• Anonym (jawohl)

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Så för någon månad sedan såg jag lite porrsidor här och där i hans historik i sin surfplatta... han påstår att han råkade klicka porreklam som påstås komma i samband med en spelsida han besöker mellan jämna mellanrum..
    Saken är den att den sidan han påstås besöka hade inte blivit sökt efter i samband med porrsidorna.
    Sedan nu gick han in i badrummet för ca en timme sedan och satte på kranen. Smög försiktigt utanpå och hörde liksom runkrörelser (han använder lotion eller barnolja när han runkar) samt att han hade täckt för nyckelhålet (som jag vet att han aldrig gör annars...).
    Hörde även ett tyst grymtande ljud. Då gick jag dit och sa att jag var kissig så hörde jag att hans röst och andning var tung. Då frågade jag om han runkade och han sa nej att han skiter...
    Men saken är den att när jag gick in i badrummet kort efter att han kom ut så luktade det inte skit och han påstod att hans skit inte luktar illa... 
    Jamen visst hur dum tror han att man är liksom?

Han bedyrar och säger att han inte har runkat överhuvudtaget men bevisen talar ju för att han har det. 

Varför har han så svårt att tala om det och förnekar att han har det?
    Om vi är i ett förhållande så borde han väl ändå kunna tala om det?
    Och om han nu har behov av att runka till porr så måste det ju innebära att jag inte räcker till, för det är ju en sak om han gör det om jag är sjuk eller av någon annan anledning inte kan ha sex med honom men när han gör det när båda är hemma ja då får man sina funderingar om allt verkligen är som det ska...

Ursäkta det blev långt, känner mig bara grovt oälskad just nu och kränkt för att han inte kan prata om det...

Jag vet att han inte sket därinne för det luktade inte skit och han var där säkerligen i tre kvart liksom...

• Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr
  • Anonym (Holy Crap)
    Anonym (Kommer inte) skrev 2015-03-22 10:26:17 följande:

Levt ensam i över tio år, inga förhållande eller KK.
    Däremot satt jag och runkade varje morgon i en till två timmar 7 dagar i veckan.
    Nu har jag träffat en kollega och nu kan jag inte få orgasm med henne, varken om hon runkar eller vi har samlag.
    Jag föll för porre, jag tog porren till mig och därmed försvann min möjlighet till normal sex.
    Har testat att få orgasm med kollegan nu under 5-7 månader men utan resultat.

Förstår tjejen ang killens runkande !!

10 år, 1-2 timmar om dagen, sju dagar i veckan ger:

1,5(365x10)+3 = 5478 timmars runkande.Trean kommer från genomsnittet av två skottdagar som måste ha infallit under tidsperioden. Omvandlat ger det hela 228,25 dygn...

Dude... det finns annat här i livet än att runka bort tiden. Jag tror du behöver professionell hjälp.

Gällande TS som övervakar sin sambos onanerande så tror jag inte 45 minuter på dass tillsammans med en iPad eliminerar hans chanser att få orgasm. TS beteende däremot, det sabbar en hel del. Naturligtvis har båda parter lika stor rätt att onanera och hur de gör det, med eller utan porr, bör vara upp till dem själva att bestämma.

• Anonym (Tjej)

Åh vad jobbig det måste vara att leva med en så kontrollerande tjej som du. Han har rätt till sitt sexliv, precis som du har rätt till ditt.

Att onanera och ha sex med sin partner är helt olika saker, och behöver inte konkurrera ut ert sexliv.

• Anonym (påflugenpå)

Verkar som att din pojkvän skäms lite över sina solosexuella aktiviteter.

För att råda bot på detta, kan du inte föreslå att han runkar framför dig någon gång ibland?

Skulle ju fungera som ett slags bevis på att du inte är det minsta äcklad av hans egennjutning samt en uppmuntran till honom att vara mer öppen och "fri" med sin sexualitet. 

• Anonym (Kvinna123)

Hej, jag läser mkt negativa kommentarer.. Man ska nog vara beredd att få det på ett sånt här öppet forum men ändå. Jag ville lägga in en kommentar jag med..

Jag förstår dig och känner med dig. Jag tror vi båda två har lite problem hos oss själva som vi kanske skulle behöva hjälp med, om självförtroende, självkänsla m.m. Jag hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver så du kan känna dig tillräcklig, jag är 27 år och känner mig fortfarande helt värdelös om min pojkvän skulle titta på porr och runka. Då skulle jag känna mig otillräcklig och det är väldigt viktigt för mig, att känna att jag duger då jag inte känt att jag varit bra nog för någon, varken för mina föräldrar eller någon av mina ex. Nog om mig! Jag ville bara komma in här och säga att jag förstår dig och ta inte åt dig av alla dumma kommentarer som "Sjukt beteende" osv. Alla har sina problem, detta är vårat.. <3 Skickar massa styrke kramar

• Anonym (Kvinna123)

Hej, jag läser mkt negativa kommentarer.. Man ska nog vara beredd att få det på ett sånt här öppet forum men ändå. Jag ville lägga in en kommentar jag med..

Jag förstår dig och känner med dig. Jag tror vi båda två har lite problem hos oss själva som vi kanske skulle behöva hjälp med, om självförtroende, självkänsla m.m. Jag hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver så du kan känna dig tillräcklig, jag är 27 år och känner mig fortfarande helt värdelös om min pojkvän skulle titta på porr och runka. Då skulle jag känna mig otillräcklig och det är väldigt viktigt för mig, att känna att jag duger då jag inte känt att jag varit bra nog för någon, varken för mina föräldrar eller någon av mina ex. Nog om mig! Jag ville bara komma in här och säga att jag förstår dig och ta inte åt dig av alla dumma kommentarer som "Sjukt beteende" osv. Alla har sina problem, detta är vårat.. <3 Skickar massa styrke kramar

• vikto

Ska hålla det så kort jag kan

Varför han inte vill berätta? För att det är skambelagt och anses fult, jag skulle inte heller berätta.

Det är inte så enkelt som att du inte räcker till, det är en annan känsla att runka själv.. Man gillar att variera också. 
    Dock kan nog jag se mitt eget beteende i honom(Det här behöver inte vara fallet men möjligheten finns så hetsa inte upp dig för mycket). Då var jag helt enkelt så förstörd av porr att jag inte kunde ha bra samlag utan blev mest kamp att hålla den hård och inte slakna under samlaget osv.
    Då blev inte sex så avslappnat och skönt som det kunde bli när jag gjorde det själv och med mängder av sjukare och sjukare porr med tiden.

Men du aldrig kräva honom att sluta med porr och onani, det är ett val han måste göra själv annars går det aldrig. Du kan dock uppmuntra och vara positiv.

Vad mer exakt som händer i hjärnan med kroppen finns andra som beskriver bättre. Tycker du filmerna är vettiga och ska introducera dessa för killen bör du smyga fram det med att någon du känner hade fått så bra sex efter testat det (lockbetet för att han ska läsa i det här fallet är ju sant).

Nofap.com

Så tycker jag även du ska ta till sig om att låta honom ha sitt privata, ger du honom inte en chans att dra sig tillbaka och vara ifred så löper du stor risk att förlora honom för det. 

• Anonym (Diskret)

Jag tycker att onanifrågan är den privataste som finns. Jag har överhuvudtaget aldrig pratat om det med en partner, och inte med någon annan jag har delat hem med (t.ex. mina tonårsbarn nu, eller en väninna som ung) heller. Det är "don't ask don't tell". Gör det diskret och se till att det inte lämnar några spår, om det måste göras alls, typ.

Detta med porren är lite annorlunda, för där finns det många olika orsaker till att man kan vara emot hela företeelsen. Man kan t.ex. tycka att det är ett utnyttjande av porrskådespelarna (och då särskilt de kvinnliga), och att det ger en felaktig bild av sex och kvinnor - som kan gå ut över riktiga kvinnor i verkligheten. När män vill leva ut sådant som de har sett i porren, och när de tror att vanliga, normala kvinnor EGENTLIGEN gillar t.ex. analsex. Ju sjukare saker porren innehåller desto värre naturligtvis.

Till detta kommer aspekten att porrskådespelerskorna är yngre och sexigare än vad man själv är, och grubblerierna över om man själv egentligen inte duger. Om det är en sådan tjej han skulle vilja ha om han hade ett fritt val, typ. Där får man väl gå till sig själv, även om vi kvinnor inte tittar på porr (jo jag vet att vissa gör det), så läser vi gärna romantiska romaner och tittar på romantiska filmer, med snygga skådespelare som spelar romantiska hjältekaraktärer. Skulle vi a) vilja ha en sådan man egentligen, innerst inne och b) även om det är så, spelar det egentligen någon roll för den verklighet vi har med den man vi faktiskt lever med? Eftersom det ändå inte kommer att hända?

Jag har väl allteftersom åren gått börjat inse att hela livet ÄR en kompromiss... och att andras liv också är det (t.ex. en partners). Och att det kan vara tillräckligt bra ändå. Förhållande och sex är ju dessutom inte det enda som är viktigt i livet, utan man kan fokusera på andra saker. Barnen, jobbet, hobbies... i stället för att grubbla sig sjuk över vad ens man innerst inne tycker om ens bröst och sådana saker.

• Anonym (tjejan)

Om jag har en kille som vill runka eller kolla på porr (som är normal och inte innehåller barn, djur o.sv.) så får han gärna göra det. Men lite skumt skulle det faktiskt kännas om han låste in sig på toan medan jag var hemma och runkade där... Om det skulle hända nån enstaka gång så kanske det är okej, men...ja, lite konstigt skulle det nog kännas. Men jag förstår mig inte på tjejer som inte tillåter porr alls. Om man onanerar så tänker man väl ofta i bilder och jag kan inte se att det skulle vara värre att titta på bilder på datorn el annat. Upptar porren en jättestor del av tiden el påverkar sexlivet negativt så är det klart ett problem, men inte annars.

• Nenne666
    Anonym (tjejan) skrev 2015-03-23 10:09:01 följande:

Om jag har en kille som vill runka eller kolla på porr (som är normal och inte innehåller barn, djur o.sv.) så får han gärna göra det. Men lite skumt skulle det faktiskt kännas om han låste in sig på toan medan jag var hemma och runkade där... Om det skulle hända nån enstaka gång så kanske det är okej, men...ja, lite konstigt skulle det nog kännas. Men jag förstår mig inte på tjejer som inte tillåter porr alls. Om man onanerar så tänker man väl ofta i bilder och jag kan inte se att det skulle vara värre att titta på bilder på datorn el annat. Upptar porren en jättestor del av tiden el påverkar sexlivet negativt så är det klart ett problem, men inte annars.

Hon jagar väl honom och kontrollerar honom. Det kanske aldrig någonsin finns utrymme för honom. Hon är ju helt galen.
  • Anonym (samma sitts)

åh vad jag känner igen de där.. usch vad man blir ledsen:( har precis samma problem som du:(

Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr