• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Moonlight83
    Zmarchie skrev 2015-01-27 22:50:16 följande:
    Jag var i 6+4 när jag gjorde första vul då var det för tidigt för att se något. Det händer väldigt mycket nu med de små i magen så bara några dagar kan göra skillnad.

Gyn jag var hos igår sa att de inte brukar göra innan v.8 för det är inte säkert att man kan se något hjärta slå då. Håll ut och försök vänta med nästa vul, hur jobbigt det än känns.
    Jag gjorde första vul i 6+0 och vi såg fostret samt hjärtslag.Beror nog väldigt mycket på hur bra grejerna är samt hur duktig den som gör det är.Vi har haft turen att bli uppföljda av överläkaren på fostermedicinska enheten  vid Universitets sjukhuset i Linköping vid denna graviditet och hon hade inga problem att sen är hon gjorde det första vul i 6+0.(jag trodde dock att jag var i 7+3 när vi kom dit men vi blev flyttade 9 dagar bakåt).Har varit på ytterligare ett vul i förrgår då  i 8+0 pga blödningar som hållit på i 6 dagar nu och ska tillbaka i 9+3 i nästa vecka.
  • Nydahl
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-27 23:37:26 följande:
    Nähäää ???? kan det stämma ?????? Trodde typ jag var i v 5+1

Dubbelkolla e du snäll
    Om du har 28 dagar mellan mens och ägglossning 14 dagar efter mens. De är standard mått eller vad man ska säga men de är ju olika för alla :)
  • Linnea72

Hoppar in här också :)

Min första graviditet och jag är i vecka 8 + 4.

Har tyvärr inte kunnat njuta av min graviditet än då den präglats av UVI och fick läggas in på gyn efter att ha spytt upp precis allt + mer i 11 dygn. Jag var inte mkt för världen kan jag säga... Men kämpar för bäbis.

Nu spyr jag fortfarande varje dag, mår illa hela tiden mer eller mindre och är kolossalt trött. Men rasar inte i vikt längre och har inte svältvärden.

Andra symtom som jag har; väldigt känslig för lukter, högre puls, smärta i ländryggen och nere i magen, börjar även gråta lätt, brösten växer och ömmar lite, hungrig nästan jämnt (något som jag märker väldigt tydligt då jag är väldigt liten i maten vanligtvis), kan inte heller äta vad som helst.

• Längtan efter ett syskon
    Nydahl skrev 2015-01-28 23:07:12 följande:

Om du har 28 dagar mellan mens och ägglossning 14 dagar efter mens. De är standard mått eller vad man ska säga men de är ju olika för alla :)

Jag blev gravid direkt efter att slutat med cerazette så jag vet inte hur min menscykel var denna månaden eftersom jag aldrig han få mensen efter att jag slutade med pillrerna.

Har vanligtvis ca 30-31 dagar mellan varje mens.
  • Längtan efter ett syskon

Btw visar typ de olika. Vet inte om jag idag e i v 5+5 el 5+6 el vad?

Har min första craving nu hihi. Hade det med båda mina söner.OLIVER. Äter typ bara det när jag e gravid.

Har växtvärk emellanåt. E sjukt trött o har mått lätt illa i några dagar.

• niinnii87

Va på vul igår! :D min uträkning stämde å bms blev fel ;) 7+4 idag å bebisen hjärtslag slog så fint!

Dom misstänker dock ett myom i bakväggen som dom kommer följa upp.

• Linnea72

När jag skulle läggas in så gjorde de VUL på mig för att kolla så allt var bra eftersom jag var så dålig. Såg ett litet hjärta slå, så det var underbart!

• NattaLind
    Hade inskrivningssamtal idag, samma dag som jag går in i vecka 9! :)

Jag gjorde blodprov inför KUB och när jag ska på det vanliga ultraljudet i vecka 12 som är standard här så kommer dom också att mäta. Då får vi reda på hur stor risken är. Dock kommer jag inte göra fostervattenprov på risken är hög, för 1 av 100 leder till missfall. Inte värt det. 
  • Mamma2014
    NattaLind skrev 2015-01-29 13:23:57 följande:
    Hade inskrivningssamtal idag, samma dag som jag går in i vecka 9! :)

Jag gjorde blodprov inför KUB och när jag ska på det vanliga ultraljudet i vecka 12 som är standard här så kommer dom också att mäta. Då får vi reda på hur stor risken är. Dock kommer jag inte göra fostervattenprov på risken är hög, för 1 av 100 leder till missfall. Inte värt det. 
    jag är i v 8+1 idag så då har vi nästan samma bf =)

jag skulle nog göra fostervattenprov om jag skulle få hög sannolikhet för att barnet har kromosomfel, men det blir man ju bara erbjuden om risken för kromosomfel är hög. Jag är mest intresserad av att se att bebis fortfarande lever när risken för missfall minskat.
Svar på tråden en positiv tråd bf september