre. 

Och jo, den här frågan är viktig för det handlar om acceptans av sin partners sexualitet, även när denna inte omfattar en själv.
  • LauraPalmer
    Auditanne skrev 2015-03-23 19:25:07 följande:
    Ja men det är väl inte ego att anta ens partner inte äcklas av ens sexuella självtillfredsställelse?

Jag hade inte respekterat en man som blir avtänd av min sexualitet på det viset. Det enda jag gör är ju att ta på mig själv och jag fattar inte hur detta kan skapa obehag hos en älskande partner.
    Hade fimpat en man som hade såna konstiga tycken och föreställningar om att känna sig påtvingad. Låter inte sunt för fem öre. 

Och jo, den här frågan är viktig för det handlar om acceptans av sin partners sexualitet, även när denna inte omfattar en själv.
    Jo det är faktiskt ego att anta att någon är bekväm med vilket beteende som helst bara för att det handlar om sex. Han har sin fulla rätt till sina känslor.

Om vi tar mig som ett exempel. Om jag var totalt okåt och ligger i sängen och försöker sova så skulle jag inte acceptera att karln ligger bredvid och runkar. Det skulle kännas äckligt faktiskt. Nästa gång kanske jag inte är lika okåt. Då kanske jag tycker att det är hur trevligt som helst istället.

Ingen kan ta din sexualitet ifrån dig. Men du kan inte tvinga den på andra heller. Så är det bara.

Jag skulle acceptera direkt om min karl sa nej till något. Jag är dessutom så pass bekväm i min sexualitet att jag kan ta ett nej.
  • Auditanne
    Anonym (Tjolahopp) skrev 2015-03-23 19:13:12 följande:
    Det är ju inget jag skulle säga högt till min partner eftersom jag vet att det kan såra honom, så....det man inte vet mår man inte dåligt av.

Sårad är väl att ta i, däremot besviken och lite ledsen. Så om han nu tycker det är äckligt om jag skulle onanera, så är jag ju tacksam om han håller det för sig själv.
    Så när din kille onanerar med dig i ett sexuellt sammanhang så är det fint men om han står och drar i den ensam så blir du avtänd?

Du kan inte se det egocentriska i ovanstående sammanhang?

Trist om det nu är så att män och kvinnor generellt blir avtända av tanken på deras partners onanerande. Låter så oerhört religiöst och jag trodde vi hade kommit längre än så i vår nutida sexuella moral. 

Ska man behöva dejta en porrskådis eller nån liknande med en garanterat öppnare och mer liberal syn på människors sexualitet för att kunna känna sig trygg och fri med en partner? Blir så ledsen när jag läser sånt här alltså.
  • Anonym (Tjolahopp)
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 19:33:32 följande:
    Jo det är faktiskt ego att anta att någon är bekväm med vilket beteende som helst bara för att det handlar om sex. Han har sin fulla rätt till sina känslor.

Om vi tar mig som ett exempel. Om jag var totalt okåt och ligger i sängen och försöker sova så skulle jag inte acceptera att karln ligger bredvid och runkar. Det skulle kännas äckligt faktiskt. Nästa gång kanske jag inte är lika okåt. Då kanske jag tycker att det är hur trevligt som helst istället.

Ingen kan ta din sexualitet ifrån dig. Men du kan inte tvinga den på andra heller. Så är det bara.

Jag skulle acceptera direkt om min karl sa nej till något. Jag är dessutom så pass bekväm i min sexualitet att jag kan ta ett nej.
    Det där var faktiskt riktigt bra skrivet!

Känner man sig säker i sin sexualitet behöver man inte hela tiden få bekräftelse från sin partner när det gäller ens kön, utan man kan precis som du skriver ta ett nej.

• Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 19:33:32 följande:

Att onanera i närheten av sin partner är inte att påtvinga denne sin egen sexualitet.

Påtvingande blir det först om den onanerande gör sexuella närmanden mot en, onanin i sig är helt ens egen.

Jag hade också accepterat om min partner sa nej till onani sålänge det fanns ett sunt och logiskt skäl bakom hans nekande. 

Att säga nej för att man känner sig påtvingad sex är inte sunt, det är en oro som man själv behöver få bukt med istället för att lägga över den på sin partner.
  • LauraPalmer
    Auditanne skrev 2015-03-23 19:43:28 följande:
    Att onanera i närheten av sin partner är inte att påtvinga denne sin egen sexualitet.

Påtvingande blir det först om den onanerande gör sexuella närmanden mot en, onanin i sig är helt ens egen.

Jag hade också accepterat om min partner sa nej till onani sålänge det fanns ett sunt och logiskt skäl bakom hans nekande. 

Att säga nej för att man känner sig påtvingad sex är inte sunt, det är en oro som man själv behöver få bukt med istället för att lägga över den på sin partner.
    Måste din partner förklara ingående varför han inte vill ha sex med? Måste svaret dessutom vara något som du anser vara sunt?

Det är inte sunt att tro att man kan bete sig hur som helst mot en annan människa och ha noll förståelse för någon annans känslor.
Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr