• Tizzen

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hoppar in här i tråden om det är ok? :) Jag fick missfall i onsdags i vecka 5+3. Pratade med kvinnokliniken imorse och dom sa att jag inte behövde komma in på kontroll och att vi kunde köra på direkt så fort jag slutat blöda, hoppas det tar sig direkt ð??? tänkte inte vänta på en "normal" mens innan utan kör på direkt då jag hade ett så tidigt missfall så räknas den som en mens.

• Tizzen

Samma här, börjar räkna från den dagen då det verkligen var färskt blod och inte dessa bruna flytningar jag hade några dagar innan.

• Tizzen

Igår fick jag fullt utslag på ÄL stickan, så nu hoppas jag att det tagit sig :) Två långa veckor kvar att få veta, ska inte hålla på och testa tidigt som jag gjorde förra gången. Hade jag väntat till bim+2 så hade jag aldrig vetat att jag varit gravid :(

• Tizzen

Mensen kom idag på bim, fan vi som prickade ÄL så bra. Men samtidigt så får man väl tänka att kroppen helt enkelt inte var redo på en gång efter mitt MF, men besviken blir man då man läst på många ställen att "man blir lättare gravid direkt efter ett missfall". Nu siktar vi på ÄL om två veckor :)

• Tizzen
    WiMe06 skrev 2015-04-23 19:54:55 följande:
    Vad tråkigt, hoppas det går bättre om två veckor smile1.gif

Förstår hur du känner att man blir besviken. Har själv ÄL nu, så det är klart man hoppas det ska ta sig, för precis som du säger man läser och hör det där att det tar sig lättare väldigt ofta.
    Håller tummarna för er denna månad :)

Ja jag blev så besviken, var nästan säker på att det skulle funka direkt, då jag blev gravid jätte fort förra gången.. Men tydligen inte, hoppas verkligen att det tar sig nästa gång :)
  • Tizzen

Jag förstår ingenting.. Jag skrev ju igår att mensen kom på bim, det kom lite blod sen har det inte kommit mer. Ytterst lite på pappret som rosa flytningar, min mens brukar verkligen inte vara såhär. Vad är det som händer? Någon som haft likadant? :/

• Tizzen
    WiMe06 skrev 2015-04-24 18:10:16 följande:
    Har du tagit test!? Kanske var en nidblödning?
    Tagit ett test men det var negativt, ev att man kan skymta något men tror det mest är ögat som vill se nått.
  • Tizzen
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-24 21:46:22 följande:
    Min mens efter missfallet är pytteliten. Inte alls som min "vanliga" mens.
    Okej, då har det förmodligen nått med missfallet att göra :(
  • Tizzen

Vaknade imorse att mensen drog igång, skönt ändå så man kan se framåt mot nästa ÄL :)

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?