• Oscli

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hej!
    Fick missfall i söndags. Min första graviditet och det hände i v 7+3. Men nu vet vi att vi kan bli gravid :) Tänker absolut föröka igen men väntar lite igen så vi inte vill ha ett decemberbarn. Har repat mig bra nu och nästan slutat blöda, bara lite rosa flytningar kvar. Behövde inte skrapas utan allt kom ut. Inga gravidsymtom kvar. Väntar bara på att ÄL ska komma igång men det brukar märkas på min lust...;)

• Oscli
    hsh skrev 2015-04-13 15:45:59 följande:

Får man ansluta till tråden? Tycker det finns få platser där jag kan ventilera om mitt MF. Fick MF 7e januari & vill inget hellre än att bli gravid igen. När jag fick missfall så såg jag fostret, vilket jag ändå är tacksam över att jag fick chans att göra, men det är också smärtsamt. Jag fick se något som växt i mig, något som hade blivit till i min egen kropp. Om det inte är magiskt, vad är då det? Otroligt faschinerande vad kvinnokroppen kan göra. Men nu vill jag bara få gå vidare med en ny graviditet...

Jag fick missfall den 8:e mars var då i v8. Jag var inne på akuten och väntade på att få komma in till gyneläkaren. Gick på toaletten och då kom allt ut. Så jag såg också fostret. Undersökningen visade att nästan allt var ute så jag behövde inte skrapas. Hade magsmärtor och blödde 5 dagar efter det. Så jag hade nog en "lätt" mf om man ser det rent fysiskt. Psykiskt en annan sak. Men jag mådde bättre bara jag slutade blöda...Nu har jag precis haft min första mens efter missfallet så vi får se om vi försöker denna månade eller väntar till nästa. Bf skulle isåfall bli i mitten av januari.
  • Oscli
    Kingston skrev 2015-04-17 19:33:00 följande:
    Får jag fråga på vilken dag efter mf som din mens kom? Fick missfall den 16:e mars i vecka 8 och är nu på dag 32... Inte en skymt av någon mens. Normalt har jag en cykel på 25-27 dagar =\
    Om jag räknar från dagen för mf så kom mensen på dag 32. Men trodde den skulle komma tidigare då jag hade lite bruna flytningar. Innan hade jag en cykel på ca 28 dagar. Trodde att mensen skulle vara mer riklig efter graviditeten men den var precis som innan.
  • Oscli
    hsh skrev 2015-04-17 22:30:54 följande:
    Jag behövde inte skrapas heller. Jag fick bara prata i telefon med en kvinna som sa att Stanna hemma, blöd ut det. Vi har inte tid att undersöka alla MF. Ring kuratorn om det behövs. Jag blödde nån vecka, sen hade jag blodiga flytningar några dagar . Återfick mensen ungefär sex veckor efter MF. Jag har haft ovanligt riklig mens nu dom här tre ggr, & ingen ny graviditet. Vi hann knappt ha sex förra gången så blev jag gravid.. Jag vill bara bli gravid igen. Känns lite som att jag inte kan läka förns jag får vänta barn igen. Sorgligt kanske.
    Jag ringde kuratorn men hon var sjuk så jag fick inte tag på henne förrän en vecka efter mf och då kände jag mig så mycket bättre både fysiskt och psykiskt.
  • Oscli

3 månader efter MF och egentligen det första försöket att bli gravid igen. Myste varannan dag den vecka jag hade ÄL och hade en känsla av att det skulle gått vägen men inte då...gjorde gravtest tidigt igår morse som visade negativt, några timmar senare så kom mensen. Så besviken vill ju bara bli gravid igen! Man hoppas och tänker så mkt, ska försöka att bara ta det lugnt nästa månad...

• Oscli

Bim -2 idag. Vill inte testa för tidigt men jag känner på mig att jag inte är gravid...:( Får vänta och se. 2:a riktiga försöket sedan MF i mars. Har det inte tagit denna månad så blir nästa ÄL svår att pricka in då vi är på besök hos mina föräldrar...svårt att kunna mysa där...

• Oscli

Trodde mensen skulle komma i natt men när jag inte såg några spår nu när jag var på toaletten så gjorde jag ett test

• Oscli
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-06-30 09:12:05 följande:

Grattis! Vad roligt!

Själv fick jag negativt imorse igen så nu kan jag släppa tanken på att kanske trots allt är gravid. Är så ledsen. Blir aldrig en bebis känns det som.

Tack! Vågar inte riktigt tro på det än, ska testa imorrn igen (bim) och till helgen. Nu oroar jag mig bara för ett nytt missfall...????

Det tar sig snart för er också! Jag har försökt att inte tänka för mycket (jag vet det är svårt). Förra månaden när jag hoppades att jag blivit gravid gick jag tom med i gruppen bf feb 16 innan jag ens visste! Nu ska jag försöka va lite lugnare...
  • Oscli
    Elyssa81 skrev 2015-07-05 13:20:53 följande:

Jag plussade idag på andra ÄL efter mitt MA. Är ganska rädd, men ändå glad såklart. Plussade sent på BIM +3. Hoppas ändå det går vägen.

Grattis!

Jag lämnar nu tråden då jag plussade förra veckan är i v 5 (4+4). Jag hoppas att jag inte behöver återkomma...lycka till alla!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?