Inlägg från: Anonym (Mal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mal)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hakar på här jag med, fick nyss missfall i vecka nio och väääntar på att sluta blöda. Jag hade hoppats på att det inte skulle ta för lång tid, men blöder fortfarande "färskt" blod och har gjort i en vecka nu. Hur lång tid har det tagit för er som slutat blöda?

Beklagar allas MF och MA jag med. Fruktansvärt orättvist att det ska hända alls.

• Anonym (Mal)
    Sofaaj skrev 2015-03-27 14:20:51 följande:

När man säger att missfallet räknas från mens, vad går man på då? Jag hade liten blödning i en vecka och sen kom missfallet igång eller vad man ska säga.. När räknar man då ifrån tror ni?

Min BM sa att jag skulle räkna från när "klumpen" kom ut. Räknade blödningarna innan som spottings i min menskalender för att ha lite koll.
  • Anonym (Mal)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-28 09:21:22 följande:

Mal (med flera) vad har ni för menskalender?

Hoppas att ni alla får en fin helg.

Jag har också period tracker! :)

Någon mer här som kör på kosttillskott eller annat för att öka chanserna lite?
  • Anonym (Mal)
    Mallanmillis skrev 2015-03-29 14:56:53 följande:

Vilka komma hålla upp nu i april och vilka kommer inte? Vi sa innan att vi skulle hålla upp nu denna månaden. Men nu är jag inte säker på det... Vill bara bli gravid igen.

Vi kommer köra på direkt, precis slutat blöda så börjar med äl-test till veckan både för att se att hcg sjunker och att LH sen stiger. Vad var anledningen till att ni tänkte hålla upp, om man får fråga?
  • Anonym (Mal)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-29 15:15:39 följande:

En fråga till: vad är det för kosttillskott ni tar?

Jag äter d-vitamin, folsyra, bidrottninggelé och munkpeppar. Åt rosenrot månaden jag blev gravid med missfallet så vågar inte chansa på det igen utifall att.
  • Anonym (Mal)

Lycka till ni som har bim snart, himla avundsjuk! Hur lång tid tog det innan ni testade negativt?

Mallanmillis, vi känner att det förmodligen inte tar sig direkt ändå, och utöver det vet man ju heller inte om man får behålla graviditeten. Känns därför onödigt att slösa en månad på att inte försöka.

• Anonym (Mal)

Intressant att ni är två som testat negativt först efter positivt utslag på äl-test! Jag kollar av med äl-test nu att hcg sjunker eftersom jag bara har ett gravtest som ska tas om en vecka, och det visar fortfarande starkt men inte lika starkt som kontrollstrecket, så låter ju absolut som att ni verkligen haft ägglossning då! Skönt att höra att hormonerna inte måste gå ur helt innan man kan få ägglossning!

• Anonym (Mal)
    Anonym (S) skrev 2015-03-30 19:22:18 följande:

Hoppar in här.
    Idag har jag fått mitt andra missfall bekräftat.

Ofostrig graviditet.

Blir så trött. SKulle gått in i vecka 13 idag.

Fan vad jävligt, beklagar verkligen!  Hur går ni vidare nu? Väntar du på att det ska starta eller får ni hjälp att sätta igång?
  • Anonym (Mal)
    Anonym (S) skrev 2015-03-30 21:59:57 följande:

Har tagit cytotec. Blöder som en kran!!!

Var bara x timmar srsen så jah svarar bra på det.

Läkaren sa att allt såg normalt ut i livmoderbch ägäggstockarna. Inget som är fel.där utan otur enligt honom.

Lider med dig, hoppas allt kommer ut fort och komplikationsfritt! Var ditt förra missfall ofostrigt med?
  • Anonym (Mal)
    Monsan skrev 2015-03-31 07:05:13 följande:
    Verkligen.. Ska bli intressant att se om det var ÄL eller graviditets hormoner som gav utslag.. Bim om två dagar och mensen lyser med sin frånvaro.. Inga som helst tecken på att den ska dyka upp heller.. Har egentligen en cykel på 24-25 dagar om man kollar tidigare cyklar på period tracker och är idag på dag 26.. Negativt test igår så vågar inte hoppas för mkt ifall den bara är sen pga MA..

Håller tummarna att du lyckade pricka in din ÄL.. När fick du ditt MF?
    Tror absolut att det var äl du fick, jag fick missfall för en vecka sedan och skulle inte kunna missta mina äl-test nu för positiva. Så fick du ett positivt utslag dagen innan negativt graviditetstest måste det nästan ha varit äl!
    Har inte fått ägglossning än, testar med äl-testen för att se att graviditetshormonerna sjunker och det gör de. Hoppas på ägglossning om en vecka ungefär!
    Tre dagar innan bim är ju ändå relativt tidigt så håller tummarna för dig! Galet ändå att tänka att man kan vara gravid igen två veckor efter ett missfall...
  • Anonym (Mal)
    Anonym (S) skrev 2015-03-30 23:25:54 följande:

Nejdå. Hade stannat i vecka 10.

Det gör så ont. Tror jag ska dö emellanåt.

Vet inte om jag orkar försöka mer...

Hoppas du inte ger upp. Hur hemskt ett missfall än är så är det ett steg närmare eran bebis. Hur mår du nu??
  • Anonym (Mal)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-01 07:19:52 följande:

Hej!

Måste bara fråga.

-Hur länge blödde ni efteråt ert mf/ma?

-Efter hur länge började ni testa för äl?

Jag hade spottings i en vecka innan själva mf, sedan två dagar med blödningar, på dag 3 efter blödningarna börjat kom fostret ut och sedan blödde jag i 6 dagar till.

Jag tar ett äl-test om dagen från avslutad blödning för att inte missa en stegring eftersom jag inte vet hur cykeln blir. Köpt storpack med test.
  • Anonym (Mal)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-01 08:10:56 följande:

Hej olyckssystrar!

Jag är jättegärna med i tråden! Fick missfall i fredags, i v.14. Det hade troligen avstannat någon eller några veckor innan, men fick inget klart besked.

Fick tabletter med mig hem samma dag som jag tog i fredags kväll. Är alltså inne på femte dagen med blödningar.

Har återbesök nästa vecka och hoppas slippa skrapning. Vill gärna försöka så snart det bara går. Är 39 så tiden att vänta finns inte riktigt. Har två barn innan men vill gärna ha et syskon.

Beklagar! Hade du någon misstanke om att det avstannat? Hoppas blödningarna avtar snart så ni kan sätta igång igen!
  • Anonym (Mal)
    Anonym (S) skrev 2015-04-01 08:58:50 följande:

Nejdå tror inte det.

Känner mig ganska stabil.

Jag är bara 28 år så det finns ju tid.

Jag har ju trots allt blivit gravid två gånger inom en 1,5 år tid.

Vad skönt att höra. Om missfallen dessutom varit ren och skär otur som läkaren sa borde ju oddsen verkligen vara på er sida nästa gång!
  • Anonym (Mal)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-01 11:20:48 följande:

Tack! Nej, faktiskt inga tecken alls. Kände mig gravid och hade alla symptom. Så det kom som en chock.

Har läst lite trådar om missfall här och det verkar som om ju tidigare missfallen sker desto snabbare avtar blödningarna, även om det kan vara lite olika. För mig är det bara dag 5 med blödning så det lär säkert ta minst en vecka till men antagligen mer. 

Har jag lyckan att bli gravid igen så kommer jag att göra tidiga VUL, om jag inte får det den vanliga vägen får det bli privat.

Usch, vad tungt. Jag var på ultraljud i vecka 8 och såg ett foster med hjärtslag, kände mig så lurad när jag fick missfall ändå. Finns ju verkligen inga garantier, varken när man tagit sig förbi vecka 12 eller sett fostret på ul. Dock mätte mitt en veckan litet så man får väl ha koll på såna saker med. Nästa graviditet kommer vi att boka ul till vecka 10.
  • Anonym (Mal)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-01 18:42:27 följande:

Vi var också på vul i v.8 och såg ett hjärta och fick en bild med med oss hem. Veckan efter fick jag missfall. Kändes helt overkligt och konstigt. Plötsligt kändes det som att vi hade bild på en avliden person hemma. Kortet slängdes omedelbart.

Vi fick också med oss en bild tyvärr. Tyckte det var sju resor värre att ha en bild på vad vi förlorade, grät fruktansvärt mycket över den jäkla bilden och har inte kunnat kasta bort den trots att jag ville.
  • Anonym (Mal)
    Sötistilde skrev 2015-04-02 12:58:08 följande:

Var hos gyn igår, tjatade till mig en kontroll efter mf i februari- har haft Molvärk i magen sen dess. Gjorde UL och sa sa jag att jag har lite mer ont i magen än vanligt för jag tror ÄL är nu i dagarna- då hade testen gjort utslag) : då säger gubben; varför tror du det?? Och börja prata om slidsektetet.. Men jag har inga trådiga flytningar... Vill bara veta om allt är ok!? Med tanke på mf och ålder... Börjar bli äldre;, ja alla blir vi äldre säger han.... Jäkla gubbe!!!! Är sååå ledsen... Arg...

Men hu, tack för hjälpen liksom!? Vet inte om det är för att han är en man eller dålig läkare men hoppas du inte behöver gå tillbaka till honom igen.
  • Anonym (Mal)
    Frögurka skrev 2015-04-08 12:56:06 följande:

Hej, ny i tråden här. Ja har nyligen haft ett MA, i v12+0. Började blöda 21/3, idag är de 19 dar sen. Undrar när ÄL vanligtvis kommer igång efter ett MF/MA. Tycker mej känna att de är på gång då ja har små mängder ÄL-flytningar sen igår o även känner svag värk - precis så som ja alltid gör. Abledningen till att ja tjivlar är för att ja tycker mej läst o hört att de borde ta längre tid innan de kommer igång igen? Testade supersvagt positivt för knappt 1 vecka sen, idag testade ja negativt.

Hej!
    Äl kan väl komma senare efter ett missfall eftersom hcg måste sjunka innan man kan få ägglossning igen och det tar väl olika lång tid, men har du testat negativt på graviditetstest kan det absolut vara ägglossning på g. Jag fick ägglossning igen idag, 16 dagar efter missfallet.
  • Anonym (Mal)
    Frögurka skrev 2015-04-08 14:45:34 följande:

(mal)

Vilken v fick du mf? Menar du att äl kommer typ 2 veckor efter att hcg hamnat på 0? Eller räcker de me att de närmar sej 0? ;))

Fick missfall i vecka 10 och skulle gissa att hcg har varit på tillräckligt låg nivå i mindre än vecka innan ägglossningen kom igång. Så det kan nog gå fort om kroppen känner för det.
  • Anonym (Mal)
    knaappeen skrev 2015-04-08 21:37:24 följande:

Tjejer! Är det någon av er som har upplevt ÄL-flytningar några dagar innan BIM ? Som man kan dra som en bro mellan fingrarna?

Vet inte alls om detta är vanligt men har aldrig haft det. ÄL+8 BIM-5 idag

Jag brukar få så innan mens! Kommer inte ihåg om jag hade så när jag var gravid också... Men brukar du inte ha det annars innan bim så kanske det är ett bra tecken?
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?