Inlägg från: Mallanmillis |Visa alla inlägg
  • Mallanmillis

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hej!

Hoppar gärna in här har inte hunnit läsa era inlägg ännu.

Precis före jul skulle vi på RUL , va då i v.19. Upptäcktes då att fostret dött tidigare i grav. Fick vänta en vecka för medicinsk abort som gjordes precis före nyår. Va då inlagd under tiden. Varit en turbulent tid med många tårar och sorg. Nu väntar vi på provsvar från moderkakan som säkert lär dröja någon vecka till. Fick tillbaka mensen förra veckan och fått klartecken att det är ok att försöka när vi är redo igen. Vill så gärna blir gravid med en gång.

Vi har en frisk och underbar dotter som blir 5 år nu i februari. En tjej som längtar efter att bli storasyster.

• Mallanmillis

Gjorde ett VUL i v.10 i samband med inskrivningssamtalet. Då såg allting bra ut och man såg hur hjärtat slog. Magen växte men var inte speciellt stor det var jag inte med vår dotter heller. Kunde dölja magen för alla då vi hade tänkt berätta för alla på jul men så gjorde vi detta efterlängtade RUL dan före julafton, så julen vart ju förstörd och vi fick istället ringa till våra närmsta och berätta vad som hänt. Hade efteråt väldigt svårt att ta in vad som hänt. Efter att ha jobbat tre veckor så blev jag sjukskriven. Varit hemma nu i två veckor och börjar jobba imorgon 50% i två veckor. Vi träffat en kurator på kvinnokliniken som vi fått god kontakt med.

Blödde lite mer än två veckor efteråt. Gjorde två negativa gravtest när blödningarna stoppade. Fick nu mensen tillbaka i torsdags ( har nog aldrig vart så glad för det ) så får vi sen när det tar sig nästa gång.

De har sagt att nästa gång vi blir gravida kommer vi få gå på täta kontroller Samt göra fler UL innan själva RUL. Samtidigt som jag längtar efter att vara gravid igen kommer jag vara livrädd för att ngt liknande ska hända. Känner mig så otroligt besviken och lurad av min egen kropp som inte själv tagit hand om detta i tidigare.

• Mallanmillis

Så klart att man blir ledsen och känner tomhet. Man förlorar den där lyckan av att vara gravid och att bli förälder (igen). När vi va på RUL va som att få en käftsmäll över ansiktet har nog aldrig varit med om en liknande chock. Har fortfarande svårt att ta in att det faktiskt har hänt.

När vi låg inlagda den dagen fick vi göra ett VUL efteråt för att se så allting var ute innan vi åkte hem. Kändes väldigt tryggt på ngt sätt.

Fick tillbaka min mens den 29/1 alltså 4 veckor efter "aborten". Slutade blöda i förrgår då det inte kom ngn mens sen kom det lite igår och idag ???? vi vill så gärna blir gravida med en gång men vet inte riktigt när ägglossningen kommer nu, har aldrig använt mig av äl-tester men kanske får köpa och göra det nu.

• Mallanmillis
    Anonym (Poi) skrev 2015-02-05 16:54:46 följande:

Så ledsamt att höra din historia Småland :(

Men jag hoppas att vi alla ska bli gravida snart igen. Jag fick lite hopp idag, det verkar som att blödningen slutat, detta efter ca 9 dagar och jag fick ju missfall i vecka 6+4. Är det lagom länge att blöda? Är rädd att det är ett bakslag och kommer mer senare för att allt inte kommit ut? Hur vet man det? Ni som sen testat med graviditet och fått negativt, hur länge efter MF blev det så?

Är nog väldigt individuellt hur länge man blöder. Jag blödde ca 2 1/2 vecka efter vårt Ma. När jag slutade blöda testade jag två gravtest men ngn dags mellanrum som var negativa.
  • Mallanmillis
    Anonym (småland) skrev 2015-02-05 07:21:55 följande:

Hoppar gärna in här. fick missfall i lördags och enligt vul den dagen hade det dött två dagar tidigare. Jag var i v.10. Nu väntar jag på att blödningen ska gå över så vi kan köra igen. Blev helt knäckt av det här missfallet. Vi var inne veckan innan på grund av blödning och då fick vi se vår bebis och höra hjärtljud. Allt var ok och vi fick bild med oss hem, för att sen i veckan efter höra att det är dött och bara spola ner i toaletten. När det kom ut höll jag mitt lilla miniatyrbarn i handen innan min man sa att vi skulle spola ner det. Och det gjorde vi. Som om det vore en död fisk. Mår riktigt riktigt dåligt över detta och vill bli gravid igen så fort som möjligt. Men min man vill inte ha ett december-barn så om inte äl hinner komma igång i feber blir det paus till maj. Och det vill inte jag. Så hur länge blöder man?

Beklagar verkligen :( hemsk upplevelse att behöva se sitt döda lilla barn. Har mått så dåligt efter det själv :(
  • Mallanmillis

Vi har bestämt att försöka nu så fort ägglossningen kommer denna månade ( om den nu kommer alls ). Skulle vi bli gravida nu blir det beräknat i början på november. Om vi plussar i mars blir bebis beräknad i början på december. Blir vi inte gravida nu kommer vi hoppa över april för då blir det beräknat precis i början av januari nästa år och eftersom vi kommer göra kejsarsnitt antar jag att det görs ngn vecka innan beräknat och det skulle blir vid jul o nyår och de vill vi inte.

• Mallanmillis
    Anonym (Nelle) skrev 2015-02-04 23:18:49 följande:
    Ja man hinner ju planera och drömma väldigt mycket när man är gravid och det är väldigt mysigt. Jag saknar den tiden enormt mycket och vill bli gravid så fort som möjligt igen. Jag känner av min ägglossning väldigt tydligt vilket är skönt. Har dock inte känt något efter skrapningen och har inte fått min första mens efter heller. Men nu är iaf gravtesterna negativa så lär väll hända något snart hoppas jag. Men du har inte funderat på tempmetoden? Har hört att den ska vara bra och mycket billigare om inte annat smile1.gif
    När vi blev gravida med vår dotter för 5 år sedan åt jag P-piller. När vi bestämde oas för att börja försöka nu senast blev jag gravid med en gång. Nu senast hade vi sex några dagar runt beräknad ägglossningstid. Brukar inte känna av när jag har ägglossning eller så gör jag det fast jag inte tänker på det då :) när jag nu förälder räkna ut komma de ägglossning blir det under nästa vecka. Har inte testat tempmedtoden har du? :)
  • Mallanmillis

Hur går det för alla?

Hur känner ni när andra runt omkring er blir gravida? Jag själv känner att jag inte kan glädjas på samma sätt längre efter det vi varit med om. Just nu känns det som att alla runt om oss blur gravida eller ska ha. Förra veckan ringde en barndomskompis och berättade att det väntar barn nummer 2. Visste inte riktigt vad jag skulle säga i telefonen men fick fram ett "åh va kul" och "grattis" men hörde själv hur dumt det lät när jag sa det. När vi sagt hej då och lagt blå satt jag och grät ... Vill kunna vara genuint glad.

• Mallanmillis
    Anonym (Nelle) skrev 2015-02-21 18:10:51 följande:
    Min kollega berättade på jobbet att hon är gravid. Hon har BF en vecka efter vad jag skulle haft. Jag blev faktiskt jätteglad för hennes skull. MEN det känns tungt att jag nu kommer veta vilken vecka och se utvecklingen på henne där jag också skulle varit. Så det gör lite ont. Men jag kan ändå känna glädje för henne.

Jag har haft ÄL nyss tydligtvis. Pratade med bm om att jag har ont och fick en pytteliten blödning (lite rosa brunt på pappret) och hon sa att det låter som en ÄL efter ett ordentligt hormonpåslag. Så vi kör på och håller tummarna. Har bim 9/3 smile1.gif hoppas att få ett positivt graviditetstest smile2.gif
    Har två kollegor på jobbet som ska ha barn nu och är i v.28-30 precis som vi skulle varit mu om vi fick behålla vårat. Man blir påmind hela tiden om att man själv inte är det, men det är ju svårt att komma undan. Blir glad men inte på samma sätt som jag annars blivit när vänner el kollegor berättat om graviditeter.
  • Mallanmillis
    emelie vilmer skrev 2015-02-21 17:14:54 följande:
    Ja här är det likadant. Kan inte alls glädjas över andras graviditeter. Ska ha kalas för min son snart men vet inte om jag orkar med att bjuda min syster som nyligen fått barn.. vet att jag måste men är så tungt att se andra bebisar och bli påmind..
    Våra närmsta vänner fick barn nu i mitten på januari. Att träffa dom nu och får mysa med deras bebis är faktiskt underbart och där gläds jag med dom jättemycket faktiskt. Kanske låter konstigt men lite terapi att träffa dem faktiskt. Däremot blir jag nere när andra bekanta berättar att de blir gravida eller är det och jag känner mig hemsk som blir ledsen istället.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?