• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Monsan

Vi körde på den här månaden direkt efter missfallet den 6 mars.. Väntar på mens nu i dagarna och kommer den inte bli det bf den 10 dec.. Är på bim -4 nu, men känner att det jag lite tidigt att testa redan.. Inga bruna flytningar som jag alltid brukar få innan mens så jag håller hoppet uppe att det tig tog sig direkt..

• Anonym (småland)
    Monsan skrev 2015-03-29 20:13:58 följande:

Vi körde på den här månaden direkt efter missfallet den 6 mars.. Väntar på mens nu i dagarna och kommer den inte bli det bf den 10 dec.. Är på bim -4 nu, men känner att det jag lite tidigt att testa redan.. Inga bruna flytningar som jag alltid brukar få innan mens så jag håller hoppet uppe att det tig tog sig direkt..

Håller tummarna!
  • Beya
    Monsan skrev 2015-03-29 20:13:58 följande:

Jag hade också missfall den 6 mars! Vi har också kört på. Om jag räknat rätt så ska jag ha bim nästa helg.

Önskar dig lycka till! :)
  • PaLo
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-29 17:29:09 följande:

Vet någon hur jag ska räkna ut ägglossning vid ett MA. Eftersom jag var i vecka 20 när det upptäcktes. Är det två veckor efter sista blödningen?

Det är helt omöjligt att veta när ägglossningen kommer igång efter ett MF/MA, speciellt om det är sent i graviditeten. Hormonerna måste ner på noll igen först innan kroppen fattar att den inte är gravid längre. Har du testat negativt på graviditetstest än? Innan man gjort det är det ingen idé att hoppas på en ägglossning. För vissa dröjer det flera veckor/månader innan ägglossningen kommer igång,och för andra går det jättesnabbt. Så det enda du kan göra är nog att testa med ÄL-stickor om du vill vara säker på att pricka in den.

• Anonym (Mal)

Lycka till ni som har bim snart, himla avundsjuk! Hur lång tid tog det innan ni testade negativt?

Mallanmillis, vi känner att det förmodligen inte tar sig direkt ändå, och utöver det vet man ju heller inte om man får behålla graviditeten. Känns därför onödigt att slösa en månad på att inte försöka.

• Anonym (Nelle)
    Anonym (Mal) skrev 2015-03-29 23:23:27 följande:

Lycka till ni som har bim snart, himla avundsjuk! smile1.gif Hur lång tid tog det innan ni testade negativt?

Mallanmillis, vi känner att det förmodligen inte tar sig direkt ändå, och utöver det vet man ju heller inte om man får behålla graviditeten. Känns därför onödigt att slösa en månad på att inte försöka.

Jag testade svagt possitivt ända till jag fick första mensen men fick "inte gravid" på CB digitalt efter 3veckor.
  • Monsan
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-29 17:29:09 följande:

Vet någon hur jag ska räkna ut ägglossning vid ett MA. Eftersom jag var i vecka 20 när det upptäcktes. Är det två veckor efter sista blödningen?

Jag började testa med clearblue fertilitets monitor 9 dagar efter missfallet startade och fick maximalt utslag på dag 10 och 11.. Kan absolut ha varit utslag på rester av graviditeten, men vi chansade och körde på ändå.. Var det inte ÄL borde mensen komma vilken dag som helst.. Testade negativt med graviditets test på dag 12 efter missfallet.. Alltså dagen efter utslaget på ÄL..
  • Monsan
    Anonym (Mal) skrev 2015-03-29 23:23:27 följande:

Lycka till ni som har bim snart, himla avundsjuk! smile1.gif Hur lång tid tog det innan ni testade negativt?

Jag testade negativt på dag 13 efter att mitt MF startade.. Dagen efter maximalt utslag på ÄL monitorn.. Hoppas vi prickade in en ny ÄL och att det inte var rester från graviditeten..
  • Monsan
    Beya skrev 2015-03-29 21:09:44 följande:
    Jag hade också missfall den 6 mars! Vi har också kört på. Om jag räknat rätt så ska jag ha bim nästa helg.

Önskar dig lycka till! :)
    Åh, vad spännande.. Då får vi hålla tummarna och varandra uppdaterade..:)..
  • Anonym (Fjäril)

Tack för svar. Hoppas verkligen att det snart går hela vägen för oss alla.

Ni som har bim snart, hoppas verkligen att det tar sig.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?