• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • malbjo

Hoppar med här. Är i v 5+2. Har två barn sedan tidigare som är 12 o snart 16. Har ett mf i bagaget april förra året så behöver verkligen positiva tankar:).

Ömma bröst men inte på samma sätt som innan mens utan gör mest ont när jag ligger på magen. Molvärk i magen o trött oxå.

Kommer inte ihåg så mycket av mina tidigare graviditeter.

• Stargi

5+2 och idag ska vi berätta för svärföräldrarna Glad väldigt nervöst! ska tillbringa en vecka med dem så dem lär ju undra annars varför jag inte dricker vin till maten.

• fyrklöver81
    Stargi skrev 2015-01-11 15:21:44 följande:

5+2 och idag ska vi berätta för svärföräldrarna Glad väldigt nervöst! ska tillbringa en vecka med dem så dem lär ju undra annars varför jag inte dricker vin till maten.

Samma som mig då:) mina svärföräldrar blev lite i chock. Väntar ju barn nr 3.
  • SmalltownGirl

Har ett MF i bagaget, behöver otroligt med glada och positivs tankar och feedback nu för oron är extrem!! Jag har precis gått in i vecka sex (5+2) första barnet. Mina bröst känns som två överkänsliga gnälliga och uppsvällda vattenmeloner, mår illa framåt em/kväll men värst av allt är tröttheten.

Är sådär superglad att jag är sjukskriven och hemma just nu pga whiplash så jag kan sova precis bäst fan jag vill, förutom när valpen tokar!!!

Svullen är jag, men är rätt så liten i mig själv så man ser alla förändringar så tydligt.

Men de syns och det börjar bli svårt att dölja!

• rosali84

Får jag oxå vara med här? Behöver mer positiva inlägg och tankar nu, då jag själv känner att oron börjar äta upp mig. Bara efter att ha läst era inlägg här känns det redan lite bättre.

Är i v 6+5 idag. Mina symtom kommer och går, men oftast finns de där. Det är superkänsliga bröstvårtor, illamående (som konstant åksjuka) och extrem trötthet. Gasig och uppblåst mage känner jag oxå av. Känner mig svullen om magen, men är inget som syns än.

Detta är mitt och sambons 2:a barn. Har en dotter född -12. Med henne fick jag ingen mage förrän nån gång efter v 20, vid RUL då syntes det inte alls att jag var gravid och det var lätt att dölja länge på jobbet. Spännande att se hur det blir med det denna gången.

• Lovven

Jag hoppar in här också :) har bf 1 sept och är alltså i vecka 7. Det här är mitt första och jag är glad men livrädd :) min sambo har en snart 4 åring sen tidigare som vi har varannan vecka. Jag är svullen som en boll, mina bröst sprängs och jag har halsbränna :)

• Nydahl

Här har jag en kvällsbild. Har inte haft molvärk på några dagar men de har jag lite nu och de lixom drar i livmodern

Svar på tråden en positiv tråd bf september