• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Lissing
    niinnii87 skrev 2015-01-10 09:37:25 följande:

Grattis till alla nya plus! Å välkomna! :)

Imorgon går jag in i vecka 6. Har otroligt svårt att sova på nätterna.. Å dessutom har klådan hittat mig redan! På nätterna är den som värst under fötterna. På dagarna är den som värst på magen å brösten!

Magen bråkar med mig. Ena dagen är jag trög i magen andra dagen lös.

Är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Första barnet kom tröttheten först vid vecka 8 å gav med sig (det värsta) vid vecka 15 tror jag. Å andra barnet va de inte så farligt alls. Men där va de annat som va värre istället.

Denna gången är alla symptomen tidiga å värre..

Muntorrheten har även satt in.. Hoppas symptomen lugnar ner sig snart.

Vilka/vilket symptom är värst för er?

Jag har också massa klåda, hade dock inte kopplat ihop den med graviditeten. Har också under fötterna, kliar som en dåre men har svårt att få bort det Tungan ute är det verkligen ett gravsymtom? Glad 
    081118, 100703, BF 150912
  • nasj

Skönt att höra att fler har samma symtom som jag,nattsvettningar,huvudvärk trött, ont i kroppen mm, fattar dock inte att det är så mycket denna gång så tidigt dessutom,mina 2 tidigare graviditeter har mina ända gravproblem varit lätt illamående och halsbränna,inget annat överhuvudtaget under hela graviditeterna.Känns som den här börjar med en tuff start,hoppas det är snabbt övergående

• niinnii87
    Lissing skrev 2015-01-10 17:10:38 följande:
    Jag har också massa klåda, hade dock inte kopplat ihop den med graviditeten. Har också under fötterna, kliar som en dåre men har svårt att få bort det Tungan ute är det verkligen ett gravsymtom? Glad 
    081118, 100703, BF 150912
    Jag kopplar klådan till grav iaf. Haft så med dom två andra oxå ;)
  • OupaOupa

Hej allesammans! Jag är gärna också med på ett hörn. Jag plussade tidigt, 1 januari med bf 22 september, jag är alltså 3+4 idag.

Tyvärr har jag haft småblödningar men jag försöker vara positiv även om jag har ett mf med mig i bagaget.

Mina symptom än så länge är lite molvärk till och från, ömma bröst och jag blir lättare andfådd.

Så nu håller jag tummarna för att bubblan håller sig på plats :)

• Stargi

Hoppar gärna in här :) plussade på nyårsafton :)
    har inga symptom förutom molvärk i nedre delen av magen. 
    vad roligt att följa varann

• Nydahl

Ja de blir kul att följas åt :)

Vi kan även lägga upp bilder, kanske ingen som vill de just nu men om några veckor ;)

När kom er mage förra grav?

• niinnii87
    Nydahl skrev 2015-01-10 22:58:28 följande:

Vi kan även lägga upp bilder, kanske ingen som vill de just nu men om några veckor ;)

Såhär såg jag ut i vecka 13.. Va inte länge man kunde hålla den graviditeten hemlig.. Lär bli samma denna gången då arbetskamrater frågat mig idag för att det syns :O
  • MillisVanillis
    Nydahl skrev 2015-01-10 22:58:28 följande:

Jag kan lägga upp :) v 4+2 och jättesvullen, inte platt mage innan men ser inte ut så här.

Magen kom tidigt förra gången oxå men har ingen bild på det i telefonen.
  • Nydahl

Jag är jätte svullen på kvällen och mindre svullen på morgonen men jag tycker endån de syns på morgonen med. Problemet är att jag bara jobbar på kvällen ( hemtjänsten) och de är faktiskt några av pensionärerna som redan spekulerar på om jag är gravid (går in o vecka 7 idag) denna bilden är tagen nu, lägger upp en kvälls bild senare

• fyrklöver81

Härligt med en positiv tråd med alla plus:)

Här är det v 5+1 idag och vi ska berätta nyheten för svärföräldrarna.

Jag är som ett monster med cravings på citronvatten. Sover dåligt på natten och fryser mycket. Lite illamående och Molvärk till och från.

Trevlig söndag!

Svar på tråden en positiv tråd bf september