Inlägg från: Anonym (Cilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cilla)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hej! Jag fick missfall i fredags. Var "bara" i vecka 5 så man kan inget annat göra än att låta det blöda färdigt. Är gärna med här, skönt med några som känt samma sak och vet vad man går igenom. Jag är jätteledsen men vi kommer fortsätta försöka så fort som möjligt. Kommer bli lite svårare nu att veta när man har ägglossning nu? Ska man räkna detta som en vanlig mens o anta att man har ägglossning om en 12 dagar eller hur ska man räkna?

Grattis till er som redan plussat ???? även om jag kan känna er oro, för så kommer jag också att känna.

• Anonym (Cilla)

Ja stress känner jag också, min son fyller snart 7 år så..
    Usch hur kommer man ifrån den här rädslan jag bär på? känner mig nästan säker på att det kommer att hända mig igen. Inte roligt när man läser runt heller att risken ökar efter 35 år ( jag är 36 år) känner mig stressad av min ålder också.

• Anonym (Cilla)

Va tråkigt! :(

Anna Hbg skrev 2015-03-11 19:25:00 följande:

Verkar inte bli någon bebis den här gången heller för jag har börjat blöda...

• Anonym (Cilla)
    Sofaaj skrev 2015-03-11 19:50:42 följande:

Hej. Jag har just nu ett pågående missfall:( var hos gynakuten i måndags o då såg hon en tom hinnsäck.. Så ska dit igen på tisdag, för hon sa att jag kanske inte är så långt gången som jag tror så man kanske inte ser det än.. Men jag vet att jag skulle varit i vecka sju.. Plus att jag har blött mycket de senaste dagarna.. Så får bara hoppas att allt kommer ut.. Hur länge måste man vänta innan man börjar försöka igen?

Lider med dig till mig sa de tills man blött färdigt pga infektionsrisken. Sen var det ok om man är mentalt redo också-
    Kram!
  • Anonym (Cilla)

Jag förstår inte hur jag ska räkna ut när jag har ägglossning? har slutat blöda nu, ska jag räkna ungefär som att det var en vanlig mens jag hade eller hur har ni gjort?

• Anonym (Cilla)
    Anna Hbg skrev 2015-03-12 10:55:29 följande:

Såg inte alls bra ut idag :( Verkar bli ett missfall med ca 95% säkerhet.

Ska dit igen den 23/3 för en ny koll men räknar tyvärr inte med bebis den här graviditeten heller :(

Fy vad tufft för dig :( sa de inget annat, kan du få prata med någon eller det är fort så att de inte gör någon utredning förrän 3:e gången? Vilken vecka var du nu i?

Kram!
  • Anonym (Cilla)

Jag testar nu varje dag för säkerhets skull för att se om jag får någon ägglossning denna månaden.

Bm sa att jag kan ta ett gravtest på fre men det känns ganska meningslöst när jag ändå blött så mycket

. Men hon sa att man kan inte konstatera att det är ett missfall om inte gravtestet är negativt.

• Anonym (Cilla)
    Sötistilde skrev 2015-03-18 09:02:05 följande:

Blev inget efter missfallet, vi som legat I som bara den, tydlig ÄL och allt. Mensen kom idag... Är sååå ledsen... Tiden tickar på.., stress, jag är 35... Dottern kommer minst bli 4 ... :( :(

Jag förstår dig! ingen tröst men jag är 36 år och mitt barn kommer vara nästan 7 år om hon skulle få ett syskon. Man får försöka att inte tänka så.
    Vi ligger också i som bara den nu, men har inte fått någon stegring på stickorna.
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (Poi) skrev 2015-03-18 17:19:23 följande:
    Vi är antagligen i samma vecka PaLo! Fick också plus utan mens emellan MF som jag hade 27/1

Jag vet inte hur det går, tror det framåt iaf. Men jag vågar inte hoppas för mycket. Sist kom MF i vecka 6+2, det känns som en magisk gräns om jag passerar det denna gång (när det nu är?!) , men sen är det ju massa veckor kvar till vecka 12 och vågar man vara lugn då denna gång? Jag känner mig lite rädd varje gång jag går på toa, minns kallduschen som kom över mig sist när det kom blod.

Jag försöker att inte tänka på att jag är gravid utan försöker hålla kvar vid att "det blir barn när det är meningen att det ska bli barn" ifall det skulle gå illa denna gång med. Men visst seglar jag iväg i tankarna och tänker på att i november blir det kanske tillökning
    Får jag fråga hur du visste ( om du visste) när du hade ägglossning då? testade du med äl-stickor eller?
  • Anonym (Cilla)

Man ska inte ha sex ens om man har färgade flytningar sa en bm till mig.

Jag har plussat efter mitt mf

• Anonym (Cilla)

Tack! en månad sedan så det har gått undan. Men tror också som två bm sagt till mig att man är lite mer fertil efter ett mf. Kommer ju dröja innan jag kan slappna av men får väl försöka ta dag för dag.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?