Inlägg från: in the making |Visa alla inlägg
  • in the making

en positiv tråd bf september

Hejsan. Får jag oxå vara med?

Fick ett + på nyårsafton och för oss betyder det att BF blir 12september. Vi har en -12 sedan tidigare men jag känner mig mer nojig nu, så en positiv tråd vore super! Har hittills bara molvärk och lite yrsel som symtom.

Sist startade förlossningen på BF och tog ungefär 24timmar, med 6h hemma och resten på förlossningen epiduralen fungerade så bra att jag inte kände några krystvärkar så då tog de bort den och gav värkstimmulerande istället, mycket oskönt. Sugklocka pga dåliga hjärtljud och sen var prinsen ute <3

• in the making

Som jag ser fram emot att få en liten mage, sist dröjde det till efter RUL innan magen kom. Jag kommer ihåg att det kändes så konstigt att åka på ultraljudet utan att det syntes någonting! Men det fanns någon där inne. Och nu är inte magen lika vältränad så då kanske jag inte behöver vänta lika länge.

Jag har typ noll symtom, men det är jag ganska tacksam för. Men veckorna får gärna gå lite fortare nu, är 5+1 nu.

Har ni kontaktat MVC än? Kommer inte ihåg när jag gjorde det sist...

• in the making

Jey då var illamåendet här, fast efter blödningar i helgen så är jag glad över illamåendet!

• in the making

Jag äter också postafen började med en tablett morgon och kväll men håller det till en på morgonen bara nu eftersom jag blev så fruktansvärt trött av dem. Tar bort i princip allt mitt illamående!

TreA skrev 2015-02-11 19:50:20 följande:

Någon som äter Postafen? Tycker ni det hjälper? Funderar på om det är helt ofarligt och "det bästa"?! Tyckte inte hon på MVC verkade veta... Satt och bläddrade och läste i sin bok...

• in the making

Ja jag har ätit dem för åksjuka (tåg) förut och då brukade jag somna efter en timme ungefär, bra vid resor men inte på jobbet.. Men jag blir inte trött lika fort nu, utan efter några timmar snarare men jag somnar inte iaf :)

• in the making

Hur har ni det alla positiva själar?

Jag har varit lite negativ och nojig ett tag men vaknade imorse med denna kula

Jag var rejält kissnödig men den övre delen var hård och jag gissar på att blåsan tryckt upp livmodern, kan det vara så?

Det känns även som att magmusklerna börjat dela dig, någon fler som kännt det?

• in the making

Sist syntes det ingenting på mig förrän efter v20, syns inte jättemycket nu heller med kollegorna kollar lite snett vi ska lyssna efter hjärtljud den 27e så efte det tänkte vi berätta.. Har haft magsjuka i helgen och nu känns det som att jag håller på att få feber, drar verkligen på mig alla sjukdomar som går på förskolan nu..

Kanske vore bra att få vila någon vecka 1StoltMamma?

Grattis till er Emlan88! Vad roligt att få tjuvkika lite..

• in the making

Vad mysigt att se liten 1stoltmamma! Skönt att allt ser bra ut, vila upp dig nu så orkar du säkert jobba snart igen.. Har ni fått.rul-tid redan?

Vi har inte ens varit på första provtagningen än.. Känns sent att göra den i v16 som jag ska?

• in the making

Hm antar att gravidhormonerna slagit till igen, var så fruktansvärt sugen på att baka någonting hela dagen idag. Bakade ikväll och tappade intresset redan innan degen var klar, slipade inte sleven och har inte ens provsmakat de nya kakorna än, äter yoghurt istället..

OH well kanske blir kaksugen imorgon eller nå..

Smalltowngirl låter mysigt, vi ska få lyssna efter hjärtat första gången på fredag -längtar och är nervös för att det ska vara tyst..

Sist kändes det som fiskfladder när sonen började röra sig i magen, anade någonting liknande idag så det känns lite bättre inför fredagens bm-besök..

• in the making

V16 (15+4). Vi har en pojke som blir tre till sommaren. Har anat lite fladder.

Häftigt med utanpå buffar redan!

Testa att låta henne då uppdrag typ duka bordet medan du lagar maten, om hon hjälper dig kanske hon accepterar att vara i närheten och inte NÄRA hela tiden.?

• in the making

Fick höra hjärtljuden idag, tickade fint på i 153. <3 jag hade fina blodvärden oxå känns skönt nu! Vad löjlig man känner sig efter att ha nojat om att det inte skulle finnas någon där.. RUL 24/4 så nu har väntan dit börjat

Spänningshuvudvärk har jag oxå från nacken, jag brukar värma nacken med en vetekudde så lättar det ganska mycket faktisk..testa ni oxå!

• in the making

Fina bilder niinnii!

Igår fick min sambo känna sparkar för första gången denna graviditet och imorgon är det dags för RUL. Har haft lite mardrömmar om detta, men det ska gå bra har jag bestämt

• in the making

Vad skönt det låter med grav.penning, jag har semester tre veckor sen jobba i fyra veckor och så semester en vecka innan BF. Känns som att det kan bli tungt att jobba där i slutet men det ska väl gå..

Jag mår toppen om jag räknar bort tröttheten. Jag har dock börjat noja om att bebisen kommer vara stor jag oxå. Sonen vägde precis 4kg och den här följer hittills samma sf kurva ???? så den lär väl bli större än sonen gissat jag på?

Vilken härlig mage btw! Visst är det fantastiskt hur magens form har och kan ändras på bara 7månader!?

• in the making

Ingen bebis men ett besök på förlossningen efter att jag vaknat imorse med blödningar och en rejäl blödning när vad jag tror var slemproppen lossade/kom ut. Men bebis mår bra, jag hade en hel del sammandragningar men tappen var högt upp och bakåtvänd, mjuk som den tydligen ska vara så nu är vi hemma och får se om det händer nå framöver. Är "bara" 37+6 så jag har inga större förhoppningar om en förlossning SNART..?

• in the making

Ingen bebis men ett besök på förlossningen efter att jag vaknat imorse med blödningar och en rejäl blödning när vad jag tror var slemproppen lossade/kom ut. Men bebis mår bra, jag hade en hel del sammandragningar men tappen var högt upp och bakåtvänd, mjuk som den tydligen ska vara så nu är vi hemma och får se om det händer nå framöver. Är "bara" 37+6 så jag har inga större förhoppningar om en förlossning SNART..?

• in the making

Fick en stor blödning natten mot söndag, åkte in på observation och där drog förlossningen igång lite smått, det stannade av igen vid 4cm sedan tid de hinnan och vips en timme senare var vi en prinsessa rikare i familjen ???? tyvärr lossade inte moderkakan så det blev operation (lokalbedövning) och fick inte träffa de andra på tre timmar och blodtransfusion idag eftersom jag förlorade 2,5L. Men nu mår vi bra och är superlyckliga!

Har ni namnförslag så tar vi tacksamt emot för vi var helt säkra på att det var en pojke..

Svar på tråden en positiv tråd bf september