• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Ninna_71

BF 10/9, alltså i vecka 6 nu. Mitt tredje barn och pojkvännens första. Eftersom jag är såpass gammal (kommer att bli 44 i december) var det alls ingen självklart att vi skulle kunna få ett gemensamt barn, men nu är vi glada, förundrade och förstås nervösa. Hoppas och önskar det ska gå vägen, men ska försöka hålla det för oss själva så länge som möjligt förbi tester och så, så att inte familj och vänner ska behöva oroa sig lika länge som vi

Glad och nervös, väldigt trött och ofta yr, utan matlust men inte illamående hittills. Däremot ömma och stora bröst. Gått upp en storlek i bh redan och behöver snart byta ut den också. VAr ska detta sluta... Känner i princip igen mig från tidigare graviditeter men då var jag inte så här yr och brösten växte inte så tidigt så lite överrumplad är jag.

• Lovven

Det är svårt att hålla för sig själva tycker jag! Vill ju gärna dela sina känslor!

• Lizza85

Hej, hoppar in om jag får. Fick plus på stickan imorse bim-2 så för mig är nytt.

Är beräknad den 23/9. Detta blir mitt fjärde barn, har tvillingkillar på 1,5år & en till kille 4 år :)

Jag är svullen haha

• malbjo

Så var det dags för jobb, första passet sedan jag plussade. Uniformsbyxorna går knappt att knäppa och jag mår fruktansvärt illa så alla lär väl misstänka något när jag stoppar i mig apelsiner på tvären för det och rostat bröd är typ det enda som går ner :). Spännande att se hur jag skall orka med 4 kvällar i rad och sedan kalas för sonen till helgen puhhh men jag har världens roligaste jobb och att få se sonens min när han får sitt efterlängtade biljardbord kommer få all trötthet att flyga iväg, iaf för stunden.

Ha en bra vecka alla

• in the making

Som jag ser fram emot att få en liten mage, sist dröjde det till efter RUL innan magen kom. Jag kommer ihåg att det kändes så konstigt att åka på ultraljudet utan att det syntes någonting! Men det fanns någon där inne. Och nu är inte magen lika vältränad så då kanske jag inte behöver vänta lika länge.

Jag har typ noll symtom, men det är jag ganska tacksam för. Men veckorna får gärna gå lite fortare nu, är 5+1 nu.

Har ni kontaktat MVC än? Kommer inte ihåg när jag gjorde det sist...

• MillisVanillis

Jag kontaktade mvc förra onsdagen för att få en tid som passar med jobbet :) plus att jag vabbade så slapp ringa från jobbet :)

• Kookie
    Minlillaninja skrev 2015-01-11 22:55:51 följande:

Vad kul med någon med samma Bf!

Jag hoppar såklart in här med, positivt är alltid trevligt :D

Väntar barn nummer 2 i ordningen och är då beräknad till 15/9
    Är alltså i v 5  ( 4+4. )

Illamående om jag slarvar med maten (men ingenting inte ett salt kex rättar till) och trötthet, och svullna bröst. ;)
    Annars mår jag oförskämt bra :)

Vad roligt, jag har också bf 15/9 :)
Svar på tråden en positiv tråd bf september