• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (S)

Du ska inte kolla upp det? Jag hade ringt kvinnokliniken...

• Anonym (småland)

Snart en vecka och ingen mens. Igår natt hade jag hemsk mensvärk. Ökade flytningar, men inte färgade. Negativt graviditetstest. Märkligt...

• Monsan

Bim+5 för mig och ingen mens här heller... Inte ens ett tecken på att den är påväg... Börjar bli riktigt less på att bara vänta tills den kommer så man kan börja försöka igen.. Testade negativt i lördags och tänkte jag skulle avvakta att testa igen till helgen åtminstone..

• Anonym (småland)
    Monsan skrev 2015-04-06 14:08:46 följande:

Bim+5 för mig och ingen mens här heller... Inte ens ett tecken på att den är påväg... Börjar bli riktigt less på att bara vänta tills den kommer så man kan börja försöka igen.. Testade negativt i lördags och tänkte jag skulle avvakta att testa igen till helgen åtminstone..

Jag har haft en mens efter missfallet. Den kom som en klocka och höll i sig precis som vanligt. Så jag är så förvånad att denna plötsligt håller på sig.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-06 12:09:10 följande:

Du ska inte kolla upp det? Jag hade ringt kvinnokliniken...

Nu har jag ringt. De sade att blöder det mer ska jag ringa tillbaka.

Så det gäller väl bara att avvakta. :(
  • Anonym (37)

Japp, mens igen. Förhoppningsvis sista på länge. Vi siktar på nästa äl som är runt 19:e april och då blir det ett tidigt januaribarn (9:e) alt sent decemberbarn. Men nu kör vi! :)

• Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-06 16:35:03 följande:
    Nu har jag ringt. De sade att blöder det mer ska jag ringa tillbaka.

Så det gäller väl bara att avvakta. :(
    Skönt att de ändå är lugna. Ibland när jag läst på nätet så känns det som varje liten blödning/flytning är superallvarligt. Hormoner gör väl sitt.
    Hoppas det är bättre med dig idag!
  • Anonym (S)

Idag är jag helt blödningsfri, blödde då cirka 10 dagar med missfallet.
    Nu hoppas jag ägglossning kommer igång snart och att kroppen kan vara som vanligt. Och att jag blir gravid snart.

Första gången jag blev gravid tog det 9 månader. Andra tog det ungefär samma. Någon med erfarenhet med fler graviditeter, har det tagit olika lång tid?

• Anonym (småland)

Nu äntligen kom lite blodiga flytningar. Äl runt den tjugonde april. Vi kör också nu!

Anonym (37) skrev 2015-04-07 11:12:34 följande:

Japp, mens igen. Förhoppningsvis sista på länge. Vi siktar på nästa äl som är runt 19:e april och då blir det ett tidigt januaribarn (9:e) alt sent decemberbarn. Men nu kör vi! :)

• Anonym (S)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-07 11:22:53 följande:

Nu äntligen kom lite blodiga flytningar. Äl runt den tjugonde april. Vi kör också nu!

Vad betyder de? Att Äl är på gång? eller mens?

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?