• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Lovven
    mami0912 skrev 2015-01-12 20:27:37 följande:

Godkväll. Tiden går verkligen undan, är i vecka 6 redan. Bara 34 kvar

Idag fick jag pratat med min barnmorska och ska på inskrivning 9/2 :) Ska bli så mysigt att få göra detta en tredje och sista gång :)

Jag är också jättesvullen, har inte vågat ställa mig på vågen än. Haha. Min arbetsbyxor börjar redan sitta tight.. Hur ska detta sluta

Är det någon här som har någon känsla vad de är för filur som ligger i magen? :)

Jag går in i vecka 8 på onsdag :) jag har fått för mig att det är en kille. Vet inte varför men jag kommer kolla när det är dags :)
  • nasj

Kul med alla magar.Är också svullen som f-n Men i mina 2 tidigare graviditeter har min riktiga gravid mage inte ens syns innan 6:e månaden.När jag var höggravid med första barnet och gifte mig hade jag vanlig brudklänning i strl S,så ser bistert fram emot att jag bara kommer se bulltjock ut i 6 månader till
    Den här graviditetet tog jag testerna 5 och 3 dagar före BIM så att mensen inte kom i lördags gjorde mig överlycklig (läste på den där jäkla bipacksedeln att det enda som kan ge utslag som positivt om man inte är gravid är cancer och fick lätt panik att jag kanske var döende,att gravsymtomen dessutom avtagit gjorde inte saken bättre)men skam den som ger sig, idag har jag suttit på en 8 timmars föreläsning och känt ca 355 ggr att jag borde ta o spy lite i handväskan,dock väldigt glad att känna något även om det är illamående

• Moonlight83
    fyrklöver81 skrev 2015-01-12 19:54:00 följande:

Ni som ska göra VUL, va har ni för anledning till detta? Är lite sugen med, men vet inte vad jag ska säga som anledning. Hör finns det privat klinik som gör det för 300kr. :)

Vi fick ett ma i v18 i somras.Överläkaren sa då att vid nästa graviditet så är det bara att ringa så får jag extra vul och ul.
  • supertrouper

Jag har fått för mig att det är en kille. När vi åt middag på kvällen efter insättningen så klappar dottern mig på magen och säger 'det är lillebror därinne' - vi har inte berättat något för henne så blev lite ställda. Men hade redan innan på känn att det kommer bli en pojke denna gång. Vi får se om vi kommer tjuvkika innan födelsen denna gång

• Zmarchie

Hej. Jag hoppar också in här :) bf 3/9

Det blir vårt tredje barn, har två döttrar födda -10 & -12.

Symptomen kommer och går, mest illamående och molvärk samt hungrig som en varg mest hela tiden. Jättesugen på stekt potatis och varma mackor med ost av någon konstig anledning.

• nasj
    supertrouper skrev 2015-01-12 19:24:19 följande:

Hmm ... när jag pratade med MVC sa hon att det var en tid för inskrivning jag fick den 20/1 men nu när jag ser att ni andra fått tid för hälsosamtal innan inskrivning undrar jag om det blir det istället.

Känner verkligen inget behov av att träffa BM bara för att få predikan om vikten av att hålla vikten och avstå från narkotika, tobak och alkohol. Det är inget jag beblandar mig till vardags heller (inte helnykterist men dricker väldigt sällan och då väldigt måttligt). Och att man inte ska "äta för två" vet jag ju redan. Är det bara jag som tycker det där hälsosamtalet är rätt onödigt för de flesta människor? Jag förstår att det är obligatoriskt första gången, men det är ju samma info andra gången.

Åhh håller verkligen med,kan förstå de som gör det första gången,men för mig är det 3:e,så inte särskilt sugen på massa hälsoinfo.Tänkte faktiskt avvakta till v 10 innan jag ringer mvc,känns bättre att slippa oroa mig för missfall redan nu. Funderar dock på ett tidigt ultraljud på nån privatklinik,bara för att se att allt är i sin ordning,vore ännu värre om jag väntat 10v,så finns det inget kvar där
  • Nydahl

Jag ska till läkaren på torsdag ( första besöket är med läkare i Danmark ) då får jag tid för vul, men jag ska se om jag inte kan få ett på torsdag redan. Har lite svårt att tro att där är en liten därinne ;) så jag har ingen aning om vad barnet har för kön men vi har ju redan två pojkar så de hade inte förvånat mig med en till :)

• supertrouper

Börjar bli nervös inför nytt VUL imorgon, jag har en positiv känsla men undrar över om man ska få se 1 eller 2 hjärtan. Det var ju 2 lika stora embryon på VUL förra onsdagen.

Någon annan som har problem med extrem trötthet på kvällarna, ständig törstighet och hunger? Om jag inte ätit på 2-3 timmar, värst är det när jag vaknar, får jag ett väldigt obehagligt sug i magen. Det räcker inte med att äta något litet snacks utan jag måste fylla magen för att det ska gå bort.

• SmalltownGirl

Jisses, allt jag äter smakar salt! Och då menar jag SALT. Älskade salt tidigare men nu smakade frukostmackan med skinka (förvisso) bara salt.

Jag mår mest illa om jag inte äter när jag blir hungrig, och de går på 0-1 sekunder, sen slår det om och då får jag tvinga i mig allt jag ser för illamåendet ska släppa.

En fråga, äter ni folsyra dagligen?

• Lovven
    SmalltownGirl skrev 2015-01-13 09:27:29 följande:

Jisses, allt jag äter smakar salt! Och då menar jag SALT. Älskade salt tidigare men nu smakade frukostmackan med skinka (förvisso) bara salt.

Jag mår mest illa om jag inte äter när jag blir hungrig, och de går på 0-1 sekunder, sen slår det om och då får jag tvinga i mig allt jag ser för illamåendet ska släppa.

En fråga, äter ni folsyra dagligen?

På mvc rekommenderade de vitaminer och folsyra så numera äter jag det varje dag :)
Svar på tråden en positiv tråd bf september