• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Cilla)

Ja stress känner jag också, min son fyller snart 7 år så..
    Usch hur kommer man ifrån den här rädslan jag bär på? känner mig nästan säker på att det kommer att hända mig igen. Inte roligt när man läser runt heller att risken ökar efter 35 år ( jag är 36 år) känner mig stressad av min ålder också.

• Anonym (småland)
    Anonym (Cilla) skrev 2015-03-11 10:11:08 följande:

Ja stress känner jag också, min son fyller snart 7 år så..

Usch hur kommer man ifrån den här rädslan jag bär på? känner mig nästan säker på att det kommer att hända mig igen. Inte roligt när man läser runt heller att risken ökar efter 35 år ( jag är 36 år) känner mig stressad av min ålder också.

Känner mig också stressad. Dottern fyller nio i år och jag fyller 34 år. Nu blev det ingen unge i år så då kommer jag vara 35 och dottern tio år. Jag har varit själv länge, så det är därför det inte blivit några barn där emellan, men känner nu att jag kanske börjar bli för gammal. Stress stress stress!
  • Anna Hbg

Verkar inte bli någon bebis den här gången heller för jag har börjat blöda...

• Anonym (Cilla)

Va tråkigt! :(

Anna Hbg skrev 2015-03-11 19:25:00 följande:

• Anonym (37)
    Anna Hbg skrev 2015-03-11 19:25:00 följande:

Nej! :( hoppas inte det! Håller tummarna.
  • Anna Hbg

Tack Cilla och 37!

Ska ringa kk när sonen somnat tänkte jag och försöka få till en koll imorgon :/

• Sofaaj

Hej. Jag har just nu ett pågående missfall:( var hos gynakuten i måndags o då såg hon en tom hinnsäck.. Så ska dit igen på tisdag, för hon sa att jag kanske inte är så långt gången som jag tror så man kanske inte ser det än.. Men jag vet att jag skulle varit i vecka sju.. Plus att jag har blött mycket de senaste dagarna.. Så får bara hoppas att allt kommer ut.. Hur länge måste man vänta innan man börjar försöka igen?

• Anonym (Cilla)
    Sofaaj skrev 2015-03-11 19:50:42 följande:

Hej. Jag har just nu ett pågående missfall:( var hos gynakuten i måndags o då såg hon en tom hinnsäck.. Så ska dit igen på tisdag, för hon sa att jag kanske inte är så långt gången som jag tror så man kanske inte ser det än.. Men jag vet att jag skulle varit i vecka sju.. Plus att jag har blött mycket de senaste dagarna.. Så får bara hoppas att allt kommer ut.. Hur länge måste man vänta innan man börjar försöka igen?

Lider med dig till mig sa de tills man blött färdigt pga infektionsrisken. Sen var det ok om man är mentalt redo också-
    Kram!
  • Sötistilde
    Sofaaj skrev 2015-03-11 19:50:42 följande:

Lider med dej :( :(
  • Sötistilde
    Anna Hbg skrev 2015-03-11 19:45:17 följande:

Tack Cilla och 37!

Ska ringa kk när sonen somnat tänkte jag och försöka få till en koll imorgon :/

Fyyyy va trist :( :(
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?