• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Sötistilde
    Monsan skrev 2015-03-15 19:59:19 följande:
    Jag skickade ett mess till sambon att monitorn visade glad gubbe och när jag ringde han vid 14 tiden efter slutat arbetspass satt han redan i bilen på väg hem.. Han tyckte att ÄL var viktigare än en dags utbildning på jobbet..:D.. Så om 2 timmar är han hemma..
    Åhhh vilken kille !!!! Då får ni mysa ordentligt :) :)
  • Mallanmillis
    Monsan skrev 2015-03-15 19:59:19 följande:
    Jag skickade ett mess till sambon att monitorn visade glad gubbe och när jag ringde han vid 14 tiden efter slutat arbetspass satt han redan i bilen på väg hem.. Han tyckte att ÄL var viktigare än en dags utbildning på jobbet..:D.. Så om 2 timmar är han hemma..
    Härligt! :) lycka till nu :)
  • Moonlight83
    Monsan skrev 2015-03-15 20:12:33 följande:

Jag kör den äldre monitorn men det borde vara ungefär samma då det är samma stickor man använder.. Åh, det låter ju bra.. Nu blev det så att sambon satte sig i bilen direkt han läst mitt sms ang ägglossningen så om 2 timmar är han hemma..:).. Lika bra att köra både ikväll och imorgon..

Har ni kört stickor tidigare.. Är faktiskt första gången vi oxå provar monitorn.. Intressant o se om den funkar.. Håller tummarna för oss båda..:)..

Vi har kört med monitorn sedan några månader tillbaka.Har fungerat väldigt bra för oss.Den ger alltid 2 dagar med maximalt utslag.
  • Monsan
    Moonlight83 skrev 2015-03-16 06:25:31 följande:
    Vi har kört med monitorn sedan några månader tillbaka.Har fungerat väldigt bra för oss.Den ger alltid 2 dagar med maximalt utslag.
    Min monitor gav glad gubbe imorse oxå så det borde ju vara mina två dagar nu då.. Är bara orolig att den regerar på att det finns rester kvar från graviditeten.. Har nämligen inte testat med grav test efter jag slutat blöda...
  • Anonym (Cilla)

Jag testar nu varje dag för säkerhets skull för att se om jag får någon ägglossning denna månaden.

Bm sa att jag kan ta ett gravtest på fre men det känns ganska meningslöst när jag ändå blött så mycket

. Men hon sa att man kan inte konstatera att det är ett missfall om inte gravtestet är negativt.

• Kingston

Jag hoppar in här om det är ok.

Har precis konstaterat missfall i vecka 8 efter ivf.

Jag är förkrossad och vet inte hur jag ska orka vidare... Men det bara måste gå...

• Anonym (småland)
    Kingston skrev 2015-03-16 17:28:43 följande:

Jag hoppar in här om det är ok.

Har precis konstaterat missfall i vecka 8 efter ivf.

Jag är förkrossad och vet inte hur jag ska orka vidare... Men det bara måste gå...

Välkommen hit. Ledsen att behöva säga det dock.
  • PaLo

Hur går det för er som plussat efter missfallet?

Går graviditeten framåt som den ska?

Själv var jag hos BM idag och har nu bokat tid för VUL 22/4. Kommer om allt går vägen vara i vecka 10 då (tror vi). Men efter två MA på raken känner man sig ju inte direkt hoppfull.. vågar liksom inte..

Hur känner ni rent mentalt? Har ni kunnat ta till er denna graviditet? Eller väntar ni missfall istället för barn? Jag lever i något slags limbo just nu. Känner varken eller liksom..

• Anna Hbg
    PaLo skrev 2015-03-16 20:23:31 följande:

Hur går det för er som plussat efter missfallet?

Går graviditeten framåt som den ska?

Själv var jag hos BM idag och har nu bokat tid för VUL 22/4. Kommer om allt går vägen vara i vecka 10 då (tror vi). Men efter två MA på raken känner man sig ju inte direkt hoppfull.. vågar liksom inte..

Hur känner ni rent mentalt? Har ni kunnat ta till er denna graviditet? Eller väntar ni missfall istället för barn? Jag lever i något slags limbo just nu. Känner varken eller liksom..

Jag har blött en del och enligt dr är det en överhängande risk för mf/ma även den här graviditeten så går bara o h väntar nu :(

Ska tillbaks för ett nytt vul den 23/3 så efter det vet jag mer hur det ser ut"

Mina symptom ökar dagligen. Illamående, trötthet, ömma bröst osv.

Höjs hcg även om det inte blir något av graviditeten?
  • PaLo
    Anna Hbg skrev 2015-03-17 16:19:35 följande:
    Jag har blött en del och enligt dr är det en överhängande risk för mf/ma även den här graviditeten så går bara o h väntar nu :(

Ska tillbaks för ett nytt vul den 23/3 så efter det vet jag mer hur det ser ut"

Mina symptom ökar dagligen. Illamående, trötthet, ömma bröst osv.

Höjs hcg även om det inte blir något av graviditeten?

Åh nej vad jobbigt..

Förstår att du måste vara superorolig.

Tyvärr har jag inget svar att ge angående Hcg.. Tror det kan vara väldigt olika. Får man ett MA dröjer det ju tills själva missfallet börjat innan hcg-nivåerna börjar sjunka och då kan man ju ha trott att man fortfarande haft en frisk graviditet ganska länge.

Men om du har en blödning och det mot förmodan skulle vara ett pågående missfall så tror jag inte att hcg höjs under den tiden. För då har ju kroppen i så fall fattat att graviditeten är tokig och börjat stöta ut den..

Själv ska jag tillbaks till BM idag och lämna nytt urinprov eftersom jag hade socker i urinen när jag var där i måndags. Och jag hoppas verkligen att det ser bättre ut idag för jag vill verkligen inte behöva gör glukosbelastningsprov redan nu. Och jag vill definitivt inte ha graviditetsdiabetes.

Går in i vecka 6 idag eller imorgon typ.. Svårt att veta eftersom plusset kom direkt efter ännu ett MA (alltså utan mens emellan). Men eftersom jag haft MA båda gångerna förut och det inte visat sig förrän 5-6 veckor efter att fostret dött så vågar man ju inte riktigt tro på någon bebis i höst än..

Får se hur det går helt enkelt...

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?