Anna Hbg skrev 2015-03-17 16:19:35 följande:
Jag har blött en del och enligt dr är det en överhängande risk för mf/ma även den här graviditeten så går bara o h väntar nu :(
Ska tillbaks för ett nytt vul den 23/3 så efter det vet jag mer hur det ser ut"
Mina symptom ökar dagligen. Illamående, trötthet, ömma bröst osv.
Höjs hcg även om det inte blir något av graviditeten?
Åh nej vad jobbigt.. 
Förstår att du måste vara superorolig.
Tyvärr har jag inget svar att ge angående Hcg.. Tror det kan vara väldigt olika. Får man ett MA dröjer det ju tills själva missfallet börjat innan hcg-nivåerna börjar sjunka och då kan man ju ha trott att man fortfarande haft en frisk graviditet ganska länge.
Men om du har en blödning och det mot förmodan skulle vara ett pågående missfall så tror jag inte att hcg höjs under den tiden. För då har ju kroppen i så fall fattat att graviditeten är tokig och börjat stöta ut den..
Själv ska jag tillbaks till BM idag och lämna nytt urinprov eftersom jag hade socker i urinen när jag var där i måndags. Och jag hoppas verkligen att det ser bättre ut idag för jag vill verkligen inte behöva gör glukosbelastningsprov redan nu. Och jag vill definitivt inte ha graviditetsdiabetes.
Går in i vecka 6 idag eller imorgon typ.. Svårt att veta eftersom plusset kom direkt efter ännu ett MA (alltså utan mens emellan). Men eftersom jag haft MA båda gångerna förut och det inte visat sig förrän 5-6 veckor efter att fostret dött så vågar man ju inte riktigt tro på någon bebis i höst än..
Får se hur det går helt enkelt...