Inlägg från: Mallanmillis |Visa alla inlägg
  • Mallanmillis

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Monsan skrev 2015-03-15 19:59:19 följande:
    Jag skickade ett mess till sambon att monitorn visade glad gubbe och när jag ringde han vid 14 tiden efter slutat arbetspass satt han redan i bilen på väg hem.. Han tyckte att ÄL var viktigare än en dags utbildning på jobbet..:D.. Så om 2 timmar är han hemma..
    Härligt! :) lycka till nu :)
  • Mallanmillis
    knaappeen skrev 2015-03-19 15:55:32 följande:

Kanske kan hoppa in här ja med.

Plussade i sept o fick konstaterat MA i v13. o skrapades i dec...

3e försöket efter MA misslyckades. Fick mens igår 3 dagar sent, men kände intr samma besvikelse som alla andra månader. Eftrr ma så hade ja jjättekort o sparsam mens 3 grg, varade mellan 1-2 dagar o knappt så ja egentligen ens behövt mer än max 2 bindor :-S

Så känns som att kroppen kanSke börjar bli normal nu o dfr mensen kom senare o förhoppningsvis blir lite rikligare. Så vi tar paus nästa månad o ser hur kroppen reagerar på det.

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Välkommen men samtidigt Så tråkigt att höra att du fått MA :( .. Jag plussade också i sep och fick konstaterar missfall dagen före julafton i v.19. Har nu haft mens två perioder vilket känns bra på ett sätt för då vet man att kroppen återhämtat sig, samtidigt som man vill bli gravid igen. Har bim nästa lördag men tror verkligen inte att jag blir/blivit gravid, känns inte så. Som det ser ut nu så kommer vi också hoppa över bästa månad.
  • Mallanmillis
    knaappeen skrev 2015-03-19 20:08:38 följande:
    Tack<3

Åh va tråkigt innan ju o allt! Ja fick det konstatera tisdagen 5 dagar innan min födelsedag, fick cytotec på onsdagen o trodde det var över. Så på morgonen på min 25års dag låg jag naken på badrumsgolvet o trodde jag skulle dö!! Värsta födelsedagen hittills smile4.gif

Jag hoppas din känsla är fel o det blir något!

Kanske några som tkr ja e dum i huvudet nu men vill helst inte ha bebis i dec. Fyller sj sent o vill gärna ha knodden ttidigt på året ist. Sen är det ju bara ett plus att kroppen kmr få en paus under april smile1.gif
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Usch vilken tråkig upplevelse. Hemskt att behöva få igenom det på din födelsedag och allt :( Vi var inlagda och hade bra stöd av barnmorska hela tiden.

Har skrivit det tidigare i tråden att om vi försöker i april blir bebis beräknad precis efter nyår och vi ska göra kejsarsnitt så då är det väl 10-14 dagar innan beräknat som man gör det och då känns det tråkigt att det blir typ runt jul så därför vi hoppar och väntar till maj. Får försöka mysa med sambon lite extra och tänka på annat en stund. Har ju varit mycket senaste tiden, och känner av stressen att få ett syskon till vår dotter. Försöker långsamt ställa in mig på ett barn 2016 istället. Vi får se :)
  • Mallanmillis
    Anonym (Poi) skrev 2015-03-20 13:06:18 följande:

Tog ett sånt där CB-test med veckoindikator i morse. Men det visade bara upp till "+3" veckor sedan befruktning = vecka 5 eller mer. Så jag blev ju inte nåt klokare :(

Hur tänker ni andra gällande när man ska berätta om graviditeten denna gång? Vi funderar på att berätta för våra föräldrar som vet att det gick fel sist. Men jag känner att ju fler man berättar för desto fler blir det att berätta för ifall det skulle gå dåligt denna gång med. Jag kan inte släppa på tanken att det kan bli ett MF precis vilken sekund som helst. Minsta lilla ont i magen tänker jag är ett begynnande MF. Tror inte jag kommer slappna av förrän barnet är ute, det gjorde jag egentligen inte när jag väntade min dotter heller. Tänk om man bara kunde slappna av! Blir antagligen inte bättre av att nojja sig igenom 40 veckor :(

Håller mina tummar för er andra som försöker också!

Nu sist berättade vi inte för någon vilket var tufft då vi fick ringa och berätta för alla efter som vi skulle fira jul dagen efter. Denna gången har vi sagt att vi ska berätta bara för våra föräldrar till en början så i alla fall de vet om ngt skulle gå fel igen.
  • Mallanmillis
    Kingston skrev 2015-03-20 15:51:23 följande:

Idag har jag en dålig dag (har varit många av den varan det senaste)... Har vart på stan för första gången på en evighet och det känns väldigt onödigt såhär i efterhand!

Varför gå dit på dagen när alla "lattemorsor" är i farten? Ser gravida och bebisar överallt och just nu avskyr jag dom allihop...

Vet att det är fruktansvärt att både känna och tänka så... Men hur gör jag för att sluta?! Det är ju inte deras fel att inte vi kan få barn...

Behöver verkligen hjälp med det här! Tänk om det inte blir några fler barn... Då är det såhär resten av mitt liv skall se ut!

Du är absolut inte ensam om att känna så. Man menar inget illa mot någon men man sörjer. Gick hos en kurator på kvinnokliniken några gånger nu efter MA, har hjälpt mycket, kan boka in tid när jag vill. Kan rekommendera det faktiskt.
  • Mallanmillis
    Moonlight83 skrev 2015-03-23 08:37:56 följande:

Hur lång tid blev ni alla rekommenderade att vänta innan ni gör ett nytt försök efter mf/ma?

Vi fick börja igen när vi kände oss redo. Väntade tills första mensen hade kommit bara för att se så kroppen "återhämtat" sig. Kändes skönt när mensen kom efter MA men nu vill jag inte ha den mer :)
  • Mallanmillis
    FruA78 skrev 2015-03-24 17:17:27 följande:

Kingston: vad bra att du fått en tid nästa vecka.

Själv gick det inte bra alls med provsvaret. Det var en mola och nu väntas en massa blodprov och lungröntgen :( Har Graviditetsförbud i ca 3-4 månader om alla prover är bra annars 6-12 månader. Vet inte hur man ska orka fortsätta eller våga. Inte kul med tumör hoppas att allt är borta nu.

Gud va tråkigt att höra! :( beklagar verkligen, inte för att det är någon tröst... Tänker på er! Så otroligt orättvist att ni ska gå igenom detta också, nog så jobbigt med MA :(
  • Mallanmillis

Fick vad jag tror är mensen idag. Det har varit knall rosa på pappret och inte alls rött. Ingen mensvärk heller. Börja känna mer och mer en jobbig hopplöshet. Tänk om vi aldrig får barn igen. Fy vad allting känns långt borta nu. Varje månad hoppas man och så blir man besviken varje gång. De två andra gångerna har det tagit sig på första försöket så blir så nedrans deppig av detta.

• Mallanmillis

Vilka komma hålla upp nu i april och vilka kommer inte? Vi sa innan att vi skulle hålla upp nu denna månaden. Men nu är jag inte säker på det... Vill bara bli gravid igen.

• Mallanmillis
    Anonym (Mal) skrev 2015-03-29 15:19:11 följande:
    Vi kommer köra på direkt, precis slutat blöda så börjar med äl-test till veckan både för att se att hcg sjunker och att LH sen stiger. smile1.gif Vad var anledningen till att ni tänkte hålla upp, om man får fråga? smile1.gif
    Har också slutat blöda (efter mensen) och har ÄL runt 7-9 enligt appen. Har räknat ut lite och tar det sig senna gången ( 3e försöket) så blir förlossning beräknad till den 1 januari och vi ska göra kejsarsnitt vilket blir ett antal dagar tidigare typ precis innan jul. Därför hade vi tänkt håll upp nu denna månaden men nu vet jag inte längre. Innan ville jag absolut inte ha så tätt in på jul och slutet av året men nu vill jag bara bli gravid igen. Kanske inte ens tar sig denna månaden heller. Hur tänker ni?
  • Mallanmillis

Igår kom ett efterlängtat plus efter vårt MA vid jul. Svårt att vara glad för är bara rädd att något ska hända :( detta var vårt 3e försök efter MA. Känns overkligt. Får nog bli kontakt med kuratorn igen för att tackla oron inför denna graviditet som jag hoppas vill stanna.

• Mallanmillis

Tack så mycket! Va gulliga ni är :)

Jag hoppas verkligen att det blir bra det här. Mår gärna hur dåligt som helst bara vi får ett friskt litet barn igen.

Hur ska man egentligen tackla oron? Kan ju inte gå varje dag med rädsla om att det kanske händer något.

• Mallanmillis
    Anna Hbg skrev 2015-04-19 22:12:52 följande:
    Usch, jag undrar samma sak :(

Är i v.11 nu och har en dryg vecka kvar till kub och försöker intala mig själv att om allt ser bra ut då så kan jag slappna av.
    Eftersom vi hann gå så långt som till v.19 innan detta upptäcktes har vi blivit lovade att göra två tidiga UL samt ett kub test innan RUL. Och det känns väldigt bra att de är måna om att stötta oss.

Hur långt efter plusset ringde su till mvc och bokade tid? Har du fått gjort ett VUL ? Stor kram
  • Mallanmillis
    Anonym (småland) skrev 2015-04-19 22:20:08 följande:
    Ja vad säger man... har nog inga bra tips alls på hur man kan bli mindre orolig. Man får väl försöka tänka positiva tankar och bara bestämma sig för att inte vara orolig (lättare sagt än gjort). Planera framåt kanske och varför inte det där att varje morgon säga något positivt till spegelbilden? Sånt ska ju hjälpa!
    Som du säger får man nig försöka att tänka på positiva saker. Kanske får boka in lite roligheter framöver. Hitta på lite roligt mes våran dotter framförallt.
  • Mallanmillis
    knaappeen skrev 2015-04-19 22:46:48 följande:

Är det bara jag som känner mig otroligt ensam i sorgen efter MA o kampen mot ett nytt plus efter det?

Sambon verkar inte alls berörd o tkr bara jag är överdriven o löjlig typ.

Han är aldrig stöttande undeer mina dåliga dagar. Säger bara att jag aaaaalltid har dåliga dagar o attdetatt det är drygt..han kan aldrig vara m o trösta o stötta.känner mi bara så ensam o har ingen vän direkt o ringa o gråta uut hos, vilket jah verkligen hade behövt dessa dagar.....

Vi gick till en kurator tillsammans och fick prata. Sambon berättade då att han såklart är ledsen över det som hänt men att det gör mer ont att se hur dåligt jag mår.

Jag och sambon pratade mycket om det som hänt de första veckorna. Efter det har jag till och från varit väldigt nere och ledsen. Sambon vet att det inte hjälper om han tar upp det mer än att han ser och förstår varför jag är ledsen ibland. Han försöker få mig att tänka på roliga saker för han vet att jag i nuläget inte längre vill prata om förra graviditeten.

Står min mamma, moster och svägerska väldigt nära och de har varit ett stort stöd för mig där jag kunnat prata ut.

Under de här månaderna har min yngre bror och tjej gått och blivit gravida med sina 6 månader ihop. Och jag förstår inte varfööör de har så bråttom och speciellt med tanke på vad vi har gått igenom. Där känner jag att mamma inte riktigt förstår att jag tycker det är jobbigt. Hon tycker jag kan vara glad för deras skulle men det är jag absolut inte. Låter egoistiskt men jag känner mig illa berörd av det tråkigt nog. Där har jag fått bra stöd av svägerskan att kunna prata om det om.

Så tips är att gå till en kurator tillsammans.
  • Mallanmillis
    hsh skrev 2015-04-20 18:00:48 följande:
    Nu har ju deras graviditet ingen med din att göra, så försök släppa den tankesnurran. Det kommer knappast göra dig något gott. smile1.gif Var glada för deras skull, båda mina bröder väntar barn & självklart är det jobbigt, men man måste ju kunna skilja på berättigade känslor och inte. Att vara & peta i nån annans graviditet, kan medföra ett visst slitage på relationer & det är väl aldrig bra... Fokusera på din egen acceptans istället kanske. Den är nog viktigare än att påpeka att dom bara varit tillsammans en viss tid. Alla förtjänar att bli gravida. Sen är det tråkigt för oss som får MF & får leva med det.
    Ännu en person som inte förstår... Skrev bara vad jag tyckte när jag fick reda på det. Och jag är absolut inte där o petar i deras relation eller graviditet. Så tråkigt att du skriver detta hade du inte behövt!!!
  • Mallanmillis
    Anonym (Mal) skrev 2015-04-20 23:17:15 följande:
    Men du, skriver man att man tycker att någon annan bör vänta med en graviditet för att man själv fått missfall och att man missunnar dem denna graviditet får man nog räkna med en reaktion. Visst kan man känna så men du verkar ju inte ens inse att det faktiskt inte är berättigat. Stackars din bror och tjej.
    Har aldrig skrivit att någon annan behöver vänta med sin graviditet. Skrev att jag tyckte det var jobbigt att få höra det när vi själva nyligen förlorade våran i v.19. Det var min första reaktion . Tycker det bara är tråkigt att man blir påhoppad. Inte det som varit meningen i den här gruppen utan istället få lätta på sina känslor. Min bror och hans har det gott :)
  • Mallanmillis
    hsh skrev 2015-04-21 09:14:26 följande:
    Fast du kanske inte menade mig gällande påhoppet? Såg just kommentaren "Stackars din bror & tjej". Den attityden har iaf inte jag när jag skriver till dig, hoppas du förstår det. Utan jag tror bara det är slöseri med sorg som man måste hantera, om man råkar lägga för mycket fokus på nån annans lycka & bli bitter över det.. Sen kanske jag läste in för mycket i ditt inlägg, förlåt om så är fallet smile1.gif
    Nej jag menade inte dig :) förstår din omtanke på det sättet att man inte ska lägga för mycket fokus på det och det är vad jag inte försöker göra heller.

Blir väldigt dumt när man försöker förklara sig här inne på familjeliv, så lägger ingen mer energi på det här inne.

Önskar alla lycka till här inne med sina kommande graviditeter. Ta vara på varandra och njut av dagen. Kram
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?