• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Frögurka

Hej, ny i tråden här. Ja har nyligen haft ett MA, i v12+0. Började blöda 21/3, idag är de 19 dar sen. Undrar när ÄL vanligtvis kommer igång efter ett MF/MA. Tycker mej känna att de är på gång då ja har små mängder ÄL-flytningar sen igår o även känner svag värk - precis så som ja alltid gör. Abledningen till att ja tjivlar är för att ja tycker mej läst o hört att de borde ta längre tid innan de kommer igång igen? Testade supersvagt positivt för knappt 1 vecka sen, idag testade ja negativt.

• Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-07 20:02:24 följande:

Tio dagar efter mitt MA började jag blöda igen efter cirka 4 dagar utan blod. Jag fick komma tillbaka till gynakuten och fick då tre cytotec för att få ut det sista. Fick även en tid för återbesök så de kunde se att allt är borta.

Så om det fortsätter blöda imorgon ring till kvinnokliniken eller gynakuten. För att vara på säkra sidan.

Det blöder inte idag:)
  • Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-07 20:02:24 följande:

Tio dagar efter mitt MA började jag blöda igen efter cirka 4 dagar utan blod. Jag fick komma tillbaka till gynakuten och fick då tre cytotec för att få ut det sista. Fick även en tid för återbesök så de kunde se att allt är borta.

Så om det fortsätter blöda imorgon ring till kvinnokliniken eller gynakuten. För att vara på säkra sidan.

• Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-08 13:06:43 följande:
    Vad skönt. :)
  • hsh

Hej! Jojnar tråden. Fick missfall sjunde januari, & shit det känns som igår. Men är ju länge sen nu känns det som helt plötsligt.. Hur som haver. Jag vill så himla gärna bli gravid igen! Blev gravid superlätt förra gången.. Han behövde typ bara nysa så var det bebis på g. ;) Tog clearblue digital ÄL-tester nu i månadsskiftet, fick smiley & vi hade sex både dag 1 & dag 2.. Känns inte som att det tagit nåt men svårt att veta såhär tidigt såklart.. Kram alla!

• Anonym (Mal)
    Frögurka skrev 2015-04-08 12:56:06 följande:

Hej, ny i tråden här. Ja har nyligen haft ett MA, i v12+0. Började blöda 21/3, idag är de 19 dar sen. Undrar när ÄL vanligtvis kommer igång efter ett MF/MA. Tycker mej känna att de är på gång då ja har små mängder ÄL-flytningar sen igår o även känner svag värk - precis så som ja alltid gör. Abledningen till att ja tjivlar är för att ja tycker mej läst o hört att de borde ta längre tid innan de kommer igång igen? Testade supersvagt positivt för knappt 1 vecka sen, idag testade ja negativt.

Hej!
    Äl kan väl komma senare efter ett missfall eftersom hcg måste sjunka innan man kan få ägglossning igen och det tar väl olika lång tid, men har du testat negativt på graviditetstest kan det absolut vara ägglossning på g. Jag fick ägglossning igen idag, 16 dagar efter missfallet.
  • Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-08 13:11:52 följande:
    Vad skönt. :)

Har alltså lite blodiga flytningar men liksom inget som rinner.
    Så det är nog som det ska......Känner mig lugnare idag.

Vill bara att det helt ska sluta nu. Men det är bara 9 dagar sedan Cytotec.

• Frögurka

(mal)

Vilken v fick du mf? Menar du att äl kommer typ 2 veckor efter att hcg hamnat på 0? Eller räcker de me att de närmar sej 0? ;))

• Anonym (Mal)
    Frögurka skrev 2015-04-08 14:45:34 följande:

(mal)

Vilken v fick du mf? Menar du att äl kommer typ 2 veckor efter att hcg hamnat på 0? Eller räcker de me att de närmar sej 0? ;))

Fick missfall i vecka 10 och skulle gissa att hcg har varit på tillräckligt låg nivå i mindre än vecka innan ägglossningen kom igång. Så det kan nog gå fort om kroppen känner för det.
  • Anonym (Fjäril)
    hsh skrev 2015-04-08 13:28:15 följande:

Hej! Jojnar tråden. Fick missfall sjunde januari, & shit det känns som igår. Men är ju länge sen nu känns det som helt plötsligt.. Hur som haver. Jag vill så himla gärna bli gravid igen! Blev gravid superlätt förra gången.. Han behövde typ bara nysa så var det bebis på g. ;) Tog clearblue digital ÄL-tester nu i månadsskiftet, fick smiley & vi hade sex både dag 1 & dag 2.. Känns inte som att det tagit nåt men svårt att veta såhär tidigt såklart.. Kram alla!

Välkommen!
    Jag förstår verkligen hur du menar - att man vill bara bli gravid igen!! 
    Hoppas att det tar sig snart. 
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?