• Anonym (jawohl)

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Så för någon månad sedan såg jag lite porrsidor här och där i hans historik i sin surfplatta... han påstår att han råkade klicka porreklam som påstås komma i samband med en spelsida han besöker mellan jämna mellanrum..
    Saken är den att den sidan han påstås besöka hade inte blivit sökt efter i samband med porrsidorna.
    Sedan nu gick han in i badrummet för ca en timme sedan och satte på kranen. Smög försiktigt utanpå och hörde liksom runkrörelser (han använder lotion eller barnolja när han runkar) samt att han hade täckt för nyckelhålet (som jag vet att han aldrig gör annars...).
    Hörde även ett tyst grymtande ljud. Då gick jag dit och sa att jag var kissig så hörde jag att hans röst och andning var tung. Då frågade jag om han runkade och han sa nej att han skiter...
    Men saken är den att när jag gick in i badrummet kort efter att han kom ut så luktade det inte skit och han påstod att hans skit inte luktar illa... 
    Jamen visst hur dum tror han att man är liksom?

Han bedyrar och säger att han inte har runkat överhuvudtaget men bevisen talar ju för att han har det. 

Varför har han så svårt att tala om det och förnekar att han har det?
    Om vi är i ett förhållande så borde han väl ändå kunna tala om det?
    Och om han nu har behov av att runka till porr så måste det ju innebära att jag inte räcker till, för det är ju en sak om han gör det om jag är sjuk eller av någon annan anledning inte kan ha sex med honom men när han gör det när båda är hemma ja då får man sina funderingar om allt verkligen är som det ska...

Ursäkta det blev långt, känner mig bara grovt oälskad just nu och kränkt för att han inte kan prata om det...

Jag vet att han inte sket därinne för det luktade inte skit och han var där säkerligen i tre kvart liksom...

• Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr
  • Anonym (Tjolahopp)
    Auditanne skrev 2015-03-23 19:43:28 följande:
    Att onanera i närheten av sin partner är inte att påtvinga denne sin egen sexualitet.

Påtvingande blir det först om den onanerande gör sexuella närmanden mot en, onanin i sig är helt ens egen.

Jag hade också accepterat om min partner sa nej till onani sålänge det fanns ett sunt och logiskt skäl bakom hans nekande. 

Att säga nej för att man känner sig påtvingad sex är inte sunt, det är en oro som man själv behöver få bukt med istället för att lägga över den på sin partner.
    Men om din partner känner sig obekväm med att du ligger där igämte och onanerar så måste du acceptera det, annars tvingar du på honom något han inte trivs med. Fast partnern har ju också ett val, han kan ju gå och lägga sig någon annanstans.
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 19:48:37 följande:
    Måste din partner förklara ingående varför han inte vill ha sex med? Måste svaret dessutom vara något som du anser vara sunt?

Det är inte sunt att tro att man kan bete sig hur som helst mot en annan människa och ha noll förståelse för någon annans känslor.
    Nej då, det finns många sunda skäl till att man inte vill ha sex just den kvällen, inget konstigt i sig.

Självklart kan man inte bete sig hursomhelst mot en partner, är det någon som har påstått det? 

Det jag gör är endast att ifrågasätta den nutida sexualmoral som tycks råda hos en del, tex. varför man tycker att det är äckligt att se sin partner onanera eller så lite som veta att han gör det bakom låsta dörrar eller bredvid en i sängen.

Jag försöker verkligen att förstå det "vettiga" i att bli äcklad av sin partners onani men hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte se något sunt i detta alls.

Inte heller många som försökt ge mig några logiskt bakomliggande skäl till dessa äckelkänslor så jag får väl fortsätta klura på gåtan helt på egen hand.
  • LauraPalmer
    Auditanne skrev 2015-03-23 20:06:12 följande:
    Nej då, det finns många sunda skäl till att man inte vill ha sex just den kvällen, inget konstigt i sig.

Självklart kan man inte bete sig hursomhelst mot en partner, är det någon som har påstått det? 

Det jag gör är endast att ifrågasätta den nutida sexualmoral som tycks råda hos en del, tex. varför man tycker att det är äckligt att se sin partner onanera eller så lite som veta att han gör det bakom låsta dörrar eller bredvid en i sängen.

Jag försöker verkligen att förstå det "vettiga" i att bli äcklad av sin partners onani men hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte se något sunt i detta alls.

Inte heller många som försökt ge mig några logiskt bakomliggande skäl till dessa äckelkänslor så jag får väl fortsätta klura på gåtan helt på egen hand.
    Jag visade ett exempel i ett tidigare inlägg.
  • Auditanne
    Anonym (Tjolahopp) skrev 2015-03-23 19:54:37 följande:
    Men om din partner känner sig obekväm med att du ligger där igämte och onanerar så måste du acceptera det, annars tvingar du på honom något han inte trivs med. Fast partnern har ju också ett val, han kan ju gå och lägga sig någon annanstans.
    Ska jag acceptera att han äcklas av min sexualitet utan att ens kräva en förklaring?

Nej tack! Jag vill inte vara ihop med någon som besväras av något så harmlöst som onani.
    Det är ett kristet synsätt och jag tror inte på några infantila gudasagor som vill stämpla människors sexualitet som smutsig och ful.
  • LauraPalmer
    Auditanne skrev 2015-03-23 20:09:24 följande:
    Ska jag acceptera att han äcklas av min sexualitet utan att ens kräva en förklaring?

Nej tack! Jag vill inte vara ihop med någon som besväras av något så harmlöst som onani.
    Det är ett kristet synsätt och jag tror inte på några infantila gudasagor som vill stämpla människors sexualitet som smutsig och ful.
    Men det är inte din sexualitet som är problemet. Det är handlingen att onanera bredvid någon som inte känner sig bekväm med det av vilken anledning som helst.

Vilken del av din sexualitet är det som inte accepteras om du inte får onanera bredvid en person som inte är bekväm med det? Det är ingen som ska hindras ifrån att onanera. Men man kan inte förvänta sig att ens partner ska vara bekväm med att man gör det i dennes sällskap.

Det handlar inte om att någons sexualitet är smutsig och ful heller. Det handlar bara om att visa respekt för sin partner. Det är inte ok att tvinga på någon annan sin sexualitet.
  • Anonym (sekll)
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 19:48:37 följande:
    Måste din partner förklara ingående varför han inte vill ha sex med? Måste svaret dessutom vara något som du anser vara sunt?

Det är inte sunt att tro att man kan bete sig hur som helst mot en annan människa och ha noll förståelse för någon annans känslor.
    Håller med om ssta stucket. Vissa beteer sig riktigt illa.

• MammAmma
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 20:17:14 följande:

Men det är inte din sexualitet som är problemet. Det är handlingen att onanera bredvid någon som inte känner sig bekväm med det av vilken anledning som helst.

Vilken del av din sexualitet är det som inte accepteras om du inte får onanera bredvid en person som inte är bekväm med det? Det är ingen som ska hindras ifrån att onanera. Men man kan inte förvänta sig att ens partner ska vara bekväm med att man gör det i dennes sällskap.

Det handlar inte om att någons sexualitet är smutsig och ful heller. Det handlar bara om att visa respekt för sin partner. Det är inte ok att tvinga på någon annan sin sexualitet.

• Anonym (Tjolahopp)

Lägg ner ditt snack som att kristendomen skulle vara något fult. Ser du ner på människor som är kristna? Det är väldigt låg nivå på ditt resonemang.

Känner många kristna och de är trevliga att umgås med och har bra värderingar.
  • Anonym (Tjolahopp)

Ohh jaaa, kristna onanerar också, något som du verkar ha missat helt.
  • Anonym (Anonym)

Jag lämnade mitt ex för porrsurfande. Äcklar mig nåt oerhört mycket. Jag skulle inte kunna tända på honom någonsin igen efter det. Vi hade pratat om det innan vi blev tillsammans och han sa att DET ÄR SÅ JÄVLA TRÅKIGT MED PORR OCH BLA BLA BLA.... Ah just det. Da fick jag. Han ville inte att jag skulle snuska mig utan honom för då ville han inte vara ihop med mig sa han . Fuck you säger jag bara.

Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr