• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Cilla)
    Anna Hbg skrev 2015-03-12 10:55:29 följande:

Såg inte alls bra ut idag :( Verkar bli ett missfall med ca 95% säkerhet.

Ska dit igen den 23/3 för en ny koll men räknar tyvärr inte med bebis den här graviditeten heller :(

Fy vad tufft för dig :( sa de inget annat, kan du få prata med någon eller det är fort så att de inte gör någon utredning förrän 3:e gången? Vilken vecka var du nu i?

Kram!
  • Anna Hbg
    Anonym (Cilla) skrev 2015-03-12 12:57:36 följande:

Fy vad tufft för dig :( sa de inget annat, kan du få prata med någon eller det är fort så att de inte gör någon utredning förrän 3:e gången? Vilken vecka var du nu i?

Kram!

Sa bara att det borde finnas en gulesäck nu men hittade ingen samt att det verkade som om hinnsäcken höll på att glida ut för den satt så långt ner.

Tror det är 3 Missfall på raken med samma partner som gäller här i Skåne i alla fall.

Var/Är i v. 6

FruA78: Tack för uppmuntran men tror tyvärr att det kört :(
  • Monsan

Ska dit igen den 23/3 för en ny koll men räknar tyvärr inte med bebis den här graviditeten heller :(

Åh nej... Styrke kramar till dig..
  • Mallanmillis

Nej, va tråkigt! :( tänker på er! Kram
  • Mallanmillis
    Sötistilde skrev 2015-03-11 21:03:55 följande:

Varför håller ni/vissa upp i mars?

Jag har Äl nu i dagarna och vi kör på denna gången då blir bebis beräknad i början på december och vi ska göra Kejsarsnitt pga komplikationer i första graviditeten så det blir väl i slutet av november man gör snittet då. Om det inte tar sig denna gången hoppar vi nog över nästa Äl för då blir beräknad datum precis efter nyår och drar man ifrån 1-2 veckor på det pga kejsarsnitt blir det strax före eller vid jul och det vill vi inte.
  • Sötistilde
    Mallanmillis skrev 2015-03-12 19:15:13 följande:
    Jag har Äl nu i dagarna och vi kör på denna gången då blir bebis beräknad i början på december och vi ska göra Kejsarsnitt pga komplikationer i första graviditeten så det blir väl i slutet av november man gör snittet då. Om det inte tar sig denna gången hoppar vi nog över nästa Äl för då blir beräknad datum precis efter nyår och drar man ifrån 1-2 veckor på det pga kejsarsnitt blir det strax före eller vid jul och det vill vi inte.
    Nja runt jul/nyår kanske inte är så jättekul då då kanske vi oxå hoppar ;) vi får se.. Men ser ingen skillnad på nov-dec... Men men man kan ju inte styra något... Blir det så blir det! Hoppas det tar sig denna gång :)
  • Anonym (37)
    Sötistilde skrev 2015-03-12 19:26:16 följande:

Nja runt jul/nyår kanske inte är så jättekul då då kanske vi oxå hoppar ;) vi får se.. Men ser ingen skillnad på nov-dec... Men men man kan ju inte styra något... Blir det så blir det! Hoppas det tar sig denna gång :)

Vi väntar ju också som bekant. Men vi blir i så fall beräknade till runt 10 januari om det tar i april. Vilket innebär att det naturligtvis kan komma sent 2015. Men vad gör det! I värsta fall får vi vårt barn tidigare! Det får bli så få!
  • Anonym (småland)
    Anonym (37) skrev 2015-03-12 21:51:31 följande:

Vi väntar ju också som bekant. Men vi blir i så fall beräknade till runt 10 januari om det tar i april. Vilket innebär att det naturligtvis kan komma sent 2015. Men vad gör det! I värsta fall får vi vårt barn tidigare! Det får bli så få!

Samma tanke här! Blir man beräknad runt den tionde, kan ju ungen komma i Dec. Helst vill vi ju inte det, men tänker inte hålla uppe i mer än en månad.
  • Oscli

Hej!
    Fick missfall i söndags. Min första graviditet och det hände i v 7+3. Men nu vet vi att vi kan bli gravid :) Tänker absolut föröka igen men väntar lite igen så vi inte vill ha ett decemberbarn. Har repat mig bra nu och nästan slutat blöda, bara lite rosa flytningar kvar. Behövde inte skrapas utan allt kom ut. Inga gravidsymtom kvar. Väntar bara på att ÄL ska komma igång men det brukar märkas på min lust...;)

• Moonlight83

35 dagar sedan senaste missfallet och fortfarande ingen mens i sikte.Har inte ens haft en känning att den är på g.Känns som om man kommer få vänta lääänge på att den ska dyka upp denna gång. På måndag ska jag träffa läkaren som gjorde det sista ultraljudet och som även fann att jag hade en infektion i underlivet som orsakade blödningarna innan missfallet.Har ingen aning om vad vi ska prata om.Men hon ville ha ett uppföljningssamtal då det hela slutade i missfall.Jätte rar överläkare som verkligen följt upp oss under alla mf och ma vi haft.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?