• Sofaaj

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hej. Jag har just nu ett pågående missfall:( var hos gynakuten i måndags o då såg hon en tom hinnsäck.. Så ska dit igen på tisdag, för hon sa att jag kanske inte är så långt gången som jag tror så man kanske inte ser det än.. Men jag vet att jag skulle varit i vecka sju.. Plus att jag har blött mycket de senaste dagarna.. Så får bara hoppas att allt kommer ut.. Hur länge måste man vänta innan man börjar försöka igen?

• Sofaaj

Ni som har koll:) jag tog ett gravtest innan idag dom nu är väldigt svagt.. Ägglossningstestet är därimot starkt.. Är ältestet känsligare mot hcg, eller kan det va så att jag har ägglossning? Missfallet började för två veckor sen.. Men va som värst förra veckan..

• Sofaaj

När man säger att missfallet räknas från mens, vad går man på då? Jag hade liten blödning i en vecka och sen kom missfallet igång eller vad man ska säga.. När räknar man då ifrån tror ni?

• Sofaaj
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-28 09:21:22 följande:

Mal (med flera) vad har ni för menskalender?

Hoppas att ni alla får en fin helg.

Jag har periodtracker!:)
  • Sofaaj

Om kroppen har kommit igång och om jag räknar missfallet som mens hade jag enligt appen ägglossning igår. Skulle de va så och de tar sig blir bf 21 december. Inte ultimat, men jag rycker faktiskt inte att det är hela världen om det skulle komma en bebis runt jul. Hoppas bara att barnet oxå känner så:)

• Sofaaj

Blev inget denna månaden:( men mensen kom 4 veckor efter missfallet så skönt att kroppen har återhämtat sig så snabbt! Den försvann igår så snart äl igen:) Känner lite press nu att jag "måste" bli gravid denna gången. Är hemma med sonen, o kommer inte kunna va hemma längre än till runt januari nångång.. Och tyvärr funkar det inte riktigt att jag går tillbaka till mitt jobb..

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?