• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Mallanmillis

Vilka komma hålla upp nu i april och vilka kommer inte? Vi sa innan att vi skulle hålla upp nu denna månaden. Men nu är jag inte säker på det... Vill bara bli gravid igen.

• Anonym (Fjäril)

Vi vill komma igång så snart som möjligt. Fast jag blöder fortfarande. Jag är så trött på det.

Iaf hoppas vi på att börja i april. Är periodtracker en app?

• Anonym (Fjäril)

En fråga till: vad är det för kosttillskott ni tar?

• Anonym (Mal)
    Mallanmillis skrev 2015-03-29 14:56:53 följande:

Vilka komma hålla upp nu i april och vilka kommer inte? Vi sa innan att vi skulle hålla upp nu denna månaden. Men nu är jag inte säker på det... Vill bara bli gravid igen.

Vi kommer köra på direkt, precis slutat blöda så börjar med äl-test till veckan både för att se att hcg sjunker och att LH sen stiger. Vad var anledningen till att ni tänkte hålla upp, om man får fråga?
  • Anonym (Mal)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-29 15:15:39 följande:

En fråga till: vad är det för kosttillskott ni tar?

Jag äter d-vitamin, folsyra, bidrottninggelé och munkpeppar. Åt rosenrot månaden jag blev gravid med missfallet så vågar inte chansa på det igen utifall att.
  • Mallanmillis
    Anonym (Mal) skrev 2015-03-29 15:19:11 följande:
    Vi kommer köra på direkt, precis slutat blöda så börjar med äl-test till veckan både för att se att hcg sjunker och att LH sen stiger. smile1.gif Vad var anledningen till att ni tänkte hålla upp, om man får fråga? smile1.gif
    Har också slutat blöda (efter mensen) och har ÄL runt 7-9 enligt appen. Har räknat ut lite och tar det sig senna gången ( 3e försöket) så blir förlossning beräknad till den 1 januari och vi ska göra kejsarsnitt vilket blir ett antal dagar tidigare typ precis innan jul. Därför hade vi tänkt håll upp nu denna månaden men nu vet jag inte längre. Innan ville jag absolut inte ha så tätt in på jul och slutet av året men nu vill jag bara bli gravid igen. Kanske inte ens tar sig denna månaden heller. Hur tänker ni?
  • Moonlight83

Äl på måndag men läkaren tyckte egentligen att vi skulle ha uppehåll över 2 mens cyklar.Bf blir omkring 30 dec om vi trots allt ska försöka på måndag.Vill ju bli gravid så snart som möjligt men samtidigt ekar läkarens råd i bakhuvudet.Har ju varit gravid 33 veckor av de senaste 11 månader som alla 3 gångerna slutat i ma/mf.Hon tyckte kroppen behövde vila samt att man efter 2 cyklar skulle vara mer säkert på att allt kommit ut och kroppen återhämtat sig.Vill bli gravid men vet ubte om man ska våga försöka. Sedan är det ju ibte så kul att få kring jul/nyår heller trots att mannen är född 30dec.

• Anonym (småland)
    Mallanmillis skrev 2015-03-29 14:56:53 följande:

Vi höll uppe nu i mars. Tänkte köra april, men då blir bf runt den 5 jan, och det är ju lite riskabelt. Så vi pratade om att har vi hållit uppe nu i mars för att undvika ett december-barn, ska vi ju egentligen hålla uppe april också. Annars var det ju helt meningslöst att hålla uppe mars. Men jag vill gärna bli gravid nu och känner mig otålig. Ska kontrollräkna när mensen kommer nu om någon dag men troligtvis blir det att vi håller uppe i april.
  • Sofaaj

Om kroppen har kommit igång och om jag räknar missfallet som mens hade jag enligt appen ägglossning igår. Skulle de va så och de tar sig blir bf 21 december. Inte ultimat, men jag rycker faktiskt inte att det är hela världen om det skulle komma en bebis runt jul. Hoppas bara att barnet oxå känner så:)

• Anonym (Fjäril)

Vet någon hur jag ska räkna ut ägglossning vid ett MA. Eftersom jag var i vecka 20 när det upptäcktes. Är det två veckor efter sista blödningen?

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?