• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Längtan efter ett syskon
    NattaLind skrev 2015-01-30 13:02:05 följande:

Jag tycker det känns lite obehagligt just vid inträngandet, och att själva sexet känns lite annorlunda "inuti". Dock fortfarande väldigt skönt och kommer på typ 3 min :P Men lite annorlunda är det. Dock inga blödningar ännu och ingen molvärk efteråt :)

Så känns det för mig med men känns det obehagligt så testa en annan ställning. Jag kan känna att det spänner i hela magen o värre blir det när magen kommer. Fy vilka sammandragningar jag kunde få.

Man får testa sig fram helt enkelt
  • Stargi

Jag är orolig och nojig ! Jag har haft ömma bröst och konstant hungrig men känner inget av det idag. Är i vecka 8+3 . Min mamma gick bort två veckor innan jag upptäckte detta så vill verkligen inte att det tar slut nu.

• niinnii87
    Stargi skrev 2015-02-02 11:05:43 följande:

Jag är orolig och nojig ! Jag har haft ömma bröst och konstant hungrig men känner inget av det idag. Är i vecka 8+3 . Min mamma gick bort två veckor innan jag upptäckte detta så vill verkligen inte att det tar slut nu.

Nästan alla mina symptom försvann strax innan jag gick in i vecka 9. Har bara lite då å då.. Dock är ju brösten fortf sjukt ömma.. Men haft oerhört jobbigt med illamående å sådär som försvunnit, mestadels iaf. Har dock idag väldigt mkt molvärk..
  • Linnea72

Jag är nu i vecka 10, har inte kräkts på ett par dagar (woho!) men mår fortfarande väldigt mkt illa och är så utmattad. Så känner igen er känsla av enorm trötthet. Jag är ofta helt väck, kommer inte ihåg de lättaste sakerna och går fel. Haha!

Men jag har en fråga. Jag har ofta väldigt ont, kommer på kvällen. Det sitter nere i magen och i ländryggen. Det liksom hugger/nyper. Jag har aldrig haft blödningar och såg ett fint hjärta slå i vecka 7. Märker även att magen växer. Känner mig inte så orolig. Men detta är ju min första graviditet, så undrar mkt och självklart blir jag orolig eftersom man sällan hör kvinnor som har så ont.

Jag har hört att vissa får mer växtvärk än andra. Finns det någon här inne som känner igen sig i det jag skriver? Var snälla och skräm inte upp mig mer bara.

• sagofröken
    Linnea72 skrev 2015-02-02 18:01:31 följande:

Jag är nu i vecka 10, har inte kräkts på ett par dagar (woho!) men mår fortfarande väldigt mkt illa och är så utmattad. Så känner igen er känsla av enorm trötthet. Jag är ofta helt väck, kommer inte ihåg de lättaste sakerna och går fel. Haha!

Men jag har en fråga. Jag har ofta väldigt ont, kommer på kvällen. Det sitter nere i magen och i ländryggen. Det liksom hugger/nyper. Jag har aldrig haft blödningar och såg ett fint hjärta slå i vecka 7. Märker även att magen växer. Känner mig inte så orolig. Men detta är ju min första graviditet, så undrar mkt och självklart blir jag orolig eftersom man sällan hör kvinnor som har så ont.

Jag har hört att vissa får mer växtvärk än andra. Finns det någon här inne som känner igen sig i det jag skriver? Var snälla och skräm inte upp mig mer bara.

Jag är också i v10 och har bara kräkts en gång på tre dagar, wohoo! Tycker allt känns lite bättre, men tröttheten kommer plötsligt ibland - somnade på lunchen på jobbet idag tex :)

Tror inte du behöver oroa dig för smärta om den inte håller i sig outhärdligt eller kommer med blödning. Jag får också hugg och nyp, framförallt på båda sidorna av magen, om jag nyser, vänder mig fel, går på toa osv. Ganska säker på att det är ligament som stretchas? Tidigare hade jag hugg i bara ena sidan som berodde på en gulkroppscysta, men den verkar ha krympt bort :)
  • sagofröken

Oups jag brukar ju inte skriva i den här tråden, bara smygläsa, sorry att jag hoppade in bara så där :)

• niinnii87
    Linnea72 skrev 2015-02-02 18:01:31 följande:

Det är samma här. Började gå i tankarna att något kunde vara fel men tror verkligen inte det är så!

Är i vecka 9 nu å har så ont i bäckenet å ländryggen att det känns som att jag haft världens gympass! Å väldigt molvärk.. Hugger å drar.. Men magen växer redan å bebisens hjärta slog så fint i onsdags på UL. :)

Detta är dock mitt tredje barn å min bm sa att man kan känna av väldigt mkt mer å tydligare av graviditeten denna gången. Men jag kommer nog gå till en läkare för min rygg om det inte lättar lite.. Emellanåt gör det väldigt ont men kroppen förbereder ju sig inför allt va som väntar under en graviditet.

Här är tröttheten oxå extrem! Somnar lite titt som tätt.. Jobbar ju ofta ca 6-7 dagar i rad för att sen va ledig lika länge efter. Å vart ledig i 5 dagar nu men är ändå helt slut. Som att jag jobbat ett 12 timmars pass.. Jag har bara startat en maskin tvätt, diskat, läst en bok å hämtat barn på skola å dagis!

Tröttheten kan oxå bero på att jag känner mig sjuk.. Hängig å snorig.. :(
  • fyrklöver81

Har varit på inskrivning idag 8+2. Hb 135 så det var ju bra . Bltr också bra. Jag har trots illamående gått upp ett kilo. Har börjat äta på nätterna pga illamående och slutat springa så kanske inte konstigt. Nu inget nytt besök fören vecka 25. Känns som evigheter tills dess!

• niinnii87
    fyrklöver81 skrev 2015-02-02 19:58:44 följande:

Har varit på inskrivning idag 8+2. Hb 135 så det var ju bra . Bltr också bra. Jag har trots illamående gått upp ett kilo. Har börjat äta på nätterna pga illamående och slutat springa så kanske inte konstigt. Nu inget nytt besök fören vecka 25. Känns som evigheter tills dess!

Jag har inte mitt nästa besök förrän i vecka 18. Har oxå lyckats gå upp ett kilo trots illamående. Konstigt det där :)
Svar på tråden en positiv tråd bf september