• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Spegeelbild

Den stavar ju som den vill stava när jag skriver från telefonen, hoppas ni förstod än då :)

• Spegeelbild

Tack :) jaha va roligt , nu om allt går bra, så tror jag nog bebis kommer en månad tidigare för det har båda dom andra bebisarna velat göra 35+2 och 34+5 så är iaf beredd nu :p

ska bli spännande se hur fort denna graviditet går nu när jag både pluggar en lärlingsutbildning och har två små hemma ;)

• supertrouper

Samma här fast inte vanligt illamående för min del, alltså inte det här "jag håller på att kräkas"-illamåendet utan mer som en tjock känsla i magen och halsen och väldigt mycket saliv. Hoppas det snart försvinner

fyrklöver81 skrev 2015-01-16 02:40:43 följande:

Kan inte sova. Illamående de luxe :/

• Wooden
    Spegeelbild skrev 2015-01-16 06:25:43 följande:

Ska försöka ringa barnmorkan idag och få en tid för inskrivningssamtal :) tihi

Det försökte jag med imorse, men jag ska inte bli uppringd förrän vid 11 på måndag :/
  • Emlan88

Jag ringde o bokade inskrivning igår, så den 2:a Mars är det dags, går förhoppningsvis fort dit. Just nu känns det som tiden går jättesakta, vill ju berätta för alla men tycker det är för tidigt, vecka 6 idag. En kompis (som är barnmorska) och min bror är dom enda som vet. Har ni berättat än eller när tänker ni göra det? :)

• NattaLind
    Emlan88 skrev 2015-01-16 09:50:21 följande:

Jag ringde o bokade inskrivning igår, så den 2:a Mars är det dags, går förhoppningsvis fort dit. Just nu känns det som tiden går jättesakta, vill ju berätta för alla men tycker det är för tidigt, vecka 6 idag. En kompis (som är barnmorska) och min bror är dom enda som vet. Har ni berättat än eller när tänker ni göra det? :)

Våra föräldrar vet och min bästa vän. Bra ifall något skulle hända. Annars kommer vi berätta för alla inklusive jobbet efter UL i vecka 12 :)
  • Emlan88
    NattaLind skrev 2015-01-16 09:57:27 följande:

Våra föräldrar vet och min bästa vän. Bra ifall något skulle hända. Annars kommer vi berätta för alla inklusive jobbet efter UL i vecka 12 :)

Ja, jag tänkte på det också, skulle något hända kommer jag ju ändå prata med mamma, för vi pratar ju om allt. Men min svärmor däremot, hur go som helst men en riktig skvallertant ;) Inte säker på att hon kan hålla tyst.
Svar på tråden en positiv tråd bf september