• Auditanne

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

LauraPalmer skrev 2015-03-23 15:11:47 följande:
    Man ska ha en öppen inställning till kåtheten man har för varandra. Varandras onani ska man ge fan i.
    Fast om ens egen onani inte är något man ska skämmas för, varför då dölja den för sin partner likt TS? 

Jag förstår inte varför både kvinnor och män ofta insisterar på att utföra sin självtillfredsställelse helt i skymundan och med viljan att ens partner ska "ge fan" i detta.

Det antyder ju lite att dessa människor känner skam över sin egen sexualitet, ja alltså, så länge den bara används i egosyfte och inte aktiveras tillsammans med ens partner. 

Verkar som att den kristna synen på sex ännu lever kvar i oss till viss mån och denna tråd bekräftar den misstanken ytterligare. Tråkigt.
  • Auditanne
    Jennie med ie skrev 2015-03-23 15:52:01 följande:

Att man vill ägna sig åt onani i sin ensamhet är inte detsamma som att man skäms över den. Och jag kan tänka mig att ju mer partnern tjuvlyssnar och kikar och "spionerar" desto mer vill man dölja sina förehavanden, det är inget konstigt tycker jag.

Nej men att smussla med den och hävda inför sin partner att "det har du fan inte att göra med" skvallrar om en stark försvarsinställning vilket i sin tur beror på att man känner någon sorts skam inför det man gör och att man är rädd för att bli dömd och förebrådd av sin partner.

Uppenbart är det hursomhelst att TS kille skäms över sin onani då han inte ens kan stå för att han faktiskt onanerar utan måste ljuga om det för sin flickvän.

Vad tror du detta beror på om nu TS är så öppen och förstående inför sin pojkväns sexuella behov?
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 16:05:25 följande:
    Det handlar inte om skam. Vissa saker är privata helt enkelt som ens dagbok, ens tankar, ens onanivanor. Bara för att man har en partner så ska man inte behöva vända ut och in på sig själv i alla kategorier. Dessutom är det inte friskt att lägga sig i vissa saker och bete sig som TS.
    Nej, det är inte friskt av TS att känna sig hotad av sin killes sexualitet. Det är ju detta som får honom att låsa in sig på toa när han vill ge uttryck för den och senare dessutom ljuga om saken.

Om jag haft en partner så hade jag uppmuntrat honom redan från början  att bejaka sin sexualitet och onanera närhelst han känner för att göra det.

Samt konstatera för honom att det inte finns något att skämmas för och att han inte behöver ägna sig åt sin onani i det fördolda om han nu inte vill det.     
  • Auditanne
    Anonym (Blåögd) skrev 2015-03-23 16:31:37 följande:

Det är förbjudet att onanera offentligt har jag för mig.

Ingen har pratat om att onanera offentligt så förstår inte riktigt hur detta är relevant?
  • Auditanne
    Jennie med ie skrev 2015-03-23 16:39:06 följande:
    Den försvarsställningen är inte så märklig det heller då partnern står utanför och lyssnar och analyserar ljud, kikar in genom nyckelhål o s v. Det handlar för mig om respekt för det privata, eller i detta fallet bristen på respekt för det, ett sådant beteende visar inte på öppenhet och förståelse för den andre. Och man kan inte kräva förståelse om man inte visar detsamma.
    I ett sunt förhållande ska man inte behöva försvara sin sexualitet inför en partner och inte heller känna att man måste dölja den bakom låsta dörrar. Det tyder enbart på personlig otrygghet till någon grad.

Ej heller bör man bete sig på ett anklagande sätt såsom TS har gjort (eller iaf upplevts ha gjort av sin pojkvän) när det kommer till sexuella preferenser.
  • Auditanne
    Anonym (Blåögd) skrev 2015-03-23 16:45:51 följande:

Det var någon som uttryckte att man ska be honom onanera närhelst han känner för det.

Någon? Du får gärna säga "du" till mig, det tar jag ingen skada av.

Ja, jag tycker det är sunt att onanera när andan faller på och det finns tid till detta. Frågan är, hur kan du tolka detta som att jag vill att någon ska begå ett lagbrott? 
  • Auditanne
    Jennie med ie skrev 2015-03-23 16:59:17 följande:
    Att de inte har ett sunt förhållande är rätt tydligt, på flera plan. Men att försvara något man anser sig negativt värderad för är i sig inget konstigt och betyder inte nödvändigtvis att man skäms för handlingen.
    Nej men att vilja dölja sin sexualitet med motiveringen att det tillhör det privata är något jag skulle tolka som att man just har något att dölja, dvs, att man skäms.

Om min hypotetiska partner hade sagt till mig att "älskling, jag går in på toa och onanerar lite" så hade jag iofs respekterat detta men samtidigt skulle jag också undra lite smått över varför han vill göra det därinne där bara han kan se. 

Kan ju inte tolkas på något annat vis än att han skäms för det han gör och därmed inte vill att någon ser. Eller?
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 17:14:34 följande:
    Det finns många anledningar till att man vill vara ifred när man onanerar. Det är inte konstigt överhuvudtaget.

För mig handlar det om att jag vill kunna slappna av helt och det kan jag inte om någon står bredvid och tittat på. På samma sätt som jag inte vill att min man ska titta på när jag skiter.
    Lite konstig jämförelse?

Jag vill inte heller vara i närheten av en partner när någon av oss utför naturbehov men detta beror ju på att naturbehoven luktar illa? Har ingenting med skam eller otrygghet att göra.

Sexuella behov är ju något helt annat och där anser jag att man mår bättre av att inte vara lika anal som vid naturbehov.

Tills någon ger mig en utförlig förklaring på det motsatta så vidhåller jag att bestämt privata tankar (som att skriva dagbok t.ex) eller privat sex (onani i det fördolda) är ett tecken på otrygghet och rädsla för att bli dömd av sin partner.

En sådan rädsla vill då inte jag uppleva i ett kärleksförhållande. I ett sunt och vuxet sådant så borde man ju faktiskt kunna tala fritt ur hjärtat om både sex och övriga ämnen utan att vara rädd för att partnern ev. dömer en.   
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 17:35:53 följande:
    Jag tycker att du tänker lite snävt. Jag kan tala helt öppet om mina onanivanor med min karl. Men jag vill ändå inte ha honom med när jag gör det. Jag vet av erfarenhet att det inte blir bra för mig. Det har absolut inget med skam att göra.

Jag vill absolut inte ha ett kärleksförhållande där jag måste outa varenda liten millimeter av min sexualitet. Det handlar åter igen inte om skam utan om integritet och vad jag känner mig mest bekväm med. Jag vill inte ha en partner som anser sig ha rätt till varenda liten del av mig heller. Såna krav skulle göra mig fruktansvärd obekväm.

Alla har sin personliga integritet och det behöver verkligen inte handla om skam. Vissa delar av mig är för heliga för att dela med någon överhuvudtaget. Jag mår helt enkelt inte bra av att fläka ut hela mig i ett förhållande.
    Vet du, jag har inte heller några direkta behov av att fläka ut min kropp eller sexualitet inför en partner. Inte heller känner jag en längtan av att se min partner göra detsamma.

Det jag pratar om är att känna sig såpass trygga med varann att man vågar vara sig själv och göra det man känner för utan någon inneboende oro att ens partner kan se vad man gör och därmed döma en. 

Jag vet att jag tjatar om detta med att döma men det beror på att jag är en analyserande person och jag tror det finns en djupare förklaring bakom de flesta av våra tankar och handlingar. För att få svar på många av dessa frågor så måste man dock våga dyka längre ner i det undermedvetna.

Om jag undrar över varför min partner vill dölja vissa tankar eller handlingar inför mig och denne svarar med att "man behöver ha vissa saker för sig själv" då blir ju min naturliga undran och följdfråga "varför då? Varför behöver du ha dessa tankar/handlingar för dig själv?" Och där har du grogrunden till alla följande misstankar från mitt håll.

• Auditanne
    Anonym (tjejan) skrev 2015-03-23 17:38:42 följande:
    Men vi är väl inte apor heller? Som bara sätter sig och runkar lite varsomhelst? Bara för att man tycker onani är privat behöver det väl inte innebära att man skäms?
    Nej, jag har aldrig uppmanat någon att "apa sig" genom att runka i det offentliga.

Tycker bara det är lite märkvärdigt att ens egen sexualitet är något många vill hålla på med i det fördolda. Jag hade aldrig låst in mig på toa om jag ville onanera.

Skulle jag t.ex ligga i sängen med min sovande partner bredvid så hade jag onanerat där och då om lusten plötsligt kommit över mig.

Inte kan väl detta räknas som något ofint och "utfläkande"?
Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr