Inlägg från: Anonym (sekll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sekll)

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Man kan ha olika sexbehov,dvs man kan ha bra sex,men ändå behöva avreagera sig själv utan sin partner.
    TS,låt han va ifred!!!

• Anonym (sekll)
    Auditanne skrev 2015-03-23 17:26:19 följande:
    Lite konstig jämförelse?

Jag vill inte heller vara i närheten av en partner när någon av oss utför naturbehov men detta beror ju på att naturbehoven luktar illa? Har ingenting med skam eller otrygghet att göra.

Sexuella behov är ju något helt annat och där anser jag att man mår bättre av att inte vara lika anal som vid naturbehov.

Tills någon ger mig en utförlig förklaring på det motsatta så vidhåller jag att bestämt privata tankar (som att skriva dagbok t.ex) eller privat sex (onani i det fördolda) är ett tecken på otrygghet och rädsla för att bli dömd av sin partner.

En sådan rädsla vill då inte jag uppleva i ett kärleksförhållande. I ett sunt och vuxet sådant så borde man ju faktiskt kunna tala fritt ur hjärtat om både sex och övriga ämnen utan att vara rädd för att partnern ev. dömer en.   
    Älskar din sista mening! Tanx,håller med dig :)
  • Anonym (sekll)
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 17:35:53 följande:
    Jag tycker att du tänker lite snävt. Jag kan tala helt öppet om mina onanivanor med min karl. Men jag vill ändå inte ha honom med när jag gör det. Jag vet av erfarenhet att det inte blir bra för mig. Det har absolut inget med skam att göra.

Jag vill absolut inte ha ett kärleksförhållande där jag måste outa varenda liten millimeter av min sexualitet. Det handlar åter igen inte om skam utan om integritet och vad jag känner mig mest bekväm med. Jag vill inte ha en partner som anser sig ha rätt till varenda liten del av mig heller. Såna krav skulle göra mig fruktansvärd obekväm.

Alla har sin personliga integritet och det behöver verkligen inte handla om skam. Vissa delar av mig är för heliga för att dela med någon överhuvudtaget. Jag mår helt enkelt inte bra av att fläka ut hela mig i ett förhållande.
    Vem har sagt nåt om att fläka ut sig helt?
    Man delar väl med sig utav det man känner att man vill dela med sig utav?!?!
    Kommunikation är jätteviktigt,men man ska inte behöva väga sina ord på guldvåg
    Man måste kunna berätta om sina behov,både positiva och negativa sådana.
    Folk kan inte gissa sig till vad du behöver/vill ha ;)
  • Anonym (sekll)
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 17:57:31 följande:
    Det är ingen som behöver gissa sig till något. Vad har du fått det ifrån?
    Ja,men pratar man inte,så måsteväl partnern försöka gissa sig till varför du är arg,ledsen,whatever..
    Kommunikation är skitviktigt i alla relationer.

• Anonym (sekll)
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 18:13:29 följande:
    Om jag är arg eller ledsen så säger jag ju varför. Vad har det med att göra ifall jag vill onanera ifred? Ha min dagbok ifred osv?
    DU gör det ja,men förstå att alla inte gör det.
  • Anonym (sekll)
    Anonym (bara) skrev 2015-03-23 18:41:17 följande:
    Mh, fast nu handlar det ju inte om att få onna i fred, det handlar väl om att smygtitta på porr(vilket troligtvisleder till onani) bakom ryggen på sin partner som man haft en överenskommelse med från början om att det är en nono.
    Fast man kan aldrig sätta ett krav om att exempelvis porr eller onani är nono!
    Det är upp till var och en!
  • Anonym (sekll)
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 19:48:37 följande:
    Måste din partner förklara ingående varför han inte vill ha sex med? Måste svaret dessutom vara något som du anser vara sunt?

Det är inte sunt att tro att man kan bete sig hur som helst mot en annan människa och ha noll förståelse för någon annans känslor.
    Håller med om ssta stucket. Vissa beteer sig riktigt illa.

Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr