• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • NattaLind
    Mamma2014 skrev 2015-01-29 13:35:55 följande:
    jag är i v 8+1 idag så då har vi nästan samma bf =)

jag skulle nog göra fostervattenprov om jag skulle få hög sannolikhet för att barnet har kromosomfel, men det blir man ju bara erbjuden om risken för kromosomfel är hög. Jag är mest intresserad av att se att bebis fortfarande lever när risken för missfall minskat.
    Vad kul! :) Hur är symtomen?

Jag är nog för skraj, just det att 1 av 100 får missfall. Men vi får se, där och då kanske man tänker annorlunda om man nu skulle få ett högt utslag!
  • Mamma2014
    NattaLind skrev 2015-01-29 13:54:27 följande:
    Vad kul! :) Hur är symtomen?

Jag är nog för skraj, just det att 1 av 100 får missfall. Men vi får se, där och då kanske man tänker annorlunda om man nu skulle få ett högt utslag!
    jag lider av hemskt illamående och kräkningar och tar mediciner mot det men förutom det så har jag inte så mycket symtom, ja förutom trötthet och att man är väldigt känslig.
  • Moonlight83

Vi fick väldigt dåliga odds på kub sist typ 1/4, 1/18 på två av de vanligaste.Så det var aldrig någon diskussion om hur vida vi skulle gå vidare med moderkaksprov/fostervattensprovellr ej Men tyvärr hade barnet redan dött när det blev dags för fostervattenprovet.Den vi hade 1/4 på kub visade det sig sedan att barnet hade vilket var Trisomi 18.

I denna graviditet får vi göra moderksksprov direkt i v11 men vi avvaktar vad kub säger först.

• rosali84
    Nydahl skrev 2015-01-29 07:58:46 följande:

Vul idag kl 14:00 nervös ! Är i vecka 8+4, hoppas jag

Hur gick det??
  • Nydahl

Va på vul igår och allt ser bra ut är i vecka 9 och man såg ett hjärta slå :)

• Längtan efter ett syskon

Fyrklöver81.

Nä snarare när jag kissat så känns det. Även efter sex.

• fyrklöver81
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-30 09:01:31 följande:

Fyrklöver81.

Nä snarare när jag kissat så känns det. Även efter sex.

Sex vad är det :)
  • NattaLind

Jag tycker det känns lite obehagligt just vid inträngandet, och att själva sexet känns lite annorlunda "inuti". Dock fortfarande väldigt skönt och kommer på typ 3 min :P Men lite annorlunda är det. Dock inga blödningar ännu och ingen molvärk efteråt :)

Svar på tråden en positiv tråd bf september