• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (Poi) skrev 2015-03-18 17:19:23 följande:
    Vi är antagligen i samma vecka PaLo! Fick också plus utan mens emellan MF som jag hade 27/1

Jag vet inte hur det går, tror det framåt iaf. Men jag vågar inte hoppas för mycket. Sist kom MF i vecka 6+2, det känns som en magisk gräns om jag passerar det denna gång (när det nu är?!) , men sen är det ju massa veckor kvar till vecka 12 och vågar man vara lugn då denna gång? Jag känner mig lite rädd varje gång jag går på toa, minns kallduschen som kom över mig sist när det kom blod.

Jag försöker att inte tänka på att jag är gravid utan försöker hålla kvar vid att "det blir barn när det är meningen att det ska bli barn" ifall det skulle gå illa denna gång med. Men visst seglar jag iväg i tankarna och tänker på att i november blir det kanske tillökning
    Får jag fråga hur du visste ( om du visste) när du hade ägglossning då? testade du med äl-stickor eller?
  • Anonym (Poi)

Cilla: jag visste inte, hade inget ÄL test. så jag är lost gällande vilken vecka jag är i. Men funderar på ifall det där CB-testet kan ange vilken vecka det är, borde ju baseras på vilken mängd hcg man ska ha för den veckan. Någon som provat?

• knaappeen

Kanske kan hoppa in här ja med.

Plussade i sept o fick konstaterat MA i v13. o skrapades i dec...

3e försöket efter MA misslyckades. Fick mens igår 3 dagar sent, men kände intr samma besvikelse som alla andra månader. Eftrr ma så hade ja jjättekort o sparsam mens 3 grg, varade mellan 1-2 dagar o knappt så ja egentligen ens behövt mer än max 2 bindor :-S

Så känns som att kroppen kanSke börjar bli normal nu o dfr mensen kom senare o förhoppningsvis blir lite rikligare. Så vi tar paus nästa månad o ser hur kroppen reagerar på det.

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Mallanmillis
    knaappeen skrev 2015-03-19 15:55:32 följande:

Kanske kan hoppa in här ja med.

Plussade i sept o fick konstaterat MA i v13. o skrapades i dec...

3e försöket efter MA misslyckades. Fick mens igår 3 dagar sent, men kände intr samma besvikelse som alla andra månader. Eftrr ma så hade ja jjättekort o sparsam mens 3 grg, varade mellan 1-2 dagar o knappt så ja egentligen ens behövt mer än max 2 bindor :-S

Så känns som att kroppen kanSke börjar bli normal nu o dfr mensen kom senare o förhoppningsvis blir lite rikligare. Så vi tar paus nästa månad o ser hur kroppen reagerar på det.

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Välkommen men samtidigt Så tråkigt att höra att du fått MA :( .. Jag plussade också i sep och fick konstaterar missfall dagen före julafton i v.19. Har nu haft mens två perioder vilket känns bra på ett sätt för då vet man att kroppen återhämtat sig, samtidigt som man vill bli gravid igen. Har bim nästa lördag men tror verkligen inte att jag blir/blivit gravid, känns inte så. Som det ser ut nu så kommer vi också hoppa över bästa månad.
  • knaappeen
    Mallanmillis skrev 2015-03-19 18:16:58 följande:

Välkommen men samtidigt Så tråkigt att höra att du fått MA :( .. Jag plussade också i sep och fick konstaterar missfall dagen före julafton i v.19. Har nu haft mens två perioder vilket känns bra på ett sätt för då vet man att kroppen återhämtat sig, samtidigt som man vill bli gravid igen. Har bim nästa lördag men tror verkligen inte att jag blir/blivit gravid, känns inte så. Som det ser ut nu så kommer vi också hoppa över bästa månad.

Tack<3

Åh va tråkigt innan ju o allt! Ja fick det konstatera tisdagen 5 dagar innan min födelsedag, fick cytotec på onsdagen o trodde det var över. Så på morgonen på min 25års dag låg jag naken på badrumsgolvet o trodde jag skulle dö!! Värsta födelsedagen hittills

Jag hoppas din känsla är fel o det blir något!

Kanske några som tkr ja e dum i huvudet nu men vill helst inte ha bebis i dec. Fyller sj sent o vill gärna ha knodden ttidigt på året ist. Sen är det ju bara ett plus att kroppen kmr få en paus under april
  • Mallanmillis
    knaappeen skrev 2015-03-19 20:08:38 följande:
    Tack<3

Åh va tråkigt innan ju o allt! Ja fick det konstatera tisdagen 5 dagar innan min födelsedag, fick cytotec på onsdagen o trodde det var över. Så på morgonen på min 25års dag låg jag naken på badrumsgolvet o trodde jag skulle dö!! Värsta födelsedagen hittills smile4.gif

Jag hoppas din känsla är fel o det blir något!

Kanske några som tkr ja e dum i huvudet nu men vill helst inte ha bebis i dec. Fyller sj sent o vill gärna ha knodden ttidigt på året ist. Sen är det ju bara ett plus att kroppen kmr få en paus under april smile1.gif
    Usch vilken tråkig upplevelse. Hemskt att behöva få igenom det på din födelsedag och allt :( Vi var inlagda och hade bra stöd av barnmorska hela tiden.

Har skrivit det tidigare i tråden att om vi försöker i april blir bebis beräknad precis efter nyår och vi ska göra kejsarsnitt så då är det väl 10-14 dagar innan beräknat som man gör det och då känns det tråkigt att det blir typ runt jul så därför vi hoppar och väntar till maj. Får försöka mysa med sambon lite extra och tänka på annat en stund. Har ju varit mycket senaste tiden, och känner av stressen att få ett syskon till vår dotter. Försöker långsamt ställa in mig på ett barn 2016 istället. Vi får se :)
  • Anonym (Poi)

Tog ett sånt där CB-test med veckoindikator i morse. Men det visade bara upp till "+3" veckor sedan befruktning = vecka 5 eller mer. Så jag blev ju inte nåt klokare :(

Hur tänker ni andra gällande när man ska berätta om graviditeten denna gång? Vi funderar på att berätta för våra föräldrar som vet att det gick fel sist. Men jag känner att ju fler man berättar för desto fler blir det att berätta för ifall det skulle gå dåligt denna gång med. Jag kan inte släppa på tanken att det kan bli ett MF precis vilken sekund som helst. Minsta lilla ont i magen tänker jag är ett begynnande MF. Tror inte jag kommer slappna av förrän barnet är ute, det gjorde jag egentligen inte när jag väntade min dotter heller. Tänk om man bara kunde slappna av! Blir antagligen inte bättre av att nojja sig igenom 40 veckor :(

Håller mina tummar för er andra som försöker också!

• Mallanmillis
    Anonym (Poi) skrev 2015-03-20 13:06:18 följande:

Tog ett sånt där CB-test med veckoindikator i morse. Men det visade bara upp till "+3" veckor sedan befruktning = vecka 5 eller mer. Så jag blev ju inte nåt klokare :(

Hur tänker ni andra gällande när man ska berätta om graviditeten denna gång? Vi funderar på att berätta för våra föräldrar som vet att det gick fel sist. Men jag känner att ju fler man berättar för desto fler blir det att berätta för ifall det skulle gå dåligt denna gång med. Jag kan inte släppa på tanken att det kan bli ett MF precis vilken sekund som helst. Minsta lilla ont i magen tänker jag är ett begynnande MF. Tror inte jag kommer slappna av förrän barnet är ute, det gjorde jag egentligen inte när jag väntade min dotter heller. Tänk om man bara kunde slappna av! Blir antagligen inte bättre av att nojja sig igenom 40 veckor :(

Håller mina tummar för er andra som försöker också!

Nu sist berättade vi inte för någon vilket var tufft då vi fick ringa och berätta för alla efter som vi skulle fira jul dagen efter. Denna gången har vi sagt att vi ska berätta bara för våra föräldrar till en början så i alla fall de vet om ngt skulle gå fel igen.
  • Kingston

Idag har jag en dålig dag (har varit många av den varan det senaste)... Har vart på stan för första gången på en evighet och det känns väldigt onödigt såhär i efterhand!

Varför gå dit på dagen när alla "lattemorsor" är i farten? Ser gravida och bebisar överallt och just nu avskyr jag dom allihop...

Vet att det är fruktansvärt att både känna och tänka så... Men hur gör jag för att sluta?! Det är ju inte deras fel att inte vi kan få barn...

Behöver verkligen hjälp med det här! Tänk om det inte blir några fler barn... Då är det såhär resten av mitt liv skall se ut!

• Mallanmillis
    Kingston skrev 2015-03-20 15:51:23 följande:

Idag har jag en dålig dag (har varit många av den varan det senaste)... Har vart på stan för första gången på en evighet och det känns väldigt onödigt såhär i efterhand!

Varför gå dit på dagen när alla "lattemorsor" är i farten? Ser gravida och bebisar överallt och just nu avskyr jag dom allihop...

Vet att det är fruktansvärt att både känna och tänka så... Men hur gör jag för att sluta?! Det är ju inte deras fel att inte vi kan få barn...

Behöver verkligen hjälp med det här! Tänk om det inte blir några fler barn... Då är det såhär resten av mitt liv skall se ut!

Du är absolut inte ensam om att känna så. Man menar inget illa mot någon men man sörjer. Gick hos en kurator på kvinnokliniken några gånger nu efter MA, har hjälpt mycket, kan boka in tid när jag vill. Kan rekommendera det faktiskt.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?