en positiv tråd bf september
Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)
Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)
Välkommen vangbang!
Angående nässpray, jag tror Nasonex är mest lämpligt för långtidsbruk och under graviditet. Problemet med nässpray för förkylningstäppa är att man ofta blir beroende efter 2v och sen förstörs slemhinnorna i näsan. Kortisonpreparat är mer långtidsverkande.
Även jag känner igen tröttheten, är helt slut framåt eftermiddagen och vill bara sova. Vet inte hur jag ska kunna vänta med att berätta på jobbet när man är helt sänkt efter kl 15.
Illamåendet har jag tack och lov sluppit, bara rejält sug i magen om jag inte äter regelbundet. Och de större brösten kan jag (och maken) absolut leva med! :)
Hoppar in här, plussade igår med digitalt. Så om allt går som de ska så har vi en liten beräknad den 30/9. Detta blir andra barnet
Välkommen 1StoltMamma!
Okej, misstänkte att de skulle vara något sånt, dvs allt det man redan läst sig till... Men det är ju lika bra. Att gå på men lite dumt att de är veckorna efter varandra... Oj ja att bestämma sjukhus gör det ju verkligen mer på riktigt! Kul! Åh vad jag längtar till första ultrajudet, önskar att de va något tidigare än rul...
Hej!
Plussade i morse och är lite chockade, både jag och min man. EN ENDA GGN på fyra år missade vi att skydda oss och nu är jag gravid i vecka 4+2.
Det är mitt femte barn jag nu väntar och jag känner mig så osäker på om det här är rätt.
Vi var ju klara med små bebisar här.
Har haft en del tecken, men trodde ändå aldrig det skulle vara så att jag verkligen VAR gravid.
Är det fler som inte planerat sin graviditet här inne?
Jag hoppar med in här!
Första barnet och är beräknad att föda den 25 sept.
Ska på hälso samtal den 10/2 och ni får gärna berätta vad dem gör o säger på samtalet :)?
Är i v 4+3 (lite osäker, appen säger oxå V5 för mig)
Jag hoppar med in här!
Ska på hälso samtal den 10/2 och ni får gärna berätta vad dem gör o säger på samtalet :)?
Jag hoppar med in här!
Välkomna alla nya!
På inskrivningssamtalet går man igenom sin bakgrund och hälsa, graviditeten och planeringen av uppföljning av graviditeten (vilka prover och undersökningar som ska tas, hur ofta och när man ska träffa barnmorska och så). Man vägs och kollar blodsockervärde och järnvärde samt urinprov för att kolla att man inte har socker eller protein i urinen. Man har också ett hälsosamtal där man går igenom vad man bör undvika (onyttig mat, droger, alkohol, tobak) och vad och hur man bör äta för att bebisen ska må bra.
Vår graviditet var i allra högsta grad planerad, IVF eftersom vi inte kan få barn på naturlig väg.
MaCeLu, din berättelse liknar min kollegas. De hade 2 äldre barn och tyckte de var klara med småbarn när de 'av misstag' blev gravida efter att ha glömt p-piller några dagar. Min kollega (mannen) var först inte särskilt glad över det men när bebisen väl kommit (och sen dess, 2 år nu i vår) så har han varit jätteglad.