• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Moonlight83
    PaLo skrev 2015-03-07 11:42:00 följande:

Plussade idag efter mf/ma nr 2 som startade 29 januari, så inte hunnit få någon men emellan. Testet visade negativt i onsdags och tidigare har jag plussat 9 dagar efter äl så misstänker att jag nu är i vecka 3+3.

Så nu går man och väntar på mf nummer 3..

Hur tar man sig förbi sådana tankar? När man inte ens kan glädjas över ett plus på stickan?

Anna Hbg skrev 2015-03-07 12:37:09 följande:

Stort grattis!

Jag plussade också idag efter mitt ma 22/12 och förstår precis hur du känner dig :(

Känns som om jag är gravid men jag väntar inte barn liksom.

GRATTIS till era plus! Förstår att ni har svårt att tro på att ni väntar barn.Kommer nog ha väldigt svårt att slappna av i nästa graviditet med.Men man får försöka så gått det går.Risken för att få 2 eller 3 missfall på raken är ju väldigt liten.
  • Anonym (Nelle)

Åh vad kul men några plus i tråden Hoppas det går vägen nu

• PaLo

Anna Hbg! Grattis till ditt plus!

Tack allihop för era lyckönskningar och stärkande ord. Det betyder mycket. Hjärta
    Först blev jag jätteglad när jag såg strecket på stickan, men inom en timme hade glädjen lagt sig och just nu känner jag mig mest likgiltig. Tror att man stänger av av rädsla för att bli besviken igen.

Oavsett vilket så blir det ett samtal till min BM på måndag för att boka tid för inskrivning och VUL. Måste kontrolleras direkt jag blir gravid pga problem med njurarna under min uppväxt. Och eftersom jag inte haft någon mens efter missfallet så måste ju graviditetslängden bestämmas, så det blir väl ett VUL om tre-fyra veckor eller så..

• Anna Hbg

Tack för alla gratulationer! Precis som PaLo skriver betyder det otroligt mycket <3

Ska ronga bm i början på veckan och hoppas kunna tjata till mig ett vul pga min oro.

Enligt sista mensens första dag borde jag vara i v. 6 nu så borde gå att se något snart.

• Anonym (småland)

Grattis till alla plus! Vi tar ett uppehåll nu men ska jag vara helt ärlig gråter jag lite inombords. Vill inte vänta.

• Anonym (Cilla)

Hej! Jag fick missfall i fredags. Var "bara" i vecka 5 så man kan inget annat göra än att låta det blöda färdigt. Är gärna med här, skönt med några som känt samma sak och vet vad man går igenom. Jag är jätteledsen men vi kommer fortsätta försöka så fort som möjligt. Kommer bli lite svårare nu att veta när man har ägglossning nu? Ska man räkna detta som en vanlig mens o anta att man har ägglossning om en 12 dagar eller hur ska man räkna?

Grattis till er som redan plussat ???? även om jag kan känna er oro, för så kommer jag också att känna.

• Moonlight83
    Anonym (Cilla) skrev 2015-03-08 15:20:57 följande:

Hej! Jag fick missfall i fredags. Var "bara" i vecka 5 så man kan inget annat göra än att låta det blöda färdigt. Är gärna med här, skönt med några som känt samma sak och vet vad man går igenom. Jag är jätteledsen men vi kommer fortsätta försöka så fort som möjligt. Kommer bli lite svårare nu att veta när man har ägglossning nu? Ska man räkna detta som en vanlig mens o anta att man har ägglossning om en 12 dagar eller hur ska man räkna?

Grattis till er som redan plussat ???? även om jag kan känna er oro, för så kommer jag också att känna.

Den gången jag hade mf i v5 så kom äl precis som vanligt för mig.Mensen månaden efter kom precis som den brukar med.Så vi körde på som vanligt då det kom så pass tidigt. I mina andra två ma/mf som kom senare i v10 och v18 så valde vi dock att vänta tills mensen kom innanvi försökte igen.Är ju som du skrev mer en försenad mens när man får i v5.
  • Sötistilde
    Anonym (Cilla) skrev 2015-03-08 15:20:57 följande:

Beklagar missfallet :( och skönt att ni ändå fortsätter på en gång. Jag fick missfall den 17/2- och blödde i 8-9 dagar - gravtest neg redan efter missfallet startade. Började m ÄL-test dag 11 och fick utslag på stickorna för ÄL lite senare än vanligt- dag 16 istället för dag 14,15... Så jag räknar mitt missfall som en lite längre mens, dock mer ont både vid blödning och vi ÄL... Missfallet skedde i V8 .. Så hoppas din kropp hanterar det bra för då tror jag det är lättare , lycka till ?????
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?