Inlägg från: Mallanmillis |Visa alla inlägg
  • Mallanmillis

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

pandoraDiem skrev 2015-03-05 18:27:16 följande:

Hej! Är det okej att hoppa in här? 

Opererade bort ett x i slutet av januari och har precis haft min första mens efter det. Jag och sambon tänker börja försöka igen denna månad. Har verkligen varit en bergochdalbana. Först överlycklig över pluset, sen blödningar som jag trodde var missfall och då såklart väldigt ledsen. Fortsatte att blöda och testa pos på gravtest 1 mån senare så chockbeskedet att det var utomkveds, och operation på det. Då tänkte jag att jag aldrig skulle få barn. Men så här en dryg månad senare så har hoppet så smått återvänt och jag har hittat något slags lugn i situationen vilket känns bra.

Kramar till alla där ute som kämpar

Välkommen till tråden! Stor kram till dig.
  • Mallanmillis
    Monsan skrev 2015-03-06 09:13:21 följande:

Nu har jag precis tagit mina cytotec tabletter och inväntar nu en dag i smärta.. Har aldrig använt denna metod tidigare då jag för 5 år sedan gjorde en skrapning på en gång.. Har läst så många tråkigt historier här på fl om hur ont och jobbigt det varit och att det ändå ledde till en skrapning i slutändan.. Vi har lagt ner tankarna på ett decemberbarn och hoppas på januari ist..

Tänker på er idag! Kram
  • Mallanmillis
    Monsan skrev 2015-03-06 09:47:52 följande:
    Tack så mycket.. Än så länge känns det bra.. : )..
    Hur har det gått för dig idag? Kram
  • Mallanmillis
    Monsan skrev 2015-03-06 19:06:09 följande:
    Det har faktiskt gått bra.. Tog tabletterna 8.45 i morse och allt satte igång 3 timmar senare.. Har tryckt smärtstillande och värktabletter var 4 timme så jag har inte haft så ont.. Känns så skönt att det snart är över så vi kan lämna det här bakom oss och gå vidare.. : ).. Just nu funderar vi på om vi ska våga hitta av första ÄL innan mensen.. Hur går det för er? När har ni beräknad ÄL..

Tack för omtanken.. : )..
    Skönt att höra! :)

Jag har ÄL nästa helg och jag hoppas det tar sig denna månaden istället. Sen hoppar vi över nästa ÄL om det inte går vägen nu :)

Idag har vi haft sol här hemma. Tänk att det kan påverka hur man mår. Mår alltid bättre när solen är framme och blir mer positiv då :)
  • Mallanmillis
    idaeglund skrev 2015-03-09 12:03:57 följande:

Hej på er! Va kul att så många plussar igen.

Jag fick fördröjt missfall i februari. Graviditeten hade avstannat v.7 men upptäcktes först i v.10.
    V.11 fick jag tabletter för att stöta ut allt. Men tyvärr blev det blodbad och jag fick åka ambulans för att akutopereras :( Fick blodtransfusion och mådde lite bättre efter ett dygn på sjukhus. Dagarna efter kom chocken och jag kunde inte sluta gråta. Var tyvärr redan inne i en depression så det här gjorde ju inte saken bättre. Blev av med jobbet i december och kände att graviditeten gjorde mig gladare! Nu är allt ett stort frågetecken och jag vet inte ens om jag vill bli gravid igen. Börjar tveka på allt nu, till och med mitt äktenskap. Har en snart treåring hemma som jag väldigt gärna vill ska växa upp med syskon.
    Nu vill jag nog vänta till april i alla fall innan vi försöker igen så det blir ett januaribarn. Tyvärr är tre av mina bästa kompisar gravida och vi skulle haft så tätt. Så jag blir stressad pga det att försöka igen snabbt.

Någon mer än jag som haft såna här tankar?

Beklagar ditt missfall :(. Hemsk upplevelse att det blev så akut så ambulans fick komma.

Har många runt omkring mig som är och blivit gravida under tiden vi gått igenom detta. Har varit och är mycket jobbigt psykiskt.

Har varit väldigt stressad över att det ska bli barn 2015 mest för att våran dotter nu fyllt 5 år och längtar efter syskon. Vi kommer försöka nu till helgen när jag beräknas ha Äl men tar det sig inte nu hoppar vi över april månad eventuellt. För då beräknas barnet komma precis efter nyår och vi ska göra kejsarsnitt så då blir det ju tidigare vilket innebär runt julhelgen och det vill vi inte. Försöker att inte tänka så mycket på det utan får börjar förlika mig med att det istället blir 2016 som nästa barn kommer och det känns så otroligt långt borta.
  • Mallanmillis
    Anna Hbg skrev 2015-03-12 10:55:29 följande:

Såg inte alls bra ut idag :( Verkar bli ett missfall med ca 95% säkerhet.

Ska dit igen den 23/3 för en ny koll men räknar tyvärr inte med bebis den här graviditeten heller :(

Nej, va tråkigt! :( tänker på er! Kram
  • Mallanmillis
    Sötistilde skrev 2015-03-11 21:03:55 följande:

Varför håller ni/vissa upp i mars?

Jag har Äl nu i dagarna och vi kör på denna gången då blir bebis beräknad i början på december och vi ska göra Kejsarsnitt pga komplikationer i första graviditeten så det blir väl i slutet av november man gör snittet då. Om det inte tar sig denna gången hoppar vi nog över nästa Äl för då blir beräknad datum precis efter nyår och drar man ifrån 1-2 veckor på det pga kejsarsnitt blir det strax före eller vid jul och det vill vi inte.
  • Mallanmillis

Hade ÄL i torsdags så nu är det den sega väntan tills BIM. Detta blir vårt andra försök efter MA. Sådan stark längtan att få syskon till vår 5 åriga dotter. Känner mig väldigt nere efter allt som hänt och ibland känns det att man aldrig kommer få ett till barn, känns så långt borta när man nyligen förlorat ett. 2015 skulle ju vara det året men vi får se.

• Mallanmillis
    Anonym (småland) skrev 2015-03-15 19:08:01 följande:
    Ja usch vad jag känner igen mig. Just att 2015 skulle vara det året. Nu blev det inte så. Är också väldigt nere och ganska knäckt faktiskt. Är trött på allt just nu. Jobbet är inte kul och då jag bara skulle jobbat till semestern och sedan gått på föräldraledighet, gissar jag att även hösten kommer bli lång på jobbet. Men på nåt sätt får jag ändå lite tröst i den här tråden. Man känner att man inte är ensam om sina känslor.
    Jag skulle fått på gravledighet nu i slutet av mars och man har varit så inställd på det så känns väldigt jobbigt att det inte blir så nu. Har också varit väldigt trött på allting. Även för mig har jobbet känns tråkigt (stressigt&tungt) varför jag ännu mer såg fram emot att vara ledig under vården och föräldraledig. Känns tungt när det inte blir så nu :(

Finner också en tröst i att skriva i denna tråden och att man faktiskt inte är ensam om sina tankar och känslor.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?