• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Nydahl

Har varit på Apoteket och de finns inga näsdroppar man får ta :(

Jag ska på vul bästa torsdag :) längtar , har inte många symtom alls och just nu har förkylningen övertag med symtom!

• beetroots
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-21 10:44:13 följande:

Ja, denna bebismage vad jag längtar!

Men min man längtar nog faktiskt till och med mer än vad jag gör om det är möjligt :)

Åh va härligt! Trodde inte min sambo skulle reagera så bra (även om det var planerat) men han är noga med vad som ska ätas och lagar massa mat och letar recept nu och att jag måste äta tillräckligt haha :D
  • BortaIdetBlå

Jaha tack! Allt detta är så nytt så har inte hunnit ned o fatta galoppen :p kan fortfarande inte tro att ja e med barn :)

• ettnyttliv2014
    beetroots skrev 2015-01-21 12:08:37 följande:
    Åh va härligt! Trodde inte min sambo skulle reagera så bra (även om det var planerat) men han är noga med vad som ska ätas och lagar massa mat och letar recept nu och att jag måste äta tillräckligt haha :D
    Hihi det är precis som det ska vara då :)
  • kvinna86
    niinnii87 skrev 2015-01-20 22:32:50 följande:
    Känner igen tröttheten. Jag å barnen va lediga igår. Hade världens värsta huvudvärk.. Å barn som ska ha lunch å underhållning.. När dom stora måstena va gjorda sa till barnen att dom fick kolla på film medans jag la mig för att vila.. Jag sov i 2 timmar.. Å somnade dessutom som en stock på kvällen sen igen.. Brukar ha svårt för att somna annars om jag vilat. Å vilka underbara barn jag hade sen då.. Som lät mig sova så länge... Är ändå en 4åring å en 6åring... (Man sover ju iofs inte så djupt med två barn hemma så jag hörde ju allt dom gjorde..)
    Ja jag somnade också som en stock även på kvällen sen, redan 21.30. Brukar annars lägga mig tidigast 23 så känns mig som en zombie... Känner du igen detta i dina tidigare graviditeter också?
  • ettnyttliv2014
    kvinna86 skrev 2015-01-21 19:16:49 följande:

Ja jag somnade också som en stock även på kvällen sen, redan 21.30. Brukar annars lägga mig tidigast 23 så känns mig som en zombie... Känner du igen detta i dina tidigare graviditeter också?

Hihi själv stupar jag i säng senast 8 på kvällen sen jag plussade, lite frustande bitvis men det har aldrig tidigare varit så skönt att vila /sova... Kan inte fatta hur de med småbarn klarar av att vara gravida samtidigt... Men de kommer väl naturligt
  • MaCeLu

Jag är också jättetrött hela tiden!!

Sen spänner det i livmodern. Jag har fått finnar och ngt ömma bröst...

Annars mår jag bra. Hoppas slipp illamåendet!

• vangbang
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-21 19:52:42 följande:

Hihi själv stupar jag i säng senast 8 på kvällen sen jag plussade, lite frustande bitvis men det har aldrig tidigare varit så skönt att vila /sova... Kan inte fatta hur de med småbarn klarar av att vara gravida samtidigt... Men de kommer väl naturligt

Jag har en liten kille på 15-16 månader.. tro mig! Jag e helt färdig varje eftermiddag. Han håller på att inskolas på förskolan o bara det e utmattande! Han får just nu 5-6 tänder samtidigt vilket innebär att han vaknar MINST fem gånger per natt o pappan jobbar skift.... trött gravid mamma!
  • niinnii87
    kvinna86 skrev 2015-01-21 19:16:49 följande:
    Visst va ja trött med dom andra barnen också, men tror inte det var sån här trötthet!

Idag har jag inte kunnat sova på dagen trots stora försök, illamåendet har varit katastrof! :( å brösten gör så jäkla ont.. Nu får dom sluta göra ont... :( haft ömma bröst i 5 veckor nu..
  • kvinna86
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-21 19:52:42 följande:
    Nä jag fattar inte heller hur man gör om man även har småbarn. Denna trötthet är inte normal... Men man verkar klara av mer än vad man tror hela tiden så den biten ska väl lösa sig också.
Svar på tråden en positiv tråd bf september