• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (småland)
    knaappeen skrev 2015-04-08 21:37:24 följande:

Tjejer! Är det någon av er som har upplevt ÄL-flytningar några dagar innan BIM ? Som man kan dra som en bro mellan fingrarna?

Vet inte alls om detta är vanligt men har aldrig haft det. ÄL+8 BIM-5 idag

Enda gången jag hade det var när jag hade svamp. Håll koll ifall färgen på flytningarna ändras eller du får klåda.
  • Anonym (S)

Hur är det med er?

Småblöder fortfarande. Är så trött på det.

Vill börja bebisverkstaden men det slutar ju aldrig. Blöder lite rött/brunt och sen brunt, sen börjar det igen. Blir så frustrerad....men det står att det ska blöda 2-3 veckor så det är väl bara att hålla ut.

• Anonym (Viola)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-09 07:39:23 följande:
    Hoppas att du mår bättre idag.
    Tack, jag mår bra igen. Förutom att jag är trött, men det ska väl järntabletterna fixa.

Var på återbesök i dag och det såg bra ut. Så nu är det bara att vänta ut blödningarna. De verkar hålla i sig... Tog ett gravtest bara för att kolla och det var ungefär lika positivt som tidigare. Blä. Det lät ta tid det här...

Ska försöka att fokusera på annat under tiden. Måste försöka ställa in mig på att det  kanske inte blir fler barn för vår del. Vore så kul, men jag vill inte hoppas för mycket.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-09 16:40:45 följande:
    Tack, jag mår bra igen. Förutom att jag är trött, men det ska väl järntabletterna fixa.

Var på återbesök i dag och det såg bra ut. Så nu är det bara att vänta ut blödningarna. De verkar hålla i sig... Tog ett gravtest bara för att kolla och det var ungefär lika positivt som tidigare. Blä. Det lät ta tid det här...

Ska försöka att fokusera på annat under tiden. Måste försöka ställa in mig på att det  kanske inte blir fler barn för vår del. Vore så kul, men jag vill inte hoppas för mycket.
    Usch vad jobbigt. Går du till en kurator? Jag gör det via gynakuten - det känns bra att få prata med någon professionell. 

Hoppas att du slutar blöda och att du blir gravid igen. Även om det kanske känns långt borta nu. 
  • Anonym (Fjäril)

Usch vad jobbigt. Går du till en kurator? Jag gör det via gynakuten - det känns bra att få prata med någon professionell. 

Hoppas att du slutar blöda och att du blir gravid igen. Även om det kanske känns långt borta nu. 
  • hsh

Någon annan som kör med clearblue digital äl-test? Jag läste på Familjeliv att man borde testa två ggr per dag då det inte alltid ger utslag på morgonurin.. det gjorde jag & fick maximal fertilitet (fast smiley) efter fem dagars testande. Glad i hågen så tänkte jag toppen, nu nuppar vi! Men så läste jag idag att den maximala fertiliteten kan komma till att visas mycket tidigare om man testar mer än en gång per dag.. så nu känns det helt misslyckat, det kanske inte alls blev så optimalt som jag hade hoppats på Vill inte vänta!

• hsh

Efter mitt missfall, där jag såg ett litet foster, så hoppades jag ett tag på att det hade varit en tvilling... självklart var det inte så. Tre veckor efter mf så tog jag test, visade negativt. Jag vågade inte testa så tidigt som du, jag orkade inte se plusset som ändå troligtvis inte skulle stämma.. All styrka till dig!
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-09 16:47:52 följande:

Nej, det gör jag inte. Men jag har liksom accepterat att det inte blev något och vill väl hellre blicka framåt kanske. Kan tänka mig att om tiden går och jag inte blir gravid igen eller att det blir nytt missfall så kanske jag kommer att bli ganska knäckt. Nu nu känns det ändå okej, kanske för att jag får förhoppningar om att det snart är sommar och semester och tid att få till det ofta med mannen... ;)
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-09 17:44:59 följande:
    Nej, det gör jag inte. Men jag har liksom accepterat att det inte blev något och vill väl hellre blicka framåt kanske. Kan tänka mig att om tiden går och jag inte blir gravid igen eller att det blir nytt missfall så kanske jag kommer att bli ganska knäckt. Nu nu känns det ändå okej, kanske för att jag får förhoppningar om att det snart är sommar och semester och tid att få till det ofta med mannen... ;)
    Jag förstår vad du menar, speciellt det där med att bli knäckt om jag inte blir gravid igen. Det är det jag känner mest skräck för, då kommer jag bryta ihop totalt. 
    Just nu tycker jag att det är så svårt att gå vidare när jag bara blöder, jag är liksom redo men inte kroppen. 
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-09 17:54:13 följande:
    Jag förstår vad du menar, speciellt det där med att bli knäckt om jag inte blir gravid igen. Det är det jag känner mest skräck för, då kommer jag bryta ihop totalt. 
    Just nu tycker jag att det är så svårt att gå vidare när jag bara blöder, jag är liksom redo men inte kroppen. 
    Minns inte hur du hade det med åldern, har du den emot dig? Jag är 39 så jag känner lite hur chanserna minskas varje månad.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?