• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (S)
    Anonym (Mal) skrev 2015-03-31 22:34:31 följande:
    Hoppas du inte ger upp. Hur hemskt ett missfall än är så är det ett steg närmare eran bebis. Hur mår du nu??

Nejdå tror inte det.
    Känner mig ganska stabil.

Jag är bara 28 år så det finns ju tid.

Jag har ju trots allt blivit gravid två gånger inom en 1,5 år tid.

• Anonym (Mal)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-01 07:19:52 följande:

Hej!

Måste bara fråga.

-Hur länge blödde ni efteråt ert mf/ma?

-Efter hur länge började ni testa för äl?

Jag hade spottings i en vecka innan själva mf, sedan två dagar med blödningar, på dag 3 efter blödningarna börjat kom fostret ut och sedan blödde jag i 6 dagar till.

Jag tar ett äl-test om dagen från avslutad blödning för att inte missa en stegring eftersom jag inte vet hur cykeln blir. Köpt storpack med test.
  • Anonym (Mal)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-01 08:10:56 följande:

Hej olyckssystrar!

Jag är jättegärna med i tråden! Fick missfall i fredags, i v.14. Det hade troligen avstannat någon eller några veckor innan, men fick inget klart besked.

Fick tabletter med mig hem samma dag som jag tog i fredags kväll. Är alltså inne på femte dagen med blödningar.

Har återbesök nästa vecka och hoppas slippa skrapning. Vill gärna försöka så snart det bara går. Är 39 så tiden att vänta finns inte riktigt. Har två barn innan men vill gärna ha et syskon.

Beklagar! Hade du någon misstanke om att det avstannat? Hoppas blödningarna avtar snart så ni kan sätta igång igen!
  • Anonym (Mal)
    Anonym (S) skrev 2015-04-01 08:58:50 följande:

Nejdå tror inte det.

Känner mig ganska stabil.

Jag är bara 28 år så det finns ju tid.

Jag har ju trots allt blivit gravid två gånger inom en 1,5 år tid.

Vad skönt att höra. Om missfallen dessutom varit ren och skär otur som läkaren sa borde ju oddsen verkligen vara på er sida nästa gång!
  • Monsan
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-01 07:19:52 följande:

Hej!

Måste bara fråga.

-Hur länge blödde ni efteråt ert mf/ma?

-Efter hur länge började ni testa för äl?

Jag blödde kraftigt i 2 dagar och sammanlagt i 5 dagar.. Började testa med ÄL stickor på dag 8 och hade maximalt utslag dag 10 och 11.. Negativt gravidtest dag 12.. Bim imorgon..:)..
  • Anonym (S)

Ett missfall är jättevanligt, två är inte lika vanlligt men förekommer.

Det har tagit oss 9 och 10 månader att bli gravid. Hoppas det går snabbare denna gång.

• Anonym (Viola)
    Anonym (Mal) skrev 2015-04-01 09:51:19 följande:
    Beklagar! Hade du någon misstanke om att det avstannat? Hoppas blödningarna avtar snart så ni kan sätta igång igen!
    Tack! Nej, faktiskt inga tecken alls. Kände mig gravid och hade alla symptom. Så det kom som en chock.

Har läst lite trådar om missfall här och det verkar som om ju tidigare missfallen sker desto snabbare avtar blödningarna, även om det kan vara lite olika. För mig är det bara dag 5 med blödning så det lär säkert ta minst en vecka till men antagligen mer. 

Har jag lyckan att bli gravid igen så kommer jag att göra tidiga VUL, om jag inte får det den vanliga vägen får det bli privat.
  • Anonym (S)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-01 11:20:48 följande:
    Tack! Nej, faktiskt inga tecken alls. Kände mig gravid och hade alla symptom. Så det kom som en chock.

Har läst lite trådar om missfall här och det verkar som om ju tidigare missfallen sker desto snabbare avtar blödningarna, även om det kan vara lite olika. För mig är det bara dag 5 med blödning så det lär säkert ta minst en vecka till men antagligen mer. 

Har jag lyckan att bli gravid igen så kommer jag att göra tidiga VUL, om jag inte får det den vanliga vägen får det bli privat.
    Jag blev erbjuden av sjukhuset att göra ett tidigt ultraljud nästa gång jag blir gravid....
  • Anonym (Viola)

Usch, stackars er, särskilt ni som fått upprepade missfall och ni som fått veta sent. Kan knappt föreställa mig hur det skulle vara att gå ändå till RUL och få veta då.

• Anonym (Fjäril)

Hoppas verkligen att du får ett plus imorgon Monsan. Håll oss gärna uppdaterade :) 

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?