• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-08 14:39:31 följande:

Har alltså lite blodiga flytningar men liksom inget som rinner.
    Så det är nog som det ska......Känner mig lugnare idag.

Vill bara att det helt ska sluta nu. Men det är bara 9 dagar sedan Cytotec.

Ja, jag vet  - jag vill oxå att det ska ta slut NU! Tyvärr ska jag in till gynakuten igen idag. Det slutar liksom inte blöda. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-08 15:37:30 följande:
    Ja, jag vet  - jag vill oxå att det ska ta slut NU! Tyvärr ska jag in till gynakuten igen idag. Det slutar liksom inte blöda. 
    Hur länge har det blött?
  • Anonym (Viola)

För min del fick jag åka in akut i går natt, igen. På dag 11 sedan missfallet och det började blöda mycket igen och jag fick sådana smärtor att jag inte klarade av att vara hemma längre. Det var tydligen bitar av moderkakan som inte kom ut. Det kom ut på plats dock. Ska på återbesök i morgon. Hoppas verkligen att det är klart då.

• FruA78

Monsan: förstår hur du känner dig. Känns som man är på ruta ett igen. Livet känns så orättvist ibland. Tiden rinner iväg, känner mig stressad pga åldern fyller snart 37 påbörjade resan när jag var 35.

Vi har försökt drygt 1,5 år och två missfall. Det tog ett år att bli gravid första gången och sedan gick det på andra försöket. Har äl nu i dagarna men får ju inte försöka förens i slutet av juni.

Håller tummarna nu för er! Kram

• Anonym (S)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-08 16:20:43 följande:

För min del fick jag åka in akut i går natt, igen. På dag 11 sedan missfallet och det började blöda mycket igen och jag fick sådana smärtor att jag inte klarade av att vara hemma längre. Det var tydligen bitar av moderkakan som inte kom ut. Det kom ut på plats dock. Ska på återbesök i morgon. Hoppas verkligen att det är klart då.

Stackare! Det är så man inte vill ha det.
    För mig kommer det bara femkronor och jag har inte ont.

Hoppas allt är ute imorgon och att det bara "efterblöder".

Lycka till imorgon! 

• Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-08 16:11:54 följande:
    Hur länge har det blött?
    Nu har jag fått en tid för skrapning tisdag nästa vecka. Det är bit av moderkakan kvar. Sedan hoppas jag att detta är över.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-08 16:11:54 följande:
    Hur länge har det blött?
    Såg att jag inte svarade på frågan. Typ hela tiden sedan MA'et som var 14 mars, med en dags uppehåll ibland. Men då var jag i vecka 20 så det är ju ganska långt gånget.
  • knaappeen

Tjejer! Är det någon av er som har upplevt ÄL-flytningar några dagar innan BIM ? Som man kan dra som en bro mellan fingrarna?

Vet inte alls om detta är vanligt men har aldrig haft det. ÄL+8 BIM-5 idag

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Anonym (Mal)
    knaappeen skrev 2015-04-08 21:37:24 följande:

Tjejer! Är det någon av er som har upplevt ÄL-flytningar några dagar innan BIM ? Som man kan dra som en bro mellan fingrarna?

Vet inte alls om detta är vanligt men har aldrig haft det. ÄL+8 BIM-5 idag

Jag brukar få så innan mens! Kommer inte ihåg om jag hade så när jag var gravid också... Men brukar du inte ha det annars innan bim så kanske det är ett bra tecken?
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-08 16:20:43 följande:

Hoppas att du mår bättre idag.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?