• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • fyrklöver81

Vill bara tipsa att Lindex säljer ut sina rea kläder till halva priset. Finns en del mamma kläder.

• fyrklöver81
    Stargi skrev 2015-01-25 15:48:14 följande:

Lider med er som mår så dåligt. Jag mår riktigt bra lite ont i magen ibland och smått i brösten annars inget. Blir lite nervös över om något är fel? Tagit 6 tester och alla är positiva.

Det är väldigt olika hur mycket symtom man har. Vissa är mer känsliga mot hormonerna. Jag är som person väldigt känslig , även icke gravid. Och känner mig ofta döende av e vanlig förkylning etc.

Tycker absolut inte du ska oroa dig.
  • ettnyttliv2014
    vangbang skrev 2015-01-21 20:53:52 följande:
    Jag har en liten kille på 15-16 månader.. tro mig! Jag e helt färdig varje eftermiddag. Han håller på att inskolas på förskolan o bara det e utmattande! Han får just nu 5-6 tänder samtidigt vilket innebär att han vaknar MINST fem gånger per natt o pappan jobbar skift.... trött gravid mamma!
    Alltså nej jag fattar inte, jag är sjukt imponerad över att du orkar! jag längtar ihjäl mig efter koffein men jag dricker inte kaffe, bara koffeintabletter och energidryck och inget av det låter ett dugg nyttigt (ja inte akffe heller för den delene egenligen men det är ändå mer ok)... Men de går väl över efter några veckor hoppas jag :)
  • IMHO
    fyrklöver81 skrev 2015-01-27 11:58:54 följande:

Fler än jag som inte klarat av att jobba? Fick sjukskriva mig för några dagar i morse.

Samma här. Ligger i sängen och försöker få i mig blåbärssoppa utan att röra mig för mycket. Annars får jag inte behålla blåbärssoppan. :-/
  • fyrklöver81
    IMHO skrev 2015-01-27 12:05:32 följande:
    Samma här. Ligger i sängen och försöker få i mig blåbärssoppa utan att röra mig för mycket. Annars får jag inte behålla blåbärssoppan. :-/
    Usch och fy ja. Jag kräktes imorsen men sen dess endast mått illa. Men nästan att jag hellre kräks än att illamåendet aldrig går över. Är utslagen och samtidigt uttråkad rastlös. Men så fort jag reser mig inser jag att det tråkiga sängläget är bättre.
  • Emlan88

Vad jobbigt för er med illamående hela tiden :( Peppar, peppar inget sånt här än, däremot har jag knappt någon aptit men är hungrig ofta. Kan inte äta mycket innan jag känner mig mätt heller, väldigt ovanligt för mig då jag brukar stoppa i mig ganska mycket. Inte ens sötsugen :/

• Längtan efter ett syskon

Hej tjejer!!!

Plussade för ca 4 dagar sedan. Kan ni hjälpa mig o räkna. Hade sista mensen tror jag 19:e dec.

Tog ett clearblue digital idag med veckoindikator. Efter att hållt mig i 3 tim i eftermiddags tog jag ett test.

Fick 2-3 på testet. Borde vara i v5+1 asså vecka 6. Stämmer detta?

• Längtan efter ett syskon

Har två barn innan födda 2011 och 2013

• Nydahl
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-27 18:39:12 följande:

Har två barn innan födda 2011 och 2013

Hej :) jag får de till 5+5
Svar på tråden en positiv tråd bf september