Inlägg från: knaappeen |Visa alla inlägg
  • knaappeen

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Kanske kan hoppa in här ja med.

Plussade i sept o fick konstaterat MA i v13. o skrapades i dec...

3e försöket efter MA misslyckades. Fick mens igår 3 dagar sent, men kände intr samma besvikelse som alla andra månader. Eftrr ma så hade ja jjättekort o sparsam mens 3 grg, varade mellan 1-2 dagar o knappt så ja egentligen ens behövt mer än max 2 bindor :-S

Så känns som att kroppen kanSke börjar bli normal nu o dfr mensen kom senare o förhoppningsvis blir lite rikligare. Så vi tar paus nästa månad o ser hur kroppen reagerar på det.

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • knaappeen
    Mallanmillis skrev 2015-03-19 18:16:58 följande:

Välkommen men samtidigt Så tråkigt att höra att du fått MA :( .. Jag plussade också i sep och fick konstaterar missfall dagen före julafton i v.19. Har nu haft mens två perioder vilket känns bra på ett sätt för då vet man att kroppen återhämtat sig, samtidigt som man vill bli gravid igen. Har bim nästa lördag men tror verkligen inte att jag blir/blivit gravid, känns inte så. Som det ser ut nu så kommer vi också hoppa över bästa månad.

Tack<3

Åh va tråkigt innan ju o allt! Ja fick det konstatera tisdagen 5 dagar innan min födelsedag, fick cytotec på onsdagen o trodde det var över. Så på morgonen på min 25års dag låg jag naken på badrumsgolvet o trodde jag skulle dö!! Värsta födelsedagen hittills

Jag hoppas din känsla är fel o det blir något!

Kanske några som tkr ja e dum i huvudet nu men vill helst inte ha bebis i dec. Fyller sj sent o vill gärna ha knodden ttidigt på året ist. Sen är det ju bara ett plus att kroppen kmr få en paus under april
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • knaappeen

Är på ÄL+7 idag och vi hade tänkt pausa denna månad då min mens har varit ytterst sparsam sen skrapningen 9 dec.

Men så blev det inte o har inga förväntningar om att det tagit sig. Jag tror inte så mkt på det hr med super tidiga symptom men är det möjligt att känna nå redan nu?

Bröstvårtorna började ömma igår(har aldrig så varken före eller senare i cykeln) och nu låg jag och läste på mage i sängen o näsblod började droppa!

Vad sjutton liksom! BIM 13/4

• knaappeen
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 18:33:05 följande:

Tur att jag inte har haft sex ännu. Igår morse kom det lite rött blod och nu för en timme sedan kom det lite mer riklig blödning.

Blev tokförvånad. Haft vita flytningar sen igår morse.....

Är det ok med denna blödning?

Kqn bara tala av egen erfarenhet, jag var blödningsfri 1,5 dag. Hade sex o morgonen efter började det blöda en massa! Tydligen var det rester kvar så forsätter det tkr jag du ska ringa För säkerhetsskull liksom
  • knaappeen
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 19:35:43 följande:

Det blöder väldigt lite. KOmmer bara när jag torkar mig.

Men fick du bli skrapad då eller? Det står att det kan komma en större blödning efter ett tag och att det kan vara normalt.

Känner mig så velig och frågande. JAg tog gravtest innan idag och det var väldigt svagt, men kanske försvinner när det sista blöder ut?

Ja alltså jag lät det vara o täntkr att det var normalt m tanke på allt jag läst.

O ja det gick övee men exakt 1 v senare small det på ordentligt igeb o jag blödde som en stucken gris. En söndag. Så ringde KK på måndagen fick komma på undersökning o fick tid till skrapning några dagar senare.

Vill inte skrämmas så du vet bara ge min historia.

Fick neg på test 6 dagar efter skrapningen.

Men nu blöde ju jag rätt mkt till skillnad från dig

Men ring ändå tkr jag. När det handlar om sådana här känsliga saker är der bättre att vara på den säkra sidan!

Hållee tummarna!
  • knaappeen

Tjejer! Är det någon av er som har upplevt ÄL-flytningar några dagar innan BIM ? Som man kan dra som en bro mellan fingrarna?

Vet inte alls om detta är vanligt men har aldrig haft det. ÄL+8 BIM-5 idag

• knaappeen

Är det bara jag som känner mig otroligt ensam i sorgen efter MA o kampen mot ett nytt plus efter det?

Sambon verkar inte alls berörd o tkr bara jag är överdriven o löjlig typ.

Han är aldrig stöttande undeer mina dåliga dagar. Säger bara att jag aaaaalltid har dåliga dagar o attdetatt det är drygt..han kan aldrig vara m o trösta o stötta.känner mi bara så ensam o har ingen vän direkt o ringa o gråta uut hos, vilket jah verkligen hade behövt dessa dagar.....

• knaappeen
    Anonym (....!!) skrev 2015-05-12 22:38:43 följande:

Hoppar in här, fick MA i början av december med enäggstvillingar, fick stora komplikationer och fick akutopereras.

Slutade blöda två dagar senare.

Men problemet är att vi fortfarande inte plussat trotts regelbunden sex..

Får panik och barnalängtan är enorm!!

Hur lång tid efter MA och skrapning blev ni gravida igen? Om det nu är någon som varit med om samma sak!

Kram på er <3

Skrapades första veckan i dec.

Ännu inget plus tyvärr... Så kan ta ett tag till .
  • knaappeen

Blev visst ännu ett September-plus för mig!!!!

1år o 4 dagar sedan första plusset som slutade i MA v 13.

Junibebis IGEN.

BIM-2

Chockad,inte riktigt fått in det ännu. De få symptom jag haft trodde jag inte va pga grav!

• knaappeen
    Sötsöt skrev 2015-09-29 21:38:26 följande:

Åå va underbart grattis! Hur många dar efter äl e du på?:P

Runt 10-11 ungefär. Inte använt tester så har inte sån koll.
  • knaappeen
    Äppeljuicen skrev 2015-10-21 22:13:29 följande:

Ja främst vill jag ju veta hur långt gången jag är då jag inte haft nån mens sen mf. Mitt MF var ett ma då fostret bara var ca v 5-6 när de gjorde vul när jag börjat blöda v 8+0, så visst vill jag också gärna se att hjärtat börjat slå men annars vill vi nog ha ett andra ul v 12-13 för att vara på den säkrare sidan.

Ååh jag är så dålig på att överdriva eller vara stark nog för att eventuellt kräva ett ul...

Vet du inte hur långt gången du är så måste de ge dig ett VUL så du har koll på det.Annars får du överdriva lite o säga att du har gsnska ont i ena sidan o att gravtestens streck ökat markant på någon dag. Då måste dem utesluta Utomkved.

Vi ska på vårt andra VUL imorn o se om hjärtat slår (7+0) är sååå nervös att det inte kmr göra det
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?