• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Lissing
    supertrouper skrev 2015-01-22 21:19:05 följande:
    Lissing, vad roligt! Grattis! Jättefin bild!
    Tack
    081118, 100703, BF 150912
  • Linette

Hej på er. Jag var på ett hälsosamtal idag och har inskrivining den 23 februari. . BF 20 sept. I eftermiddag har jag fått ont i magen. Inga blödningar eller något. Kan de vara sk. Växtvärk eller ska man vara orolig? Skulle vilja ha ett vul så man ser att allt e ok men de verkar vara svårt att få!

• Lissing
    Linette skrev 2015-01-22 22:16:38 följande:

Hej på er. Jag var på ett hälsosamtal idag och har inskrivining den 23 februari. . BF 20 sept. I eftermiddag har jag fått ont i magen. Inga blödningar eller något. Kan de vara sk. Växtvärk eller ska man vara orolig? Skulle vilja ha ett vul så man ser att allt e ok men de verkar vara svårt att få!

Jag har ofta växvärk, inget konstigt med det
    Tror inte det är någon fara, du blöder ju inget heller så det är ett gott tecken
    Jag fick betala mitt UL själv, på privat klinik.
    Det har jag gjort under alla mina graviditeter.
    Vänd dig till en sådan om du inte kan få ett från din MVC.
    081118, 100703, BF 150912
  • Knappklara
    Linette skrev 2015-01-22 22:16:38 följande:

Grattis till bebisen :) Ont i magen hör till från och till, var inte orolig. Tänk hur mycket som händer i din kropp nu? :) Som sagt, vänd dig till en provat klinik. Har inga erfarenheter om att det är svårt att få tid?! men det beror ju på vart man bor. Jag fick tid direkt i v7, inga problem alls och har en till tid inbokad igen i v.13 bara för att var på den säkra sidan. Gratis med högkostnadskort eller 320kr per gång annars, lätt värt.
  • 1StoltMamma

Har nu bokat in samtal med bm redan om 2 veckor. Ska se om jag kan försöka få remiss för vul annars får jag boka själv.

• supertrouper

Många gynekologmottagningar har ultraljudsmaskiner så om BM inte vill boka in ultraljud så kan man fråga sin vanliga gyn. Jag ska på fjärde VUL hos min gyn om 1.5 vecka

Växtvärk i livmodern är mycket vanligt och helt som det ska vara, även om inte alla känner av det. Så länge man inte har mycket ont (värre än mensvärk) och blöder så är det ingen fara

• niinnii87

Någon som vart med om att dom fått eksem vid graviditet?? Speciellt i hårbotten?!

Jag blir snart gaaaalen!! :'(

• Lissing
    niinnii87 skrev 2015-01-23 22:20:25 följande:

Någon som vart med om att dom fått eksem vid graviditet?? Speciellt i hårbotten?!

Jag blir snart gaaaalen!! :'(

Inga synliga exsem, men massa klåda har jag
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • niinnii87
    Lissing skrev 2015-01-23 22:48:38 följande:
    Inga synliga exsem, men massa klåda har jag smile4.gif
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
    På kroppen eller hårbotten?

Jag har klåda på kroppen till och från, men mestadels på magen å nu i hårbotten då. Med små eksem fläckar.. På magen syns bara några plitor som ploppar upp lite här å var.
Svar på tråden en positiv tråd bf september