• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Fjäril)

Jag började testa med clearblue fertilitets monitor 9 dagar efter missfallet startade och fick maximalt utslag på dag 10 och 11.. Kan absolut ha varit utslag på rester av graviditeten, men vi chansade och körde på ändå.. Var det inte ÄL borde mensen komma vilken dag som helst.. Testade negativt med graviditets test på dag 12 efter missfallet.. Alltså dagen efter utslaget på ÄL..

I vilken vecka fick du missfall?

• Anonym (Fjäril)
    Monsan skrev 2015-03-30 06:20:13 följande:
    Jag började testa med clearblue fertilitets monitor 9 dagar efter missfallet startade och fick maximalt utslag på dag 10 och 11.. Kan absolut ha varit utslag på rester av graviditeten, men vi chansade och körde på ändå.. Var det inte ÄL borde mensen komma vilken dag som helst.. Testade negativt med graviditets test på dag 12 efter missfallet.. Alltså dagen efter utslaget på ÄL..
    Ser att jag inte är så bra på detta. Frågan är alltså ställd till Monsan.
  • Monsan
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-30 08:06:56 följande:
    Jag var i v.10 och graviditeten hade avstannat i v.6.. Vi har försökt i 2,5 år och skulle precis påbörja ivf när vi plussade för första gången.. Därför känns inte oddsen speciellt höga att plussa nu på en gång efter missfallet.. Vilken vecka var du i?
  • Anonym (Fjäril)

Monsan

Idag 16:17

Jag var i v.10 och graviditeten hade avstannat i v.6.. Vi har försökt i 2,5 år och skulle precis påbörja ivf när vi plussade för första gången.. Därför känns inte oddsen speciellt höga att plussa nu på en gång efter missfallet.. Vilken vecka var du i?

Gud vad jobbigt för er. Hoppas verkligen att du plussar.

Jag var i vecka 20 men bebisen i 13+4 :( så ett MA.

• Anonym (S)

Hoppar in här.
    Idag har jag fått mitt andra missfall bekräftat.

Ofostrig graviditet.

Blir så trött. SKulle gått in i vecka 13 idag.

• Monsan
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-30 18:17:07 följande:

Monsan

Idag 16:17

Gud vad jobbigt för er. Hoppas verkligen att du plussar.

Jag var i vecka 20 men bebisen i 13+4 :( så ett MA.

Nej, v.20.. Fy fan.. Lider med dig.. Kan inte tänka på hur jag hade mått om jag fått det beskedet med tanke på hur jag mådde bara i v 10.. Styrke kramar till dig.
  • Anonym (Mal)

Intressant att ni är två som testat negativt först efter positivt utslag på äl-test! Jag kollar av med äl-test nu att hcg sjunker eftersom jag bara har ett gravtest som ska tas om en vecka, och det visar fortfarande starkt men inte lika starkt som kontrollstrecket, så låter ju absolut som att ni verkligen haft ägglossning då! Skönt att höra att hormonerna inte måste gå ur helt innan man kan få ägglossning!

• Anonym (Mal)
    Anonym (S) skrev 2015-03-30 19:22:18 följande:

Hoppar in här.
    Idag har jag fått mitt andra missfall bekräftat.

Ofostrig graviditet.

Blir så trött. SKulle gått in i vecka 13 idag.

Fan vad jävligt, beklagar verkligen!  Hur går ni vidare nu? Väntar du på att det ska starta eller får ni hjälp att sätta igång?
  • Anonym (S)

Har tagit cytotec. Blöder som en kran!!!

Var bara x timmar srsen så jah svarar bra på det.

Läkaren sa att allt såg normalt ut i livmoderbch ägäggstockarna. Inget som är fel.där utan otur enligt honom.

• Anonym (Fjäril)
    Monsan skrev 2015-03-30 20:45:11 följande:
    Nej, v.20.. Fy fan.. Lider med dig.. Kan inte tänka på hur jag hade mått om jag fått det beskedet med tanke på hur jag mådde bara i v 10.. Styrke kramar till dig.
    Tack så mycket.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?