• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (37)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-07 11:22:53 följande:

Nu äntligen kom lite blodiga flytningar. Äl runt den tjugonde april. Vi kör också nu!

Vi håller tummarna för oss!
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 11:20:04 följande:
    Skönt att de ändå är lugna. Ibland när jag läst på nätet så känns det som varje liten blödning/flytning är superallvarligt. Hormoner gör väl sitt.
    Hoppas det är bättre med dig idag!
    Tack så mycket. Känns bättre idag.

Jag hade ju ägglossning förra veckan och chansen att det blivit något är väl inte så stor eftersom jag blödigt så mycket. Och vänta till i början på maj känns som en evighet :-0

Hoppas att det går vägen nu för er som har ägglossning snart.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 11:21:09 följande:

Idag är jag helt blödningsfri, blödde då cirka 10 dagar med missfallet.
    Nu hoppas jag ägglossning kommer igång snart och att kroppen kan vara som vanligt. Och att jag blir gravid snart.

Första gången jag blev gravid tog det 9 månader. Andra tog det ungefär samma. Någon med erfarenhet med fler graviditeter, har det tagit olika lång tid?

Det sägs ju att kroppen är mer mottaglig för en ny graviditet efter ett missfall. Så hoppas att det snart blir ett plus.
  • knaappeen

Är på ÄL+7 idag och vi hade tänkt pausa denna månad då min mens har varit ytterst sparsam sen skrapningen 9 dec.

Men så blev det inte o har inga förväntningar om att det tagit sig. Jag tror inte så mkt på det hr med super tidiga symptom men är det möjligt att känna nå redan nu?

Bröstvårtorna började ömma igår(har aldrig så varken före eller senare i cykeln) och nu låg jag och läste på mage i sängen o näsblod började droppa!

Vad sjutton liksom! BIM 13/4

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-07 12:23:50 följande:
    Det sägs ju att kroppen är mer mottaglig för en ny graviditet efter ett missfall. Så hoppas att det snart blir ett plus.
    Ja, och förra missfallet blev det ju inte så. Då tog det många försök. Bättre lycka denna gång. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 13:48:34 följande:
    Ja, och förra missfallet blev det ju inte så. Då tog det många försök. Bättre lycka denna gång. 
    Ja hoppas verkligen att vi alla här i tråden blir gravida snart och att det går hela vägen. 
  • Anonym (småland)
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 11:26:19 följande:

Vad betyder de? Att Äl är på gång? eller mens?

Mens! Vi hoppade över mars och nu var mensen en vecka försenad så jag blev orolig att något var fel. Men nu verkar det äntligen vara på gång.
  • Anonym (S)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-07 16:51:28 följande:
    Mens! Vi hoppade över mars och nu var mensen en vecka försenad så jag blev orolig att något var fel. Men nu verkar det äntligen vara på gång.

Jag förstår!

När kan man ha sex efter missfallet?

Jag har inte blött sedan igår morse och då var det pytteliten blödning. haft vita/gula flytningar igår och idag. 
    Får man nu?

I mina foldrar jag fick från sjukhuset så står det att man inte ska sex när man blöder...

• Anonym (Cilla)

Man ska inte ha sex ens om man har färgade flytningar sa en bm till mig.

Jag har plussat efter mitt mf

• Anonym (S)
    Anonym (Cilla) skrev 2015-04-07 17:16:24 följande:

Man ska inte ha sex ens om man har färgade flytningar sa en bm till mig.

Jag har plussat efter mitt mf

Grattis!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?