• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Mal)
    Anonym (S) skrev 2015-03-30 21:59:57 följande:

Har tagit cytotec. Blöder som en kran!!!

Var bara x timmar srsen så jah svarar bra på det.

Läkaren sa att allt såg normalt ut i livmoderbch ägäggstockarna. Inget som är fel.där utan otur enligt honom.

Lider med dig, hoppas allt kommer ut fort och komplikationsfritt! Var ditt förra missfall ofostrigt med?
  • Anonym (S)

Nejdå. Hade stannat i vecka 10.

Det gör så ont. Tror jag ska dö emellanåt.

Vet inte om jag orkar försöka mer...

• Anonym (S)

• Anonym (S)

• Monsan
    Anonym (Mal) skrev 2015-03-30 21:41:16 följande:

Intressant att ni är två som testat negativt först efter positivt utslag på äl-test! Jag kollar av med äl-test nu att hcg sjunker eftersom jag bara har ett gravtest som ska tas om en vecka, och det visar fortfarande starkt men inte lika starkt som kontrollstrecket, så låter ju absolut som att ni verkligen haft ägglossning då! smile1.gif Skönt att höra att hormonerna inte måste gå ur helt innan man kan få ägglossning!

Verkligen.. Ska bli intressant att se om det var ÄL eller graviditets hormoner som gav utslag.. Bim om två dagar och mensen lyser med sin frånvaro.. Inga som helst tecken på att den ska dyka upp heller.. Har egentligen en cykel på 24-25 dagar om man kollar tidigare cyklar på period tracker och är idag på dag 26.. Negativt test igår så vågar inte hoppas för mkt ifall den bara är sen pga MA..

Håller tummarna att du lyckade pricka in din ÄL.. När fick du ditt MF?
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-03-30 22:41:41 följande:

Hoppas att du snart mår bättre och att du vill försöka igen. Skickar styrkekramar.
  • Anonym (Mal)
    Monsan skrev 2015-03-31 07:05:13 följande:
    Verkligen.. Ska bli intressant att se om det var ÄL eller graviditets hormoner som gav utslag.. Bim om två dagar och mensen lyser med sin frånvaro.. Inga som helst tecken på att den ska dyka upp heller.. Har egentligen en cykel på 24-25 dagar om man kollar tidigare cyklar på period tracker och är idag på dag 26.. Negativt test igår så vågar inte hoppas för mkt ifall den bara är sen pga MA..

Håller tummarna att du lyckade pricka in din ÄL.. När fick du ditt MF?
    Tror absolut att det var äl du fick, jag fick missfall för en vecka sedan och skulle inte kunna missta mina äl-test nu för positiva. Så fick du ett positivt utslag dagen innan negativt graviditetstest måste det nästan ha varit äl!
    Har inte fått ägglossning än, testar med äl-testen för att se att graviditetshormonerna sjunker och det gör de. Hoppas på ägglossning om en vecka ungefär!
    Tre dagar innan bim är ju ändå relativt tidigt så håller tummarna för dig! Galet ändå att tänka att man kan vara gravid igen två veckor efter ett missfall...
  • Anonym (Mal)
    Anonym (S) skrev 2015-03-30 23:25:54 följande:

Hoppas du inte ger upp. Hur hemskt ett missfall än är så är det ett steg närmare eran bebis. Hur mår du nu??
  • Anonym (Fjäril)

Hej!

Måste bara fråga.

-Hur länge blödde ni efteråt ert mf/ma?

-Efter hur länge började ni testa för äl?

• Anonym (Viola)

Hej olyckssystrar!

Jag är jättegärna med i tråden! Fick missfall i fredags, i v.14. Det hade troligen avstannat någon eller några veckor innan, men fick inget klart besked.
    Fick tabletter med mig hem samma dag som jag tog i fredags kväll. Är alltså inne på femte dagen med blödningar.

Har återbesök nästa vecka och hoppas slippa skrapning. Vill gärna försöka så snart det bara går. Är 39 så tiden att vänta finns inte riktigt. Har två barn innan men vill gärna ha et syskon.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?