• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • FruA78

Jag känner också så Ibland så du är inte ensam. Bokade också tid till kuratorn efter jag fick mitt andra missfall har bara hunnit gått en gång. Men det kändes skönt att få prata om sin oro för missfall vid nästa graviditet och att det var okej att känna så.

• Kingston

Ja jag ska verkligen ta tag i det där för jag orkar inte gå runt och vara bitter resten av livet.

Kontaktade en kurator i början på veckan men hon har ännu inte haft den goda smaken att ringa tillbaka...

• Anonym (småland)

Du är inte ensam Kingston... Dessutom har jag och maken precis enats om en tråkig sak, och det är att vi hoppar i april också. Jag har äl så tidigt att bf skulle hamna runt den 3-5 jan, och då är ju risken stor att det blir december-barn. Eftersom min man känner starkt emot det, blir det att vi hoppar april också. Känns tungt ikväll. Efter missfallet vill jag bara bli gravid igen, men så blir det inte. Jättejobbigt att se september-tråden här på fl, när jag var med i den när jag var gravid. Blir en lång och ledsam höst...

• Anonym (37)
    Anonym (småland) skrev 2015-03-20 22:48:56 följande:

Du är inte ensam Kingston... Dessutom har jag och maken precis enats om en tråkig sak, och det är att vi hoppar i april också. Jag har äl så tidigt att bf skulle hamna runt den 3-5 jan, och då är ju risken stor att det blir december-barn. Eftersom min man känner starkt emot det, blir det att vi hoppar april också. Känns tungt ikväll. Efter missfallet vill jag bara bli gravid igen, men så blir det inte. Jättejobbigt att se september-tråden här på fl, när jag var med i den när jag var gravid. Blir en lång och ledsam höst...

Trist att hoppa ytterligare en månad. Vi kommer troligen bli beräknade runt 10 jan och chansar på det ändå. Styrkekram
  • Sötistilde
    Anonym (37) skrev 2015-03-21 12:35:02 följande:
    Trist att hoppa ytterligare en månad. Vi kommer troligen bli beräknade runt 10 jan och chansar på det ändå. Styrkekram
    Va tråkigt kingston, lider m dej...:( .. Jag plussade inte heller nu i mars efter missfallet i feb, vi kör på ändå- blir det april månad blir det BF ca 25 dec... Omg!!!!! Men känner att ett barn, ett friskt barn är vikigaste men respekterar andras tänk och val.. :)
  • Beya

Nu kom ägglossningen efter mitt missfall.. Så får vi se om det blir ngt. Skulle aldrig kunna hoppa över denna månaden.

• Kingston

Jag har väl inte heller varit ett "fan av decemberbarn" tidigare... Men nu bryr jag mig inte längre. Vill bara så gärna få ett barn till, oavsett hur var och när!

• Kingston
    Beya skrev 2015-03-21 18:26:10 följande:

Nu kom ägglossningen efter mitt missfall.. Så får vi se om det blir ngt. Skulle aldrig kunna hoppa över denna månaden.

Får jag fråga efter hur lång tid ägglossningen dök upp?
  • Sötistilde
    Kingston skrev 2015-03-21 18:57:51 följande:

Jag har väl inte heller varit ett "fan av decemberbarn" tidigare... Men nu bryr jag mig inte längre. Vill bara så gärna få ett barn till, oavsett hur var och när!

Bra inställning, blir det inte nu så kommer det! Jag hade tom ägglossning direkt efter missfallet men tog sig inte ändå... :( men men så är det...
  • Beya
    Kingston skrev 2015-03-21 18:58:46 följande:
    Får jag fråga efter hur lång tid ägglossningen dök upp?
    Ja absolut, efter 16 dagar.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?