Höll på att bli galen i onsdags, 36 dagar sedan MF och väntade på mens. Har knappt kunnat koncentrera mig på jobbet utan har suttit jättemycket och tittat på almanackan och tänkt "om jag får mens då så är det ÄL då, eller om jag är gravid blir det BF då och då" har varit ganska besatt av att bli gravid igen ASAP, ville ju ha ganska tätt mellan barnen (ca2 år) Hade ju testat negativt på söndagen. Så jag tog ett test på onsdag kväll igen - negativt. Min reaktion hade jag inte räknat med, blev jätteledsen. Sen pratade jag med min man om att vi kanske borde sexa på lite mer nu när det inte kommer nån mens, vem vet, kanske hade jag ÄL nu? Var ganska inställd på att det kanske skulle ta de där 6-8 veckorna innan jag fick mens igen efter MF. Men han var inte alls motiverad till det, han ville vänta på nästa mens. Då blev jag ännu mer ledsen och arg och förklarade att vi skulle ju haft barn i september, nu blir det kanske inte förrän februari 2016 eller nåt om vi ska hålla på att vänta! Jag fick ta och lugna ner mig och landa lite. Sen kände jag att detta med barn, de kommer när det är meningen att de ska komna. Blev genast lite mer lättad och slutade titta på almanackan på jobbet och ändrade inställning till att försöka leva lite och planera andra saker än barn i livet, typ en resa. Vi tänkte köra igång igen på söndag efter att jag skulle testa en gång till, för att få ett avslut, om jag inte var gravid då så skulle det inte vara någon idé att testa på ett tag eftersom vi knappt haft sex de senaste två veckorna eftersom jag väntat på mens. Så jag testade och det var positivt!!! Kan inte fatta det! Blev först jätteglad men sen orolig. Det var ett väldigt svagt plus, så var det sist med MF med, känner inga direkta symptom alls. Första gången jag var gravid var plusset så tidigt och hade ömmande bröst och sånt. Å andra sidan har jag hört att det kan kännas mindre med graviditeter efter man fött barn. Kan ändå inte hjälpa att jag tänker att något kanske kan vara fel eller att det kan bli MF när som helst. Denna första tid är ju jättekänslig. Men försöker behålla inställningen från i onsdags då jag kände att blir det inte så blir det förr eller senare. Några månader hit eller dit spelar ingen roll i långa loppet. Kommer nog inte våga hoppas på detta förrän v 12 är passerad. Kanske har fel inställning här. Men det känns väldigt konstigt nu. Imorgon ska jag utomlands på tjänsteresa också. Förra gången fick jag MF när jag var på en sådan resa. Känns nästan lite ödesmättat, hur ska det gå denna gång liksom? Ojoj, ska försöka att bara leva som vanligt ett tag nu trots detta. Har iaf skrivit av mig lite nu, känns bra. Jag håller tumnarna för er andra! Ni andra som plussat, hur tänker ni?