• Anonym (jawohl)

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Så för någon månad sedan såg jag lite porrsidor här och där i hans historik i sin surfplatta... han påstår att han råkade klicka porreklam som påstås komma i samband med en spelsida han besöker mellan jämna mellanrum..
    Saken är den att den sidan han påstås besöka hade inte blivit sökt efter i samband med porrsidorna.
    Sedan nu gick han in i badrummet för ca en timme sedan och satte på kranen. Smög försiktigt utanpå och hörde liksom runkrörelser (han använder lotion eller barnolja när han runkar) samt att han hade täckt för nyckelhålet (som jag vet att han aldrig gör annars...).
    Hörde även ett tyst grymtande ljud. Då gick jag dit och sa att jag var kissig så hörde jag att hans röst och andning var tung. Då frågade jag om han runkade och han sa nej att han skiter...
    Men saken är den att när jag gick in i badrummet kort efter att han kom ut så luktade det inte skit och han påstod att hans skit inte luktar illa... 
    Jamen visst hur dum tror han att man är liksom?

Han bedyrar och säger att han inte har runkat överhuvudtaget men bevisen talar ju för att han har det. 

Varför har han så svårt att tala om det och förnekar att han har det?
    Om vi är i ett förhållande så borde han väl ändå kunna tala om det?
    Och om han nu har behov av att runka till porr så måste det ju innebära att jag inte räcker till, för det är ju en sak om han gör det om jag är sjuk eller av någon annan anledning inte kan ha sex med honom men när han gör det när båda är hemma ja då får man sina funderingar om allt verkligen är som det ska...

Ursäkta det blev långt, känner mig bara grovt oälskad just nu och kränkt för att han inte kan prata om det...

Jag vet att han inte sket därinne för det luktade inte skit och han var där säkerligen i tre kvart liksom...

• Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr
  • Anonym (Blåögd)

Låt oss säga ts och hennes kille köper en påse godis tillsammans och kommer överens om att dela lika. Ts kille tar hela godispåsen med sig till toan och det hörs smask och tugganden. Han bedyrar att han inte äter godis. När ts kille kommer ut är halva påsen tom och ts känner sig lurad. De skulle ju dela. Såhär kan man tänka om sex också.

• Auditanne
    Anonym (Blåögd) skrev 2015-03-23 16:45:51 följande:

Det var någon som uttryckte att man ska be honom onanera närhelst han känner för det.

Någon? Du får gärna säga "du" till mig, det tar jag ingen skada av.

Ja, jag tycker det är sunt att onanera när andan faller på och det finns tid till detta. Frågan är, hur kan du tolka detta som att jag vill att någon ska begå ett lagbrott? 
  • Jennie med ie
    Auditanne skrev 2015-03-23 16:48:40 följande:
    I ett sunt förhållande ska man inte behöva försvara sin sexualitet inför en partner och inte heller känna att man måste dölja den bakom låsta dörrar. Det tyder enbart på personlig otrygghet till någon grad.

Ej heller bör man bete sig på ett anklagande sätt såsom TS har gjort (eller iaf upplevts ha gjort av sin pojkvän) när det kommer till sexuella preferenser.
    Att de inte har ett sunt förhållande är rätt tydligt, på flera plan. Men att försvara något man anser sig negativt värderad för är i sig inget konstigt och betyder inte nödvändigtvis att man skäms för handlingen.
  • Angel D

Onani är något privat. Att han inte vill tala med dig om det betyder enbart att han tycker att du inte har med det att göra, vilket du inte har. Hans onani har inte med dig att göra överhuvud taget. Det betyder inte att han inte tänder på dig, det betyder inte att du är ful, dålig i sängen eller annat du kan inbilla dig. Hans onani är ingen kritik mot dig.

Hans onani och porrsurf är hans privatliv, hans ensak och det skall du respektera. Punkt slut!

Du riskerar att förlora honom så som du beter dig.

Onani är bra för hälsan. Det minskar stressnivån, ökar upp välbefinnandet och immunförsvaret. Han är inte "otrogen" mot dig genom att ha självsex.

Istället för att kritisera och stalka honom så var tacksam för att han är frisk och sund.

En del har ett stort behov att onanera, en del har inget behov alls. Det viktigaste är att man lyssnar på sin kropp.

Och nej, det är inte alltid man vill ha "assistans" när man är sugen på onani. Ibland vill man bara komma så fort som möjligt utan att behöva motprestera mot någon. Ett par minuters runkande/pillrande och sedan är det klart. Stressnivån har sjunkit, man är avslappnad har lättare att fokusera och har större tålamod.

Hans beteende är inte sjukt. Ditt kontrollbehov och dina krav däremot är osunda så in i h-vete. Vill du behålla honom så måste du jobba på det. Det finns inte många personer som står ut med en sådan kvävande partner som dig särskilt länge. Att han inte stuckit redan är ett tecken på att han visst älskar dig, fast du kanske inte tror det

• Auditanne
    Jennie med ie skrev 2015-03-23 16:59:17 följande:
    Att de inte har ett sunt förhållande är rätt tydligt, på flera plan. Men att försvara något man anser sig negativt värderad för är i sig inget konstigt och betyder inte nödvändigtvis att man skäms för handlingen.
    Nej men att vilja dölja sin sexualitet med motiveringen att det tillhör det privata är något jag skulle tolka som att man just har något att dölja, dvs, att man skäms.

Om min hypotetiska partner hade sagt till mig att "älskling, jag går in på toa och onanerar lite" så hade jag iofs respekterat detta men samtidigt skulle jag också undra lite smått över varför han vill göra det därinne där bara han kan se. 

Kan ju inte tolkas på något annat vis än att han skäms för det han gör och därmed inte vill att någon ser. Eller?
  • LauraPalmer
    Auditanne skrev 2015-03-23 17:09:39 följande:
    Nej men att vilja dölja sin sexualitet med motiveringen att det tillhör det privata är något jag skulle tolka som att man just har något att dölja, dvs, att man skäms.

Om min hypotetiska partner hade sagt till mig att "älskling, jag går in på toa och onanerar lite" så hade jag iofs respekterat detta men samtidigt skulle jag också undra lite smått över varför han vill göra det därinne där bara han kan se. 

Kan ju inte tolkas på något annat vis än att han skäms för det han gör och därmed inte vill att någon ser. Eller?
    Det finns många anledningar till att man vill vara ifred när man onanerar. Det är inte konstigt överhuvudtaget.

För mig handlar det om att jag vill kunna slappna av helt och det kan jag inte om någon står bredvid och tittat på. På samma sätt som jag inte vill att min man ska titta på när jag skiter.
  • Jennie med ie
    Auditanne skrev 2015-03-23 17:09:39 följande:

Jo det kan det, så som jag skrivit.

Att man vill onanera ensam är inget som helst konstigt i mina ögon, inte i de flesta andras heller skulle jag faktiskt tro, och som sagt inte synonymt med att man skäms för det.
  • Anonym (sekll)

Man kan ha olika sexbehov,dvs man kan ha bra sex,men ändå behöva avreagera sig själv utan sin partner.
    TS,låt han va ifred!!!

• Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 17:14:34 följande:
    Det finns många anledningar till att man vill vara ifred när man onanerar. Det är inte konstigt överhuvudtaget.

För mig handlar det om att jag vill kunna slappna av helt och det kan jag inte om någon står bredvid och tittat på. På samma sätt som jag inte vill att min man ska titta på när jag skiter.
    Lite konstig jämförelse?

Jag vill inte heller vara i närheten av en partner när någon av oss utför naturbehov men detta beror ju på att naturbehoven luktar illa? Har ingenting med skam eller otrygghet att göra.

Sexuella behov är ju något helt annat och där anser jag att man mår bättre av att inte vara lika anal som vid naturbehov.

Tills någon ger mig en utförlig förklaring på det motsatta så vidhåller jag att bestämt privata tankar (som att skriva dagbok t.ex) eller privat sex (onani i det fördolda) är ett tecken på otrygghet och rädsla för att bli dömd av sin partner.

En sådan rädsla vill då inte jag uppleva i ett kärleksförhållande. I ett sunt och vuxet sådant så borde man ju faktiskt kunna tala fritt ur hjärtat om både sex och övriga ämnen utan att vara rädd för att partnern ev. dömer en.   
Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr