• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • SmalltownGirl

Hej, nu är det ett bra tag sedan jag skrev något här. Men, har passerat den magiska gränsen 12 och går på fredag in i vecka 17. 

Köpte en doppler i vecka 11 för att stilla min otroliga oro och har sedan dess ca 2 min varje dag hört att bebis är med mig. Bara precis letat upp h*n sen stängt av igen för att irritera så lite som möjligt. Idag känner jag massor med bubbel och konstiga känslor i nere i magen så misstänker det är bebis som rör på sig  - förstföderska, så har inget att jämföra med! :D

Fått tid till RUL, den 14 april så väntar spänt på att få komma dit och se vårt lilla liv en gång till! 

• SmalltownGirl

Gå gärna med i gruppen "Septembermammor 2015" på facebook, innefattar alla gravida kvinnor med bf Augusti , September och oktober! :D

hade varit superkul att få möta er alla lite mindre dolt!

kram på er

• in the making

Hm antar att gravidhormonerna slagit till igen, var så fruktansvärt sugen på att baka någonting hela dagen idag. Bakade ikväll och tappade intresset redan innan degen var klar, slipade inte sleven och har inte ens provsmakat de nya kakorna än, äter yoghurt istället..

OH well kanske blir kaksugen imorgon eller nå..

Smalltowngirl låter mysigt, vi ska få lyssna efter hjärtat första gången på fredag -längtar och är nervös för att det ska vara tyst..

Sist kändes det som fiskfladder när sonen började röra sig i magen, anade någonting liknande idag så det känns lite bättre inför fredagens bm-besök..

• niinnii87

Vilken vecka är ni alla i nu? :)

Känner ni bebisarna därinne?

Hur många barn har ni sen innan?

Förlåt för alla frågor men tappat infon om er alla en del.. Inte vart så aktiv härinne för jag har haft en heeeemsk start på denna graviditeten.. Men det börjar lugna ner sig.. Men börjar dock få nya "utmaningar" att tampas med.. Haha å detta har man kämpat i 18 månader för ;D hahaha

Jag är iaf i vecka 16 nu. Tredje bebben!

Jag tror att jag har nån slags gymnast/ninja/dansare eller liknande där inne. Igår kände jag en tydlig spark UTANPÅ. Snacka om att jag blev paff! Men så kom jag å tänka på att med lilleman (barn nr 2) kände jag så redan i vecka 17 med. Å känt de där fladdret/bubblandet sen vecka 11 denna gången :)

Har fått jobbigt med äldsta barnet här hemma nu. Hon blir snart 7 å alltid varit mammas tjej. Men nu har hon blivit extremt mammig. Jag kan inte ens laga mat utan att hon sitter på golvet å håller om mina ben. Ska sitta i mitt knä hela tiden. Pussa på magen. Prata med bebisen. "Krama" bebisen. På mig heeeela tiden. Å jag mår så dåligt över att jag tycker det blir jobbigt. Vill ge henne all min kärlek hela tiden men det blir för påfrestande. All närhet har jag börjat få lite jobbigt med just nu. Kan kanske vara pga spänningshuvudvärken jag har konstant och även foglossningarna..

Tips på hur jag ska hantera detta på ett bra sätt gentemot min lilla prinsessa??

Förlåt för långt inlägg.. Blev längre än jag tänkt! <3

• in the making

V16 (15+4). Vi har en pojke som blir tre till sommaren. Har anat lite fladder.

Häftigt med utanpå buffar redan!

Testa att låta henne då uppdrag typ duka bordet medan du lagar maten, om hon hjälper dig kanske hon accepterar att vara i närheten och inte NÄRA hela tiden.?

• mliinn

Jag är i v 16 (15+3). Det är mitt första barn och jag har inte känt något ännu men jag väntar med spänning på att få känna lite fladder:)

• niinnii87
    in the making skrev 2015-03-25 08:09:42 följande:

V16 (15+4). Vi har en pojke som blir tre till sommaren. Har anat lite fladder.

Häftigt med utanpå buffar redan!

Testa att låta henne då uppdrag typ duka bordet medan du lagar maten, om hon hjälper dig kanske hon accepterar att vara i närheten och inte NÄRA hela tiden.?

Ja det är himla mysigt! Dock vaknade jag av byggandet i morse då jag tydligen låg halvt om halvt på magen. Det gillade inte bebisen tydligen :D

Hon brukar få hjälpa till med maten, typ skära grönsaker, skala potatis eller liknande och även duka fram å av efter maten. Men det hjälper inte.. :(

Hon ska tom sitta på golvet vid sidan av badkaret när jag badar... Inte så jobbigt, men hon vill gärna luddra in min rygg å sådär.. Nästan lite omhändertagande nu.. Haha :)
  • 1StoltMamma

Är i v 14 och anar också lite fladder i magen.

Har en flicka som blir 3 nu i vår så detta blir andra barnet.

• niinnii87

Någon av er som har mkt huvudvärk? Eller haft?

Hela min vardag är ur balans nu.. Vaknar varje morgon med huvudvärk som inte ger sig..

• Mockingjay
    niinnii87 skrev 2015-03-26 11:10:05 följande:

Någon av er som har mkt huvudvärk? Eller haft?

Hela min vardag är ur balans nu.. Vaknar varje morgon med huvudvärk som inte ger sig..

Jag har haft jobbig huvudvärk i några veckor nu. Tror det är spänningar i rygg och nacke alternativt min täppta näsa. Om någon har tips på hur man lindrar huvudvärken så är det välkommet
Svar på tråden en positiv tråd bf september