• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Zmarchie
    SmalltownGirl skrev 2015-01-13 09:27:29 följande:

Jisses, allt jag äter smakar salt! Och då menar jag SALT. Älskade salt tidigare men nu smakade frukostmackan med skinka (förvisso) bara salt.

Jag mår mest illa om jag inte äter när jag blir hungrig, och de går på 0-1 sekunder, sen slår det om och då får jag tvinga i mig allt jag ser för illamåendet ska släppa.

En fråga, äter ni folsyra dagligen?

Och jag vill att allt ska smaka salt :)

Jag äter Aco gravid, som är vitaminer och folsyra.
  • supertrouper

Jag äter både multivitamin och extra D-vitamin och folsyra men det beror på att jag har brist på dessa sen tidigare.

Nattalind, var tacksam! Jag hade samma förra veckan, nu ångrar jag att jag beklagade mig!

• fyrklöver81

Någon mer än jag som har sjuka humörsvängningar? Är hemma idag och ligger på soffan och domderar :/ det är så jag skäms. I eftermiddag måste jag rycka upp mig och baka lite med mina fina barn.

• supertrouper

Oh ja!

Varit hemsk senaste veckorna men faktiskt mycket bättre igår och idag. Det finns hopp! :)

fyrklöver81 skrev 2015-01-13 13:14:51 följande:

Någon mer än jag som har sjuka humörsvängningar? Är hemma idag och ligger på soffan och domderar :/ det är så jag skäms. I eftermiddag måste jag rycka upp mig och baka lite med mina fina barn.

• Lovven

Jag! Ena dagen lycklig och super glad, andra nere och vill bara gå i ide.
  • SmalltownGirl

Åh, du är inte ensam...... Sambon får sig en känga rätt ofta tycker jag, lider med honom nu i efterhand

• Kookie
    fyrklöver81 skrev 2015-01-12 19:54:00 följande:

Ni som ska göra VUL, va har ni för anledning till detta? Är lite sugen med, men vet inte vad jag ska säga som anledning. Hör finns det privat klinik som gör det för 300kr. :)

Jag ska göra VUL pga tidigare utomkveds (X) .. men trots att jag har haft det, så verkar dom väldigt restriktiva med att ge VUL. Och vill inte göra ett för ens jag är i v 6-7, vilket jag kan tycka är väldigt sent för att säkerställa att det inte är ett nytt X..
  • fyrklöver81
    Kookie skrev 2015-01-13 16:23:42 följande:
    Jag ska göra VUL pga tidigare utomkveds (X) .. men trots att jag har haft det, så verkar dom väldigt restriktiva med att ge VUL. Och vill inte göra ett för ens jag är i v 6-7, vilket jag kan tycka är väldigt sent för att säkerställa att det inte är ett nytt X..
    Ok! Själv har jag tänkt om och ska lyssna på min kropp. Finns ingen direkt anledningen för mig att göra det. Förutom en stor envishet. Men jag har diverse symtom och ingen blödning så jag ska försöka se framåt och njuta.

Förstår dock dig. Håller alla tummarna för att det ser bra ut.

Förstår även andra som gör det. Man får göra som man vill:) himla bra ordspråk:)
Svar på tråden en positiv tråd bf september