• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (småland)
    Anna Hbg skrev 2015-03-11 19:25:00 följande:

Verkar inte bli någon bebis den här gången heller för jag har börjat blöda...

neeej, vad jobbigt. Hoppas ändå tills motsatsen bevisats!
  • FruA78

Anna Hbg: åh nej! Hoppas att det går bra imorgon och allt ser bra ut. Stor kram

• Anonym (småland)
    Sötistilde skrev 2015-03-11 21:03:55 följande:

Varför håller ni/vissa upp i mars?

Vi försöker undvika ett december-barn. Min man känner väldigt starkt. Förutom att barnet blir sist med allt och får födelsedag nära julafton, har december-barn en större risk att få problem i skolan, än barn födda tidigare på året. Dessutom... mobil.dn.se/nyheter/vetenskap/adhd-kan-vara-omognad-hos-manga-pojkar/
  • Anna Hbg

Tack för stödet!

Har fått en tid på kk imorgon, efter en del tjat :/, och lovar att uppdatera hur det gått.

• Carerra

Ni tjejer som tempar, hur snabbt kommer tempökningen efter ÄL? 1 eller 2 dagar efter?

• Anonym (Cilla)

Jag förstår inte hur jag ska räkna ut när jag har ägglossning? har slutat blöda nu, ska jag räkna ungefär som att det var en vanlig mens jag hade eller hur har ni gjort?

• Sötistilde
    Anonym (Cilla) skrev 2015-03-12 08:47:18 följande:

Jag förstår inte hur jag ska räkna ut när jag har ägglossning? har slutat blöda nu, ska jag räkna ungefär som att det var en vanlig mens jag hade eller hur har ni gjort?

Jag gjorde det och min ägglossning var nog bara 1 dag senare, använde ÄL-tester. Räkna första missfalls dagen som mensdag 1...

Lycka till!
  • Anna Hbg

Såg inte alls bra ut idag :( Verkar bli ett missfall med ca 95% säkerhet.

Ska dit igen den 23/3 för en ny koll men räknar tyvärr inte med bebis den här graviditeten heller :(

• FruA78

Anna Hbg: Nej vad jobbigt. Än så länge finns det hopp kvar. Det är så jobbigt att vänta, har varit med om det två gånger nu i rad. Tyvärr slutade det i missfall båda gångerna. Men läst om andra som varit i samma situation och då har det sett en lite med pickande hjärta nån vecka senare.Håller tummarna för dig!

Själv har jag inte fått nåt svar än om min senaste graviditet var en mola eller inte. Skulle fått svar i torsdags. Så förbudet kvarstår att försöka igen :( vill bara att missfallet ska vara helt över.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?