• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Sofaaj

När man säger att missfallet räknas från mens, vad går man på då? Jag hade liten blödning i en vecka och sen kom missfallet igång eller vad man ska säga.. När räknar man då ifrån tror ni?

• Anonym (Mal)

Hakar på här jag med, fick nyss missfall i vecka nio och väääntar på att sluta blöda. Jag hade hoppats på att det inte skulle ta för lång tid, men blöder fortfarande "färskt" blod och har gjort i en vecka nu. Hur lång tid har det tagit för er som slutat blöda?

Beklagar allas MF och MA jag med. Fruktansvärt orättvist att det ska hända alls.

• Anonym (Mal)
    Sofaaj skrev 2015-03-27 14:20:51 följande:

När man säger att missfallet räknas från mens, vad går man på då? Jag hade liten blödning i en vecka och sen kom missfallet igång eller vad man ska säga.. När räknar man då ifrån tror ni?

Min BM sa att jag skulle räkna från när "klumpen" kom ut. Räknade blödningarna innan som spottings i min menskalender för att ha lite koll.
  • Tizzen

Samma här, börjar räkna från den dagen då det verkligen var färskt blod och inte dessa bruna flytningar jag hade några dagar innan.

• Anonym (Nelle)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-27 13:50:03 följande:

Hej!

Är gärna med i denna tråd.

Jag beklagar verkligen allas missfall.

Fick MA i vecka 20, upptäcktes på rul. Kom som en total chock. Det var två veckor sedan och jag blöder fortfarande. På SöS sade de till oss att vi kunde försöka igen.

Jag även gått en gång till en kurator och ska dit igen.

Men fy vad tråkigt! När hade graviditeten avstannat?
  • Anonym (Nelle)

Välkommen alla nya Beklagar era missfall

Har också hört att man ska räkna från den dag som blödningen kommer igång ordentligt alternativt när klumpen kommer ut om det gått så långt... Men vet inte om detta stämmer. Jag skrapades och då blev skrapningsdagen dag ett...

• Anonym (Fjäril)

Nelle: i vecka 14+3 var bebisens "storlek". Så länge innan det upptäcktes. Vilket känns svårt.

• Anonym (Fjäril)

Mal (med flera) vad har ni för menskalender?

Hoppas att ni alla får en fin helg.

• Sofaaj
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-28 09:21:22 följande:

Jag har periodtracker!:)
  • Anonym (Mal)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-28 09:21:22 följande:

Jag har också period tracker! :)

Någon mer här som kör på kosttillskott eller annat för att öka chanserna lite?
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?