Inlägg från: 1StoltMamma |Visa alla inlägg
  • 1StoltMamma

en positiv tråd bf september

Hoppar in här, plussade igår med digitalt. Så om allt går som de ska så har vi en liten beräknad den 30/9. Detta blir andra barnet

• 1StoltMamma
    BortaIdetBlå skrev 2015-01-21 09:25:58 följande:

Jag hoppar med in här!

Första barnet och är beräknad att föda den 25 sept.

Ska på hälso samtal den 10/2 och ni får gärna berätta vad dem gör o säger på samtalet :)?

Är i v 4+3 (lite osäker, appen säger oxå V5 för mig)

Man säger att man är i vecka 5 även om man är på t ex 4+3 och man säger att man är i v 8 fast man är 7+2 tex
  • 1StoltMamma

Här blir de inte mycket vila i heller, har en liten så snart 3 plus att hon är sjuk nu så blir ännu mindre vilande. Mår illa och har massor av molande värk. En grej är också att på kvällarna sväller magen upp och jag blir så himla gasig haha usch ja... Men blir liksom så himla svullen att de nästan gör ont, någon annan som också har de så?

• 1StoltMamma

Är jätte orolig denna graviditet. Inte alls som min första men har ett mf i bagaget och tog lång tid med syskonverkstaden inte alls som första graviditeten

• 1StoltMamma

Har nu bokat in samtal med bm redan om 2 veckor. Ska se om jag kan försöka få remiss för vul annars får jag boka själv.

• 1StoltMamma
    Sommar15 skrev 2015-01-24 10:57:09 följande:

Grattis 1stoltmamma!! Såg dig här av en slump och blev så glad för din skull, tänk att det tog sig till sist :) själv är nu i v 11 och ska snart på kub... Allt har sett bra ut hittills.

Åh va roligt, när har du bf. Ja nu hoppas jag att liten stannar denna gången!
  • 1StoltMamma
    Sommar15 skrev 2015-01-24 18:44:19 följande:

Har bf 19 augusti så var bara inne här av en slump och läste, och såg då ditt namn :) ja nu håller vi tummarna för oss bägge! :)

Härligt, håller tummarna för oss båda!
  • 1StoltMamma

Denna yrsel är så jobbig och illamåendet som dyker upp från och till..... Har ni också mycket konstiga drömmar?

• 1StoltMamma

Fy mitt illamående blir värre och värre... Får ringa bm och se om hon kan skriva ut något. Någon mer än jag som lagt på sig? Dock 1 kg men ser mer ut och äter inte en massa onyttig? Men men är bara i v 8

• 1StoltMamma

min barnmorska tycker jag borde sjukskriva mig pga mina kräkningar.. sa att jag skulle tänka på de då de är massor på jobbet.. Men har börjat känna mig matt och är i stort sätt färdig då jag konstant är illamående och kräker från och till. Hon boka in en träff med läkare nästa vecka..

Svar på tråden en positiv tråd bf september